Beste Keuze Digitale mixers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Behringer X32. ....Ook kans dat veel bands nu al een stick met premix kunnen aanleveren.
    de laaste twee post lijken te bevestigen wat ik al een tijdje denk.
    De X32 wordt zo veel verkocht dat het een soort standaard gaat zetten voor bandjes.

veel verkocht spul, geeft makkelijke uitbreidbaarheid, Geeft uitwisselbaarheid, geeft een reden om dat spul te kiezen, geeft sneeuwbal effect.
    Het zou best kunnen zijn dat dan de upgrades ook gaan gebeuren op basis van compatibiliteit met de oude goedkopere spullen.
    Wat de X32 gebruiker met veel stageblokken en remote monitorkastjes dwingt om via midas te upgraden...

Als het nog een tijdje doorrolt hebben bandjes ineens ingebouwde stageblokken met midas/behringer protocol in de rekken. monitorspullen met midas/behringer protocol, En dan is het gedaan met de keuzevrijheid. Ik ben echt benieuwd of het een soort self fulfilling prophecy gaat worden. Als je digi spullen gaat kiezen.
    lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by Big Bang
      Dat klinkt als klussen waar je niet de hele tijd op je iPad kunt / wilt letten. Waar de iPad bij de m200i vaak een groot voordeel is, lijkt me dat in jou geval niet opwegen tegen de nadelen.
      Deze snap ik niet helemaal. In principe heeft iedere digitafel een
      beeldscherm. Van het kleine schermpje op een M-200i tot een volledig 15"
      touchscreen op een SD 11.

Roland heeft nu juist een (waanzinnig werkende) app ontwikkelt,
      waardoor de M-200i met de i-pad
      a) een groter scherm heeft
      b) je flexibel met dit scherm zo 30, 40m meter wegloopt

Voor mij zijn dit grote voordelen.
      illustratie:
      Zaterdagmiddag, na bouw, zet ik een track op, pak m'n i-Pad
      en stel on stage de monitor voor de solist en toetsenist af.
      Ik zat in een kerk met groot balkon waar ook speakers waren geplaatst.
      Loop naar boven regel de daar geplaatste speakers af op niveau en
      stel ook nog een delay in.

De dag erna heb ik tijdens de live CD-opname meer met de i-pad in
      een bank gezeten, dan dat ik achter de tafel stond.

Mijn overwegingen voor deze tafel, waarmee ik o.a. uitvaarten, congressen,
      live-dingen en bandwerk doe:
      - compact 19" (past dus naadloos in m'n taperack)
      - 16 fysieke kanaal faders in 2 layers, dus 32 kanalen
      - 1 fysieke main out fader (L/R)
      - 2 user layers
      - Div. patch mogelijkheden, auxes, mutegroups en 8 x DCA.
      - USB driver t.b.v. weergave en opname (vrij te patchen wat je opnemen wilt!)
      - off line software voor off line programmeering
      - met utp naar stageblock

M.b.t. het opnemen nog het volgende (niet minder belangrijk overigens),
      naast direct opnemen op een USB-stick gebruik ik er bijvoorbeeld ook
      2 matrixuitgangen voor, welke naar m'n Motu Traveler zijn gepatcht, waarmee
      ik dan 2 sporen opneem op een MacBook.

Hiernaast heb ik inmiddels ook de opnamerecorder R1000, welke past in de
      REAC lijn van Roland (van stageblock naar R1000 en van de R1000 naar de M-200i).
      Ook dit werkt naadloos.

Wat ook nog kan is de gratis (windows) ASIO/REAC driver downloaden waarmee je je tafel aan een
      computer hangt en je met een DAW (Cubase, Nuendo, Reaper, Sonar etc.) zo meersporen kan recorden.

Verder, en dat schreef ik al eerder, heeft mijn leverancier 'om de hoek' echt alles in
      huis van Roland. Dus voor een groter evenement is e.e.a. zo bijgehuurd en opgehaald en is er
      ook de vakkennisoverdracht van hoe te installeren en te gebruiken.

