FOH speakers +- 6000€

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De KF850 is inderdaad een prima set maar ik heb toch sterk mijn twijfels of dit inderdaad een geschikte set is voor deze zaal.
    Neemt veel ruimte in op het podium en, linksom of rechtsom blijft het een afgetrapte set van minstens 15 jaar oud.
    Dat betekent dus recones, diafragma's, Warnex, plamuur, etc. zo wordt goedkoop alsnog duurkoop.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Klikkerdeklik met:
      Klikkerdeklik of deze: klikkerdeklik

Comment

• Gertjan70
        • Feb 2014
        • 6

Koop een 2e hands source setje, wat extra laag erbij en je hebt 3000 euro over voor een spare set.

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Originally posted by MusicXtra
          De KF850 is inderdaad een prima set maar ik heb toch sterk mijn twijfels of dit inderdaad een geschikte set is voor deze zaal.
          Neemt veel ruimte in op het podium en, linksom of rechtsom blijft het een afgetrapte set van minstens 15 jaar oud.
          Dat betekent dus recones, diafragma's, Warnex, plamuur, etc. zo wordt goedkoop alsnog duurkoop.
          KF850 is idd lomp groot, en wel een beetje veul voor deze zaal,
          maar je kan beter altijd teveel dan te weinig neerzetten een systeem klinkt gewoon veel beter als je niet tot de max draait, je houd meer headroom over en je houd het langer heel omdat je nooit tot de max van de set draait
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

En je moet ook niet overal direct gaan reconen hoor.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by daviddewaard
              KF850 is idd lomp groot, en wel een beetje veul voor deze zaal.
              Precies, eens kijken of je er na 5 jaar nog blij mee bent...
              Als je een goede nieuwe set koopt dan heb je garantie, en nieuw spul wat zeker een tijd mee gaat etc.
              Er zal maar toevallig een TAD driver (wel heeeel mooi) inzitten waar de membramen op het laatste randje staan, dan word je niet blij.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Garantie is mooi, tot je de voorwaarden leest. Zeker bij speakers. Dan blijkt die garantie vaak een lege doos te zijn.

Comment

• gunrunner
                  • Dec 2012
                  • 48

Om een beeld te krijgen: Overlaatst hadden we deze opstelling met een gehuurde SP3 set. Ik heb de speakers toen op het podium gezet ipv ervoor om betere spreiding te krijgen (vooral eerste rij in het midden). Misschien wat onconventioneel, maar het werkte wel. Nadeel was dan weer dat die subs teveel plek innamen op het podium.

.

Comment

• gunrunner
                    • Dec 2012
                    • 48

Originally posted by drbeat
                    Misschien stom, maar waarom zelf kopen? ik zelf heb een klein setje voor t repeteren enz.... Maar voor zo iets zou ik daar niet aan moeten denken... Die sets worden voor dumpprijzen in de verhuur gestampt...voor die prijzen kun je volgens mij weinig zelf kopen.
                    Ik weet dat er in mijn buurt een D&B set te huur is voor een prijs, waar ik me afvraag waarom besta jij nog verhuurder??

Voor 6000 euro kun je toch aardig wat feestjes voor huren, en als er wat mis is met de set, of het geluid is niet goed heb je nog altijd iemand om tegen te zeggen...Hallo vriend...volgende keer is het beter dat je t geluid of op orde krijgt, of dat we iemand zoeken die dat wel kan....
                    Kopen is op lange termijn sowieso interessanter. Wij huren een enkele sp3 set aan 180€, en een dubbele aan 300€. Zelf huren we dit een 10tal keer per jaar. Op zich heel goede huurprijs, maar we verhuren onze zaal ook geregeld aan derden. In dit geval kunnen we onze geluidsset ook verhuren, wat ons weer extra inkomsten geeft, en we kunnen dit dan ook aan een lager tarief verhuren om onze zaal aantrekkelijker te maken om shows in te organiseren.

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Ik ken de Prospectset van Brooklyn Audio
                      en denk dat je met een top en sub per kant
                      al heel ver komt.
                      Laat Sander het je gerust eens demonstreren!

Mocht je voor bepaalde evenementen dan wat diep laag
                      te kort komen, dan kun je voor die gelegenheden er altijd nog
                      een kick/sub bij huren?

grtz

Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

Als je met een sp3 set al meerdere keren hebt kunnen spelen en dit werkte qua spreiding dan zal je met een enkele Eaw set ook wel voldoende spreiding gaan hebben, deze schelen namelijk maar 5°.
                        Je kan ook nog een kleinere infill leggen mocht je niet toekomen.
                        Laat eventueel meerdere mensen of firma's een demo doen dan kom je er het beste uit en ga je niets kopen vooralleer je zelf ervaren hebt hoe het is.

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

SP4 setje lijkt me prima geschikt, en er zijn er nog best goedkoop te vinden. Je zult ze dan wel moeten servicen, maar dat moet zeker binnen budget lukken.

Verder staat er tweedehands voldoende te koop, en kun je zelfs nieuw al een aardig setje kopen van de wat goedkopere merken. Inderdaad gewoon zoeken en een paar testen (liefst naast elkaar tegelijk) in de zaal doen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

SP3 was er standaard in 60 en 90 graden..En wat ik begreep had ie het dubbel staan...Dus dan kan enkel 850 niet...:-)
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Turboke
                              • Oct 2006
                              • 463

Op de foto die hij gepost heeft staat deze enkel.

Comment

• SPS
                                • Mar 2004
                                • 1662

Originally posted by Turboke
                                Op de foto die hij gepost heeft staat deze enkel.
                                Maar OP het podium vanwege spreidingsproblemen!
                                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...