Laatst een band gemixt waarbij zang bij hogere volumes nogal scherp werd. Er zit echter geen dynamische EQ op een Si Compact. Vandaag thuis even zitten klooien en er zelf simpel een gemaakt en getest.
- Mike ingang naar zowel kanaal 1 als naar kanaal 2
- op kanaal 1 de EQ ingesteld voor hoge volumes ("doffer")
- op kanaal 2 extra hoog toegevoegd voor de lage volumes, met flinke compressie. Tevens hier al het laag er gewoon maar uitgegooid
- nog een testje gedaan om op kanaal 3 de FX ook dynamisch te maken
"Al zingend" - gaat dat thuis over de koptelefoon helemaal goed. Het is voor mij een hele nieuwe methode dus ik ben erg benieuwd wat ik er (niet) mee kan en wat andere ervaringen zijn.
Is dit bijvoorbeeld een (gangbare) methode voor live gebruik? Werken anderen ook zo? Zijn er bijvoorbeeld fase problemen te verwachten en wordt het alleen maar rommelig? Is dit ook gebruikelijk voor effecten en hoe dan?
- Mike ingang naar zowel kanaal 1 als naar kanaal 2
- op kanaal 1 de EQ ingesteld voor hoge volumes ("doffer")
- op kanaal 2 extra hoog toegevoegd voor de lage volumes, met flinke compressie. Tevens hier al het laag er gewoon maar uitgegooid
- nog een testje gedaan om op kanaal 3 de FX ook dynamisch te maken
"Al zingend" - gaat dat thuis over de koptelefoon helemaal goed. Het is voor mij een hele nieuwe methode dus ik ben erg benieuwd wat ik er (niet) mee kan en wat andere ervaringen zijn.
Is dit bijvoorbeeld een (gangbare) methode voor live gebruik? Werken anderen ook zo? Zijn er bijvoorbeeld fase problemen te verwachten en wordt het alleen maar rommelig? Is dit ook gebruikelijk voor effecten en hoe dan?
Comment