(ook op een mengtafelvergelijkingsdag leer je snel erg veel

Verder vind ik voor tape-acts en overige acts met backingtracks (musical) het een voordeel dat je
      alle tracks kunt draaien vanaf USB (mits .wav).
      Van de 8 user define buttons heb ik 7 aangewezen als track verder en 8 als track start.
      Ook dit werkt perfect.

Sorry dat ik wellicht wat enthousiast ben over deze tafel. Ik heb geen aandelen
      Roland en ben ook geen collummnist of reviewer. Wel ben ik erg blij met m'n keuze
      voor de M-200i, waarvan ik heb ontdekt dat die meer kan dan ik wist toen ik ervoor
      koos en ik denk dat ik nog niet alles benut.

Verder heb ik een jaar of 15 lopen zeulen met allerlei losse kisten (tafel/zenders/opname)
      en ben enorm blij met de keuze voor een taperack waar alles in zit.
      De regie is tegenwoordig binnen 3 minuten ontmanteld en ingepakt

@mjanssen78: Sterkte met een keuze maken.

grtz

Nes

Overzicht van de vergelijkingsdag:
      4 op een rij (met Rene on front)

Last edited by NesCio01; 23-04-14, 19:35.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

- In een tent vol zuipende carnavalvierders of een tapeact in een studentenkroeg heb je een hoop mensen die hun tengels niet van de iPad af kunnen houden. Ik denk dat hij simpelweg uit balorigheid onder je neus vandaan gejat wordt.
        - Dingen als user buttons, mooie fader layouts etc zijn zaken die je als gasttech oid niet zo snel zult doen. Dan moet het vooral meteen duidelijk zijn waar welke knop zit.

Zoals ik eerder al schreef vind ik de m200i de ideale tafel voor een freelance tech met eigen apparatuur. Dat ding is 100% naar eigen wens in te stellen en een setje met mixer, 2x 16 /8 stagebox en een paar haspeltjes pas in de achterbak van een vw golf.

Overigens heeft soundcraft tegenwoordig ook een volwaardige iPad app, en van A&H/behringer zou me dat ook niet verbazen. Het gaat mij er om dat een ipad in sommige gevallen ook juist niet zo handig is. Niet alle klusjes zijn zo netjes, en dat is imo iets om rekening mee te houden.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• drbeat
          • Jun 2012
          • 671

Originally posted by renevanh
          Ik zou eerder voor een Si gaan als je de analoge gedachten niet kan loslaten, juist de moving faders, de goed toegankelijke send on fader voor je bussen en graphics op elke output zijn een sterk punt ten opzichte van een Presonus, ook als je nog half analoog denkt.
          Dat is inderdaad ook zeker waar Rene, en inderdaad... Dat was inderdaad met die tafeldag inderdaad wel helder ja..

En wat Showband zegt.. .jaaaaa.... als dat straks omwille van een Behringer/Midasstandaard gaat... jaaa. dan is het verhaal inderdaad erg sprekend... Maar op een of andere manier... ik weet het niet... veel mensen zijn een beetje alergisch geworden voor het woord Behringer....net zo iets als spruitjes... erg lekkere groente, in mijn ogen, maar iedereen zegt bij Spruitjes... BLHEEEHHHRRGGG....

Maar als de X32 dusdanig ingeburgerd zit, geaccepteerd, en de standaard voorschrijft.. tja... dan is de keuze ineens wat eenvoudiger te maken. En vergeet niet... die crisis doet ook wel wat... we zien ook opeens dat we geen van alle Marco Borsato heten, en de bomen niet meer tot in de hemel groeien....dus is zo'n tafel een prima alternatief...VEEELL...voor weinig..

Al zou ik als band al niet snel wat zelf meer gaan kopen... Maar inderdaad... die koppeling met dat stage mixertje, en het concept... tja... het is erg veel tafel en mogelijkheden voor een relatief gezien spectaculaire LAGE prijs...En dat zou ik dan ook nog wel eens willen aanschaffen... Ook omdat die stagebox er op past...en het een totaalconcept is..

