Band gap 823....832 MHz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

sennheiser bouwt volgens een meneer op de musicmesse EW setjes om naar een (1) frequentie voor 300 euri.

wat mij de gedachte gaf... ik koop tegen die tijd wel een LD in-ear.
    lekker belangrijk!

Comment

• AMX_Pete
      • Mar 2008
      • 79

Originally posted by SPS
      Hoe gaat Shure er mee om? Met omprogrammeren bedoel ik?
      En in het "alternatieve"circuit? Iemand bekend
      Bij Shure heet het "Side-grade". In de praktijk is dat aankoop van een kit met zender bord, ontvanger bord, naamplaatjes en al wat relevant is, in een andere/nieuwe frequentieband en dat tegen een gereduceerde prijs, ALS de betreffende set aangekocht werd na januari 2009 in een frequentieband die nu niet meer mag/kan gebruikt worden. Aan te tonen door checken van serienummer in combinatie met aankoopbewijs. Anders betaal je de prijs gangbaar voor vervanging zoals bij reparatie.

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by 4uss
        Frequenties 4G:

791-801 MHz: Tele2
        801-811 MHz: Vodafone
        811-821 MHz: KPN
        ---
        832-842 MHz: Tele2
        842-852 MHz: Vodafone
        852-862 MHz: KPN

Voor de Sennheiser G2-setjes die wij hebben zijn dus de gebieden 786-791 en 821-822Mhz nog te gebruiken.
        Volgens dit lijstje zit er tussen de banden van de concurrerende bedrijven geen ruimte. Ik denk niet dat Vodafone het goed vindt, dat KPN in hun territorium uitzend. Volgens mij kunnen ze dan ook niet tot precies "aan de rand"werken. waarom is er dan wel zo'n groot gat tussen up en downlink? Komen de zenders daar wel buiten de band?

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• Paul10
          • May 2012
          • 122

Originally posted by speakertech
          Volgens dit lijstje zit er tussen de banden van de concurrerende bedrijven geen ruimte. Ik denk niet dat Vodafone het goed vindt, dat KPN in hun territorium uitzend. Volgens mij kunnen ze dan ook niet tot precies "aan de rand"werken. waarom is er dan wel zo'n groot gat tussen up en downlink? Komen de zenders daar wel buiten de band?

Speakertech
          Om twee redenen.

(in Jip en Janneke taal )

1- Als je een zender aanzet met een behoorlijk vermogen, is het na-genoeg onmogelijk in de direct naastgelegen freq te ontvangen met een geringe afstand tussen zender en ontvanger, dit geld voor mobieltjes maar vooral de zendmasten zelf.

2- Als je 100 mobieltjes laat zenden, krijg je last van harmonische, (intermodulatie) ofwel bijproducten. als je een x aantal Mhz ruimte tussen zender en ontvangen laat, heb je minder "last " van eventuele intermodulatie producten.

Er zijn testen geweest met veel mobieltjes (in een lab situatie) om te kijken wat de gevolgen zijn voor de duplex gap, google maar eens en oordeel zelf.

De zenders van de providers kunnen heel precies werken, zeker omdat er digitaal gemoduleerd word, en dus geen overmodulatie kan ontstaan. of er dus ruimte tussen zit om een zendertje te plaatsen betwijfel ik. en al zou het kunnen, lijkt het me nog niet verstandig. jou ontvanger krijgt namelijk, deze signalen kei-hard binnen in zijn frondend.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

lezenswaardig:
            You’ll find stories on BBC Future on almost every topic that matters: psychology, food, climate change, health, social trends, technology and more.

in de states ondertussen....

The body responsible for regulating the radio spectrum, the International Telecommunication Union, will meet in 2015 to discuss the problem at the World Radio Conference in Geneva in 2015. There, it’s likely that the assembled parties will flag additional parts of the spectrum they want to see freed up for telecommunications. Some countries are already forging ahead. In the UK, for instance, Ofcom is eyeing up some of the under-used military spectrum to sell off, with the proceeds going to the Ministry of Defence. And in 2012, the US Federal Communications Commission approved a plan to encourage broadcasters to sell under-used parts of their allocated spectrum to other users. The first of those auctions is to be held in January next year, when the 10MHz “H” band is expected to go for at least $1.56bn.
            lekker belangrijk!

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by showband
              lezenswaardig:
              You’ll find stories on BBC Future on almost every topic that matters: psychology, food, climate change, health, social trends, technology and more.

in de states ondertussen....

The body responsible for regulating the radio spectrum, the International Telecommunication Union, will meet in 2015 to discuss the problem at the World Radio Conference in Geneva in 2015. There, it’s likely that the assembled parties will flag additional parts of the spectrum they want to see freed up for telecommunications. Some countries are already forging ahead. In the UK, for instance, Ofcom is eyeing up some of the under-used military spectrum to sell off, with the proceeds going to the Ministry of Defence. And in 2012, the US Federal Communications Commission approved a plan to encourage broadcasters to sell under-used parts of their allocated spectrum to other users. The first of those auctions is to be held in January next year, when the 10MHz “H” band is expected to go for at least $1.56bn.
              Gelukkig heb ik mijn microfoonkabels nog..........

Ook interessant.....
              Op de site van PMSE staat een verslag van testmetingen die in 2011 zijn uitgevoerd in Noorwegen.

Speakertech
              Last edited by speakertech; 16-10-13, 09:57.
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by speakertech
                Gelukkig heb ik mijn microfoonkabels nog..........

Ook interessant.....
                Op de site van PMSE staat een verslag van testmetingen die in 2011 zijn uitgevoerd in Noorwegen.

Speakertech
                Thanks. Super leerzaam artikel. Zelf een keer mee aan de slag als hier ook 4G is uitgerold.

Zal snel weer eens een setje (R9) meenemen in 4G gebied en Wireless Workbench laten sniffen naar de effecten van 4G. Uiteraard zijn we inmiddels met de meerderheid van de zenders lang en breed over op 'nieuwe' frequenties.
                d&b Audiotechnik

Comment

Working...