Gitaaramp versterken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by RayM
    En een 609 is in bestelling
    Een e609 of een e906?
    Zoals eerder door mij en Sparky aangegeven is dat verschil tussen die microfoons best wel groot, en ik kan vertellen waarom:

Niet zo'n mooie foto, want het origineel is van internet verdwenen... Links de allereerste uitvoering van de MD409 (ook verkocht als Echolette), rechts de MD409 U3.

Dit is een e609/e606, hier zit één of andere plastic capsule in.

Dit is een e906, met weer die bekende metalen capsule zoals ook in de oude MD409 zat...

Het prijsverschil is maar een paar tientjes, daarvoor zou ik dus heel mooi die e906 gaan kopen, want klankmatig is er een enorm verschil (in positieve zin voor de e906).

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Ik bedoelde idd de 906 Hugo
      Heerlijk die stilte

Comment

• sparky
        • Apr 2002
        • 2104

Prima keus hoor Ray! Deze is namelijk ook goed voor snare's, toms, blazers en zelfs zang! Een van de betere moderne allround Sennheisers als je het mij vraagt. Die 9xx serie is volgens mij sowieso wel okee: Ik hoorde afgelopen weekend een 935 en was aangenaam verrast, niet te vergelijken met de 835/845. Heeft lekker wat druk in het stemgebied en weinig rariteiten.
        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Outline
          • Feb 2006
          • 1434

Van wat ik begrepen heb, zat er een duidelijk en degelijk verschil in gebruikte kapsels tussen de e606 en e609 waarbij de e609 bewust uit de markt is gehaald op het moment dat de e906 geïntroduceerd werd.

Datzelfde geldt voor de (zwaar ondergewaardeerde) e855: Ook deze zou qua kapsel te dicht tegen de e945 aanliggen waardoor ook deze voortijdig van de markt gehaald is. Een goede indicatie is ook de prijs: Die van de e609 en e855 lagen op hetzelfde niveau als respectievelijk de e906 en e945.

Voor wie denkt dat de e935/945 (zwarte behuizing) hetzelfde klinken als de e835/845 (antraciete behuizing): Je hebt de afgelopen jaren enorm zitten slapen! Kijk maar een waar Alicia Keys/Franz Ferdinand/Artic Monkeys en honderden acts tegenwoordig mee op het podium staan. Zal wel niet voor niks zijn....

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Originally posted by RayM
            Ik bedoelde idd de 906 Hugo
            Daar ga je vast veel plezier van hebben Ray!

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

even wat betreft alle foto's en technische beschrijvingen van de sennheiser.

dat doet mij geen bal. Voor mijn gebruik klinkt de 609 het beste. Zal me bommen dat het een goedkoop plastic interieurtje heeft. De 906 rommelt bij mij teveel in het laag om in een grote bezetting bruikbaar te zijn. Ik zie er wel gebruik voor.... maar niet bij mij.

even om de technische reden van een microfoonkeuze wat naar het tweede plan te trekken
              lekker belangrijk!

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Originally posted by showband
                even wat betreft alle foto's en technische beschrijvingen van de sennheiser.

dat doet mij geen bal. Voor mijn gebruik klinkt de 609 het beste. Zal me bommen dat het een goedkoop plastic interieurtje heeft. De 906 rommelt bij mij teveel in het laag om in een grote bezetting bruikbaar te zijn. Ik zie er wel gebruik voor.... maar niet bij mij.

even om de technische reden van een microfoonkeuze wat naar het tweede plan te trekken
                Ten eerste, als jij graag een 609 gebruikt, dan moet je dat vooral doen. Ten tweede: Een 906 "rommelt" niet in het laag, wellicht heeft deze te veel laag naar jouw idee, maar dat is toch echt wat anders. Er zit een lowshelfje op de 906 waarmee je dat laag kunt weghalen, daarnaast gaat het ding vast bij jou ook nog door een mengtafel, dat van dat laag is dus echt een non-argument.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Off Topic, omdat Ray zijn keus toch al gemaakt heeft ;-)

@ Outline: Ik heb Alicia Keys/Franz Ferdinand en Artic Monkeys dan ook niet zo heel vaak op het podium! Ik heb in de afgelopen jaren zangers/zangeresen/technici gehad die echt van alles aan zangmic's mee hebben genomen, alleen simpelweg geen 935/945! Ik heb de nieuwe Sennheiser draadloze sets wel gebruikt (SKM2000/EW G3) maar dat zijn toch net weer andere kapsels! Maar nogmaals, de 9xx serie is wat mij betreft echt okee. de 904's bijvoorbeeld, zijn ook "sneller" dan 604's.

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Ik kijk nogal 'ns een concertje op tv/dvd/Later (Jools Holland) en dan heb ik de irritante neiging om daarop te letten. En dan valt dat op met daarbij de aantekening dat ik steeds minder Shure zie en steeds meer e935/e945.

Als jij een draadloze Sennheiser met 935/945-kapsel hebt gebruikt, dan heb je toch echt al een 935/945 gebruikt daar de kapsel toch echt hetzelfde zijn.

Overigens gisteren bij Mavis Staples nog een nieuwe toepassing voor de Green Bullet gezien: Op de snare. Naast een pijpje van Neumann.
                    Last edited by Outline; 15-01-14, 13:49.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Het kan zijn hoor! Maar ik had dus begrepen dat het andere kapsels zijn. Overigens heb ik die sets niet in muziektoepassingen gebruikt en dus ook niet in de context van een mix gehoord.

Heb je verschilende snaresounds gehoord tijdens die show of bleef deze hetzelfde? Ik weet dat de Green Bullet af en toe op een hele drumkit wordt gebruikt in een studiosituatie om dat overstuurde bandpass geluid te krijgen.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Sennheiser zou zichzelf voor gek zetten als ze 2 verschillende kapsels onder dezelfde naam op de markt zouden brengen die ook nog eens verschillend zouden klinken...

Wat betreft dat gebeuren bij Mavis Staples: Ik heb helaas slechts het laatste (+/-) kwartier van dat optreden gezien (op Djazz.tv) en was meer bezig met de gitarist dus: Nee, niks gehoord.

Comment

Working...