HK AUDIO Pulsar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lix1000
    • Jun 2006
    • 44

HK AUDIO Pulsar

Hoi,

Hebben er al mensen ervaring met de pulsar reeks van HK audio?

Met onze band zijn wij op zoek naar een installatie voor live optredens tot 100 personen. Ons budget voor luidsprekers is max 3000 euro. We spelen rock'n roll nummers uit de jaren 60.

Volgende sets hadden wij in gedachten:

Yamaha: drx 12 + dsr18
    EV: elx112p + elx 118P
    Of nu misschien een set van HK audio. Deze valt in dezelfde prijsklasse.

Ik had gelezen dat de EV set vooral geschikt is voor disco maar voor live werk niet zo ideaal is. Of klopt dit niet?

Akvast bedankt!
  • lix1000
    • Jun 2006
    • 44

Blijkbaar hebben er nog niet veel mensen deze luidsprekers gehoord... Ik zal eens een winkel zoeken en een testverslagje schrijven.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ik heb hier van een klant twee EV RX 12 toppen staan in goede conditie, volgens mij prima geschikt voor jouw doel.
      PM me maar als je hier interesse in hebt dan kan ik je in contact brengen met die klant.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• lix1000
        • Jun 2006
        • 44

Gisteren eens de verschillende reeksen beluisterd. Door een miscommunicatie stonden de subs er niet bij maar we hebben de topkasten wel goed kunnen beluisteren.

De Yamaha klonkt het minst van allemaal. Ik dacht dat het aan de instellingen lag maar we hebben dit gecontroleerd. De yamaha klonk erg schel en ontbrak vooral aan lage tonen.

De ev elx112p had wel iets meer bas maar bij maximaal volume werd hij toch wel erg schrel.

De hk audio was de verrassing. Meest geluidsdruk, werd nooit schel en vooral een heel erg volle klank. De qsc k12 kwam wel in de buurt maar bij hoge volumes was de hk audio toch de betere.

Jammer dat er over de hk audio pulsar reeks nog niet veel over te vinden is op het internet. Deze serie is zeker het beluisteren waard in vergelijking met de qsc k reeks of elx reeks van ev.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Ik zou die PM naar Sander sturen en een afspraak maken.
          Naast de EV's waarover hij spreekt heeft hij ook een
          eigen lijn in huis. Ik denk dat je versteld zult staan, wanneer je zijn
          15" Prospect top hoort.

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• lix1000
            • Jun 2006
            • 44

Ik had er voor gekeken maar de prospect lijn valt jammer genoeg buiten ons budget. Misschien als we later upgraden dat ze dan wel een optie zijn. grtz

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ik begin die commerciรซle adds ten passe en ten onpasse storend te vinden op dit forum.

Nu terug naar het onderwerp.
              Ik ben ook wel te vinden voor HK-Audio kwa klank. Meestal redelijk positieve resultaten mee gehad.
              Maar je zal vooral moeten luisteren. De beste raadgever zijn uw oren.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

Als HK/EV/Dynacord genoemd word mag BA ook toch? Maar ik zou zeker eens kijken voor die EV112/75 kastjes. Die zijn best fijn. Eventueel nog een setje RX118 op de kop tikken hier of daar dan heb je een mooi setje.

Ik weet ook nog een set P1201 en P1202 te staan met kaarten voor RX118 en RX212. Hij heeft ook nog wel een paar RX118 kasten te koop eventueel.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Originally posted by frederic
                  Ik begin die commerciรซle adds ten passe en ten onpasse storend te vinden op dit forum.

Nu terug naar het onderwerp.
                  Ik ben ook wel te vinden voor HK-Audio kwa klank. Meestal redelijk positieve resultaten mee gehad.
                  Maar je zal vooral moeten luisteren. De beste raadgever zijn uw oren.
                  Baggerproducten prijs ik niet aan

grtz

Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• zomaareennaam
                    • Jan 2015
                    • 3

Na jaren zeer tevreden over mijn HK Audio Elias PX, heb ik besloten een nieuwe set te nemen (extra). De Elias set is geweldig universeel toepasbaar, maar bij grote events heeft hij te kort en bij hoge volume toch iets te schel (15 inch sub, 12 inch top).

Na maanden luisteren en vergelijken, is mijn keus toch op de HK Audio Pulsar gevallen. Gaat lekker diep en inderdaad houd zijn warmte met bas.

