Mengtafeldag 6 april 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by mjusic
    Ik heb er 2 weken geleden eentje gekocht, dus wel degelijk leverbaar. Alleen is er nu door de enorme vraag een enorm tekort aan QU-16's, kan wel 12 weken duren ...

Ter info: heb 'm als vervanging van een Midas VeniceF 32 omdat ik nooit meer dan 16 kanaaltjes gebruik. Dit weekend gaat 'ie voor het eerst 'live'.

NB: Als ik op de nieuwe datum kan lijkt 't me wel de moeite om te komen.
    Dat kan ik me voorstellen..volgens mij een ideaal tafeltje. en heeft 16 kanalen. Meer dan 16 heb ik er ook niet op nodig.
    En als je voor 16 kanaaltjes gaat, en je wilt hem in een taperackje hebben is dat ding ideaal.
    En zelfs in mijn optiek interessanter dan de soundcraft of behringer tafel.
    De Behringer wordt zelfs nog niet geleverd...
    En puur omdat je kostentechnisch al anders zit met de QU-16, mijn inziens is het DE tegenhanger van de Presonus 16-4-2 en nog eens prettiger om mee om te gaan doordat de QU-16 wel autofaders heeft....

Zou het mooi vinden als deze tafel ook op de vergelijkingsdag aanwezig is..
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Beste allemaal....het is wat rustig gebleven maar wil toch nog eens polsen of we zo na de feestdagen niet eens de mengtafeldag zouden kunnen houden..... Wellicht met een importeur er bij en ik hoop dat de optie van MusicXtra nog te regelen is...

Ik zou het toch graag een kans willen geven...ik hoop jullie als medeforumers idem....
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• RayM
        • Jan 2006
        • 742

Misschien een idee om de mengtafeldag wat simpeler van opzet te maken. Gewoon een 5 tal digimixers die waarschijnlijk veel gebruikt gaan worden. Wel een multitrack er doorheen. Afluistering via 1 set luidsprekers. Of het (studio)monitoren zijn of (kleine) PA speakers is niet zo belangrijk lijkt me. Zo blijft het overzichtelijk.
        In mijn omgeving zit bv een X32 en een A&H GLD, ook een locatie heb ik tot mijn beschikking.
        Last edited by RayM; 06-11-13, 08:57.
        Heerlijk die stilte

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Ik haak af in dit verhaal, mij teveel gezeik eromheen met uiteindelijk drie man en een paardenkop die op komt draven.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Jammer MusicXtra, want ik wilde het eigenlijk gaan oppakken voordat het idee doodbloed.
            Ik ben zelf namelijk ook erg geinteresseerd in de resultaten.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SH1000
              • Dec 2009
              • 220

Originally posted by RayM
              Misschien een idee om de mengtafeldag wat simpeler van opzet te maken. Gewoon een 5 tal digimixers die waarschijnlijk veel gebruikt gaan worden. Wel een multitrack er doorheen. Afluistering via 1 set luidsprekers. Of het (studio)monitoren zijn of (kleine) PA speakers is niet zo belangrijk lijkt me. Zo blijft het overzichtelijk.
              In mijn omgeving zit bv een X32 en een A&H GLD, ook een locatie heb ik tot mijn beschikking.
              Ik heb een Si Compact die ik mee kan nemen...
              Good is the enemy of Great
              [Jim Collins]

Comment

• djyellow
                • May 2003
                • 83

GLD 80 is ook beschikbaar mits we een nuttig aantal tests kunnen opstellen.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

en de presonus 16-4-2 (niet de nieuwe serie helaas...)

Paul
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Nou dan pakken we de draad maar weer op.
                    Eerst een locatie, de wens van de meesten is het centraal in NL te houden, de akoestiek moet in ieder geval goed zijn anders valt er weinig te beoordelen. Ik kan kijken of ik hier in Breukelen een zaal kan regelen, dit zal alleen niet gratis zijn, reken in de orde van €150,- wat er aan huur betaald moet worden. Dan een datum, begin maart lijkt me een mooi streven, dan is er nog even tijd om alles te regelen.
                    Verder kan ik kijken of Roland nog bereid is een systeem beschikbaar te stellen om snel te kunnen schakelen tussen de diverse mengpanelen.
                    Ik denk dat het slim is om een protocol op te stellen hoe er getest wordt om te zorgen dat er steeds appels met appels worden vergeleken.
                    Een lijst met deelnemers en een lijst met deelnemende mengpanelen is ook wenselijk.
                    Zelf ben ik erg geïnteresseerd in de Digico SD9, Midas Pro2 en de Roland M200.
                    Wie is er bereid het een en ander op zich te nemen voor de organisatie?

Comment

• animaldrums
                      • Nov 2008
                      • 88

Originally posted by MusicXtra
                      Nou dan pakken we de draad maar weer op.

Hè jammer nou, je was al net zo lekker bezig

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Een lijst met deelnemers en een lijst met deelnemende mengpanelen is ook wenselijk.
                        Zelf ben ik erg geïnteresseerd in de Digico SD9, Midas Pro2 en de Roland M200.
                        Inkoppertje Sander,...........

De XR20 is vervangen door een M-200i,
                        wat inhoudt, dat als ik erbij ben, er ook een M-200i is.

grtz

Nes
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

reken in de orde van €150,- wat er aan huur betaald moet worden.
                          Wat mij betreft prima.. als je 10,- euro pp rekent en er komen een man of 15 dan is dat wel te doen. Wellicht dat ik ook nog ergens een zaaltje kan regelen, maar dat is niet midden in het land. Wie weet een zaaltje?

begin maart lijkt me een mooi streven,
                          Eens.

Ik denk dat het slim is om een protocol op te stellen hoe er getest wordt om te zorgen dat er steeds appels met appels worden vergeleken.
                          Wil ik wel doen, een idee om een nieuw topic aan te maken met vooraan de lijst met deelnemers met de bijbehorende mixer?

Wil dit best doen, maar als iemand anders zich meer geroepen voelt, mij prima, wil in ieder geval mijn steuntje bijdragen bij een leerzame, gezellige mengtafeldag.

Wat ik ook wil voorstellen is om iemand aan te wijzen die de dag een beetje in banen leid. Ik geloof dat er hier op het forum in het verleden dit erg goed kan, mocht het zo zijn wil ik dat ook best doen.

Wat misschien leuk is om te doen, om er ook dan meteen wat foto's of zelfs een filmpje aan te hangen.

Ik lees het wel wat het wordt.

Greetzz..

Rick

Comment

• Stage-support
                            • Oct 2011
                            • 38

Verder kan ik kijken of Roland nog bereid is een systeem beschikbaar te stellen om snel te kunnen schakelen tussen de diverse mengpanelen.
                            Je zou het ook met een xilica processor kunnen doen. 2 inputs naar dezelfde outputs en dan de inputs om en om muten.

Gr.
                            Stage-support.com licht- en geluidstechniek

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Stage-support
                              Je zou het ook met een xilica processor kunnen doen. 2 inputs naar dezelfde outputs en dan de inputs om en om muten.

Gr.
                              Belangrijk punt van vergelijken is de summing van de mengtafels, er moet dus een multitrack van tafel naar tafel geswitcht worden.

Comment

• Stage-support
                                • Oct 2011
                                • 38

Belangrijk punt van vergelijken is de summing van de mengtafels, er moet dus een multitrack van tafel naar tafel geswitcht worden.
                                Ik bedoelde hiermee voordat het naar de luidsprekers gaat. Master uitgang gaat in de xilica. dan kun je met de input mute knoppen snel switchen.
                                Stage-support.com licht- en geluidstechniek

Comment

Working...