En NEss... jaa... niets meer aan toe te voegen....jou keuze zou ook die van mij zijn... en als ik weer eens wat mag gaan uitzoeken van mijn vrouw(na een nieuwe Processor en amp dit jaar) ... gaat de M200i de volgende goede investering worden.. zeker weten..
          Last edited by drbeat; 23-04-14, 15:04.
          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by mjanssen78
            - presonus 24.4.2
            Schrap deze hele serie maar alvast van je lijst. Scheelt alweer een keuze. Was een leuke tafel voor het geld maar is het afgelopen jaar hard ingehaald door de andere tafels op je lijst. Presonus zal met een hele goede dikke update moeten komen als ze weer mee willen doen met de huidige stand van techniek in dit prijssegment.

De naam Behringer doet menigeen beven, echter de X32 serie is toch ondertussen best goed ontvangen. Persoonlijk werk ik het liefst op Roland M-serie tafels maar dat is ook omdat ik die gewoon ben. Op bijvoorbeeld een Yamaha of Allen & Heath kom ik ook zo weg tenslotte. En staar je niet blind op "rider acceptatie" want dan kan je alle tafels wel aankopen omdat er altijd wel iemand is die niet op een bepaald merk wil werken, hier is geen beginnen aan.
            Originally posted by drbeat
            net zo iets als spruitjes... erg lekkere groente, in mijn ogen, maar iedereen zegt bij Spruitjes... BLHEEEHHHRRGGG....
            Een gezegde is "Wat de boer niet kent dat vreet die niet" echter een ander gezegde is "Je hebt te vreten wat de pot schaft".
            Last edited by vasco; 24-04-14, 11:58.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by drbeat
              En NEss... jaa... niets meer aan toe te voegen....jou keuze zou ook die van mij zijn... en als ik weer eens wat mag gaan uitzoeken van mijn vrouw(na een nieuwe Processor en amp dit jaar) ... gaat de M200i de volgende goede investering worden.. zeker weten..

[offtopic]
              Spreek ik je dan binnenkort wel ff over Ingebouwde processoren in de
              amp zijn niet geheel nieuw natuurlijk, maar het zou best kunnen dat ik
              binnenkort wat te melden heb.

Verder wordt mijn XTA (dp 448) niet echt vaak meer ingezet. De M-200i
              voldoet ook hierin naar wens.

[/offtopic = ontopic]
              @Big Bang: je laatste post is wel een eyeopener, mede omdat de genoemde
              gelegenheden mij vreemd zijn. De i-Pad blijft LVT en kent geen slotankerpunt
              (Kensington).
              (leuk voor thuis)

grtz

Nes

Comment

• Big Bang
                • Apr 2008
                • 652

Originally posted by NesCio01

[offtopic]
                [/offtopic = ontopic]
                @Big Bang: je laatste post is wel een eyeopener, mede omdat de genoemde
                gelegenheden mij vreemd zijn. De i-Pad blijft LVT en kent geen slotankerpunt
                (Kensington).
                (leuk voor thuis)

grtz

Nes
                Ik ben ook niet erg thuis in de bier gooi klusjes, maar dat is wel wat je met een deel van de tape acts en carnaval optredens tegen komt. Ik blijf een iPad een handige oplossing vinden om te gebruiken als de situatie dat toelaat. Dat zal bij jou in 90% van de gevallen zijn. In het geval van de OP denk ik echter dat die ratio een stuk lager ligt.

Overigens zou een kensington slot de voordelen van een iPad (even snel een rondje lopen door de zaal, monitoren bedienen VANAF het podium e.d.) wel weer erg tegen werken.
                It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

Inmiddels al goed doorgewinterd op de Presonus 24.4.2. Qua gebruiksgemak vind ik het een te gekke tafel. Met één druk op de knop alle kanaalinstellingen recht voor je neus. Beperkt misschien, maar ik nog niet echt het gevoel gehad dat ik meer nodig had. Ik dacht dat het gebrek aan motorische faders onoverkomelijk zou zijn. Maar ook daar kun je zonder leven. grootste voordeel, ik zit met zeer korte ombouwtijden op avonden van rond de twintig minuten. Met de Presonus staat alles snel op zijn plaats, qua werksnelheid één van de snelste tafels van dit moment. Rideracceptatie nog nooit problemen mee gehad totnutoe.
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by Big Bang
                    Overigens zou een kensington slot de voordelen van een iPad (even snel een rondje lopen door de zaal, monitoren bedienen VANAF het podium e.d.) wel weer erg tegen werken.
                    Ik heb wel twee laadjes aan boord, 1 met slot

grtz

Nes

Comment

• mjanssen78
                      • Dec 2009
                      • 31

Heren , alvast bedankt voor jullie reactie !!

