Grootmembraan gevallen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Grootmembraan gevallen

Vanavond deed ik in een kerkje een bruiloftsdienst. Tijdens het afbreken liet een van de bandleden nog voordat ik alle microfoons weg kon halen een AKG C214 uit zijn houder stuiteren, 1.5m lager op de stenen vloer. De mic zelf doet het nog en lijkt zo snel beluisterd nog gelijk te klinken met zijn stereopaar gelijke. D'r zit nu wel een dikke kras op, ondanks dat ik verder altijd erg voorzichtig met mijn mic's omga. Uiteraard een gevalletje shit happens, maar ik ben benieuwd of jullie dit soort dingen wel eens overkomen en hoe jullie met dit soort dingen om gaan: spullen die bijv. vallen, maar nog wel werken naderhand.
    En daarnaast: hoe erg kan de klank na zo'n val beïnvloed zijn?
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Het membraan van een microfoon is erg licht en zit bovendien ook nog in schokabsorberend schuim in de behuizing, ik denk dus dat er weinig aan de hand is.
    Iedereen laat weleens een microfoon vallen, een SM58 kan daar waarschijnlijk wat beter tegen dan een grootmembraan en er opzettelijk mee gaan gooien zou ik niet adviseren.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Waar mensen werken gebeuren ook ongelukjes. Bij mij viel onlangs een RCF Art310 met statief om. Schade; een paar krassen en kapot filter. In eerste instantie flink balen want ik ben erg voorzichtig met mijn materiaal. Maar als ik kijk hoe lang ik in het vak zit en hoe weinig mij dit soort gevallen is overkomen, mag ik nog in mijn handjes klappen.

Maar om op het topic terug te komen; AKG's zijn goed gebouwd en kunnen (tot bepaalde hoogte) tegen een stootje. Ik zou als ik jou was de microfoon regelmatig vergelijken met je andere C214. Dan weet zeker je dat je goed zit en of je geluk hebt gehad.
      Life is what you make it

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by MusicXtra
        Het membraan van een microfoon is erg licht en zit bovendien ook nog in schokabsorberend schuim in de behuizing, ik denk dus dat er weinig aan de hand is.
        Iedereen laat weleens een microfoon vallen, een SM58 kan daar waarschijnlijk wat beter tegen dan een grootmembraan en er opzettelijk mee gaan gooien zou ik niet adviseren.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

gevalletje aansprakelijkheidsverzekering.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

ja, hij is waarschijnlijk beschadigd.
            verder, shit happens. Afhankelijk van je klantrelatie aansprakelijkheidsgevalletje maken. Heb je voor duizenden euro's werk van de groep zou ik het niet doen maar als bedrijfsrisico boeken.

Anders is dit best een kostbaar gevalletje om een "mantel der liefde" actie op te houden. En loop je ook het risico dat die muzikanten denken dat het allemaal niet zo belangrijk is wat jij staat te doen.

Dus ook bij liefdewerk oud papier minimaal de rekening eens neerleggen om iets duidelijk te maken. En een gesprekje op niveau te voeren. Dan kun je later alsnog besluiten dat dit ook voor hun educatief was.
            lekker belangrijk!

Comment

Working...