Wat betreft duurzaamheid heeft de Elias mij na 400 optredens nooit in de steek gelaten (1x zekering geknapt bij bas kast). Dus daar ben ik zeer tevreden over.

Bagger product zoals NesCio01 Slaat werkelijk negens op!

Het is een prima setje voor algemeen gebruik tot 200 misschien wel 300 personen (afhankelijk van muziekstijl). En niet iedereen heeft 1600 euro per speaker beschikbaar c.q. over...

Voordelen HK Audio Pulsar:
                    warme klank
                    geluid gaat erg ver (diep) zonder verlies bas
                    Wheels on sub (heeft bv yamaha niet)

Nadelen:
                    Gewicht subs

Bezit set:
                    2x 18 inch sub
                    2x 15 inch top
                    2x 12 inch top
                    Soms gebruik ik 12 inch top meestal de 15 inch, heel soms allemaal..

Comment

• timmetje
                      • Dec 2012
                      • 424

Originally posted by zomaareennaam
                      Bagger product
                      Beter lezen.

Nes zegt alleen dat hij geen baggerproducten aanprijst. Nergens zegt hij dat HK Audio daar onder valt.

Waar heb je die Pulsar set allemaal mee vergeleken, als ik vragen mag? En wat waren dan voor jou de doorslaggevende punten om toch weer voor HK te gaan?

(Overigens is het op z'n minst opmerkelijk dat je als nieuw lid van dit forum een topic van bijna een jaar oud oprakelt om HK Audio de hemel in te prijzen. Is je goed recht hoor, begrijp me niet verkeerd, maar opvallend is 't wel...)
                      Tim

Comment

• Tofke78
                        • Jan 2005
                        • 504

Heel vroeger heb ik zelf met altijd met HK gewerkt. HK had naar mijn mening een erg specifieke, leuke, warme sound die ik er met gesloten ogen zo van tussen kon halen. Enkel had de set niet zo'n enorm vermogen. Maar wat is vermogen รจ... Vandaag moet alles luider, sterker, dieper... Heimwee naar de goeie ouwe tijd :-)

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by Tofke78
                          Heimwee naar de goeie ouwe tijd :-)
                          Die goeie ouwe tijd zou best wel eens een koude douche kunnen zijn.....
                          Met de huidige klasse D amps, processing en drivers is veel veranderd ten opzichte van klasse AB amps, analoge cross-overs en oude drivers.
                          Wat toen het ultieme geluid gaf was gerefereerd aan andere systemen uit diezelfde tijd, refereer je dat aan een systeem uit de huidige tijd dan is het ineens niet meer zo ultiem.
                          Vergeet ook niet dat de muziek sterk veranderd is, het aandeel sub is heel erg veel hoger geworden, en dat geldt niet alleen voor de dance muziek.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

goeie ouwe tijd = rugproblemen

Comment

• zomaareennaam
                              • Jan 2015
                              • 3

@timmetje:

Was toevallig een avond aan het zoeken hoe anderen denken over de Pulsar van HK Audio (ervaring) en zag deze "oudere forum" en wou toch mijn ervaring erbij zetten.
                              Reden voor de Pulsar was:
                              -Goede ervaring (duurzaam oude set, en heeft wat te lijden gehad binnen en buiten!)
                              -Kunststof stootranden
                              -Wielen onder sub
                              -Mooie warme sound in vergelijk met andere sets

Vergeleken met:
                              Yamaha DRX Serie (3100 euro)
                              HK Linear 5 powerpack (4500 euro)
                              Line 6 stage set (3400 euro)
                              Electro voice ELX Set (3400 euro)

Pulsar set uiteindelijk (totaal 4890 euro) Set met 18inch sub met 15 inch top was (3400)

Reden is natuurlijk altijd persoonlijk, De verkoper was helemaal wild van de line 6. Electro voice vonden ze onbetrouwbaar (versterker word te warm zeggen ze). Yamaha Drx vond ik wat aan de schelle kant. En als het er echt op aankomt vond ik de Pulsar iets te veel bas.

Ideale set is er helaas nooit, en grote probleem is dat men niet alles in voorraad heeft. Dus om het goed te kunnen beoordelen moet je veel kilometers maken om sets te vergelijken.

Comment

Working...