Ik zelf ben nog steeds erg aan het twijfelen tussen:
                      - Allen & Head QU 24 , echter is deze tafel nog niet echt op voorraad in de NL (mede door leuke stage block prijzen)
                      - Soundcraft Expresion (al hoor ik hier de minste positieve en negatieve geluiden over) (maar is nog analoog denken en is soundcraft)

En dan natuurlijk de Roland variant. Waar de meeste wel enthousiast over zijn. Alleen ikzelf ben IT-er van beroep, en vraag me af of de ipad echt wel geschikt is om de basis van de mixer te vormen.

Echter wat zijn jullie ervaringen met de QU16 of 24 ? Als deze er zijn ?

Comment

• timmetje
                        • Dec 2012
                        • 424

Heb even kort met een QU16 mogen spelen, en ik had binnen 3 minuten de basis al door.

Erg makkelijke tafel om mee te werken. Voelt ook degelijk aan.
                        Tim

Comment

• drummerke
                          • Oct 2006
                          • 432

Weet dat de QU 24 vaste aux heeft, namelijk 4 mono 3 stereo. En dat niet alles vrij te routen is naar uitgangen daar ook. Anyway, als je een tascam dm 24 al moeilijk vind zo ik toch de roland naast me laten liggen. Zorg dat je een mixer koopt waar jezelf graag en vlot mee kan werken, dan zullen andere dat ook wel kunnen indien nodig.

En ook belangrijk, hoeveel inputs heb je nodig? Wil je digitale snake? Heb je dan 2x 16 of 1x 24 kanalen nodig want dat zal snel een 1000 euro prijs verschil maken denk ik.

Comment

• PvG
                            • Sep 2012
                            • 979

Puntje dat ik mis in deze uiteenzetting: backup/redundancy voor het geval je mixer een keer geen zin heeft. Met digitaal is dood=dood... Hoe belangrijk vind je het om een backup te hebben? Neem je een analoog mixertje mee?
                            Ik heb zelf een X32 core in een stage rack zitten. Deze heeft een dubbel functie: backup voor het geval de foh tafel geen zin heeft, maar ook iem mixer voor muzikanten en als foh mixer voor kleine klusjes (met ipad).
                            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• SH1000
                              • Dec 2009
                              • 220

Originally posted by mjanssen78
                              Heren , alvast bedankt voor jullie reactie !!

Ik zelf ben nog steeds erg aan het twijfelen tussen:
                              - Allen & Head QU 24 , echter is deze tafel nog niet echt op voorraad in de NL (mede door leuke stage block prijzen)
                              - Soundcraft Expresion (al hoor ik hier de minste positieve en negatieve geluiden over) (maar is nog analoog denken en is soundcraft)

En dan natuurlijk de Roland variant. Waar de meeste wel enthousiast over zijn. Alleen ikzelf ben IT-er van beroep, en vraag me af of de ipad echt wel geschikt is om de basis van de mixer te vormen.

Echter wat zijn jullie ervaringen met de QU16 of 24 ? Als deze er zijn ?

Ik ben een zeer enthousiaste gebruiker van een Soundcraft kan hem dus ook aanbevelen (ik praat gewoon mijn eigen keuzes goed :-). Bij 19 inch zou ik ook voor de Expression gaan. Als grootte geen issue is, zou ik de AH GLD kiezen of de Behringer als het budget iets minder is. De Presonus zou ik niet meer kiezen en ik ben minder fan van de Rolands.

Ipad bediening voegt voor mij ook zeker veel toe, maar als basis wil ik ook gewoon alles op de tafel zelf kunnen bedienen. Dat blijft toch mijn uitgangssituatie.
                              Last edited by SH1000; 24-04-14, 06:14.
                              Good is the enemy of Great
                              [Jim Collins]

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Als je denkt richting de X32, zou ik toch wachten op Midas M32.

Comment

Working...