FOH speakers +- 6000€
Collapse
X
-
iets meer dan 6000 maar wel helemaal compleet.
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
TS kan misschien een fuif meer inrichten, om die 3000€ meer op te halen.Last edited by frederic; 12-02-14, 11:17.Comment
-
Volgens mij ging het TS alleen om toppen, dan kom je toch een heel eind...De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Misschien stom, maar waarom zelf kopen? ik zelf heb een klein setje voor t repeteren enz.... Maar voor zo iets zou ik daar niet aan moeten denken... Die sets worden voor dumpprijzen in de verhuur gestampt...voor die prijzen kun je volgens mij weinig zelf kopen.
Ik weet dat er in mijn buurt een D&B set te huur is voor een prijs, waar ik me afvraag waarom besta jij nog verhuurder??
Voor 6000 euro kun je toch aardig wat feestjes voor huren, en als er wat mis is met de set, of het geluid is niet goed heb je nog altijd iemand om tegen te zeggen...Hallo vriend...volgende keer is het beter dat je t geluid of op orde krijgt, of dat we iemand zoeken die dat wel kan....
Maar die EAW set is als je graag wil kopen toch zeer interessant.... neem iemand mee die er wat verstand van heeft, en vraag of je wat mag openschroeven onder toezicht en vraag die persoon die je mee neemt wat eventueel na aankoop mogelijke onderhoudspunten zijn, pak de grootste pijnpunten aan en spaar voor de volgende onderhoudswerkzaamheden aan de set... Dan weet je concreet wat het wordt, wat de kostenposten voor nu en voor de toekomst zijn, en kun je afgewogen een goede beslissing maken... Denk dat als je goed met die versterkers om gaat je daar nog lang plezier aan kunt hebben....
Laat je nog weten wat het wordt? en een mooi foto'tje van je set in gebruik?? Vinden wij hier allemaal heel erg leuk...echt...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Ik zou, eerlijk gezegd, nog even doorsparen vooraleer je een set aankoopt. Zoals gezegd zit je met dit budget inderdaad met geluiddsets van "in de jaren stillekes" die al goed gebruikt zijn.
Waar je eventueel eens naar kan zien is JBL SRX
SRX722 toppen en SRX728S subs zijn redelijk jonge kasten, die nog goed betaalbaar zijn, en ferm hard kunnen. Zolang je de nodige versterkers ervoor hebt kan je hier wel een mooie set mee bouwen.
Nexo ALPHA of ALPHA-E kan je ook naar kijken, maar die kom je niet zo vaak tegen.Comment
-
Maar die EAW set is als je graag wil kopen toch zeer interessant.... neem iemand mee die er wat verstand van heeft, en vraag of je wat mag openschroeven onder toezicht en vraag die persoon die je mee neemt wat eventueel na aankoop mogelijke onderhoudspunten zijn, pak de grootste pijnpunten aan en spaar voor de volgende onderhoudswerkzaamheden aan de set... Dan weet je concreet wat het wordt, wat de kostenposten voor nu en voor de toekomst zijn, en kun je afgewogen een goede beslissing maken...
En een defecte carver 2400 is ook niet effe repareren...Comment
-
15 jaar voor speakers als EAW is nu ook niet echt overdreven veel. Het is ook voor een vaste zaalsetup. Gewicht speelt dus ook geen rol.
En stel dat je nog 1000€ kosten doet voor hier en daar een recone, of de filters recappen of herstelling, heb je nog een goeie prijs betaald voor een goed klinkend systeem.
4 EAW850 toppen en 4 EAW850 subs in een zaaltje van 12 op 10, zal het nu ook niet echt nodig zijn om het systeem op zijn limieten te laten draaien, tenzij je sloopwerken wil uitvoeren.
Als je het systeem grondig mag uittesten, en de nodige metingen mag doen en het klinkt goed zou ik zeggen kopen. Je zal daar nog minstens 10-15 jaar plezier hebben met dat systeem.
Tenminste als je het met respect behandeld, de beveiligingen en volume instellingen afschermt en zoveel mogelijk dezelfde persoon aanduid voor gebruik.Last edited by frederic; 12-02-14, 16:49.Comment
-
Ik zou, eerlijk gezegd, nog even doorsparen vooraleer je een set aankoopt. Zoals gezegd zit je met dit budget inderdaad met geluiddsets van "in de jaren stillekes" die al goed gebruikt zijn.
Waar je eventueel eens naar kan zien is JBL SRX
SRX722 toppen en SRX728S subs zijn redelijk jonge kasten, die nog goed betaalbaar zijn, en ferm hard kunnen. Zolang je de nodige versterkers ervoor hebt kan je hier wel een mooie set mee bouwen.
Nexo ALPHA of ALPHA-E kan je ook naar kijken, maar die kom je niet zo vaak tegen.Comment
-
Eh. 120 m2 zaal minus podium, mengtafel etc is 100 m2 vrije ruimte, 3 personen per m2 is 300 personen. En dan een dubbele eaw 850 set. Je kunt niet vroeg genoeg beginnen om je oren te verknallen.
Voor een zaal van deze afmeting zou een enkele 850 set prima moeten voldoen.
Bij ons in IJmuiden ( Witte Theater ) hebben ze alle concerten altijd gedaan met een enkele 850 set.
Deze zaal is 11,5 breed en 18,5 lang.Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
Houd ook ff rekening met de spreiding. In de hier besproken zaal zijn deze kasten imho niet op hun plek.Last edited by PvG; 12-02-14, 20:36.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
850 is uit m'n hoofd 55gr....dat wil je niet op 12 meter...:-)
850 werd ook over het algemeen niet gebruikt om zacht te draaien..:-)
JBL SRX, ook leuk...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Het gaat hem hoofdzakelijk over de klankkwaliteit. Wat dat betreft hebben de 850 zich al goed bewezen.Comment
Comment