Shure GLX-D op 2,4ghz

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Shure GLX-D op 2,4ghz

Heeft iemand deze draadloze systemen al getest? Lijken redelijk betaalbaar geprijsd..

• MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by frederic
    Heeft iemand deze draadloze systemen al getest? Lijken redelijk betaalbaar geprijsd..

http://www.shure.com/americas/produc...reless-systems
    Is pas net leverbaar in NL en zou eigenlijk ook niet in NL geleverd worden (bron: Shure NL) maar ik zie het spul nu bij diverse webshops opduiken... Dus ik denk dat het aantal gebruikservaringen beperkt zijn.

Lijkt op de oude SLX serie in vernieuwde digitale vorm. Ben alleen niet zo kapot van de 2,4Ghz band. Niet standaard rack mountable (moet denk ik een bracket bij), geen info over de S/R ratio en 3,9ms latency of in het slechtste geval 7,9ms (onacceptabel) Semi pro apparatuur; desalniettemin vast in orde Shure kennende en vast voor bepaalde doelgroepen prima spul. Leuk dat je de accu in de ontvanger kunt opladen. Dezelfde techniek qua accu's als bij ULX-D alleen met minder capaciteit en een andere behuizing. Geluidskwaliteit kan ik niet over zeggen.

Dit is puur om Sennheiser van marktaandeel te ontdoen want die wachten inmiddels al een eeuwigheid met een digitale variant op de EW100.

Tevens doen ze dit met de BLX-D (die oorspronkelijk ook alleen voor de US markt bedoeld was (bron: Shure NL) omdat wij immers als PGX-D hebben.

Uiteindelijk is het samen met ULX-D de grote voorbode om marktaandeel en acceptatie te winnen en creeren voor de 'Digitale' opvolger van UHF-R. Dat zal dan ongetwijfeld UHF-D o.i.d. gaan heten. Ze testen nu op lager niveau de beperkingen, de techniek, de marktacceptatie en gebruikerservaring om later met een professioneel product op de markt te komen in het digitale domein dat ze onder Axient kunnen positioneren.

Just my 2 cents.
    Last edited by MusicSupport; 21-08-13, 20:45.
    d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Ja die latency lijkt met toch ook wat teveel.

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

3,9ms is mee te werken mits de rest van je techniektreintje analoog is. Heb je ergens in het traject naar monitors of PA nog een digitaal apparaat zitten dan meer dan 4ms toevoegt dan wordt het merkbaar hoorbaar. Zeker met de 7+ms stand is het onacceptabel.

ULX-D zit op 2,9ms en samen met een digitale mixer (2 a 3ms) is dat nog net onder de grens voor het acceptabele voor mij.
        d&b Audiotechnik

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Bijna een jaar verder, hoe zijn nu de ervaringen?

Comment

• metalteacher
            • Dec 2007
            • 467

is het niet interessant om hier eens een dag omheen te organiseren. de invloed van latency op monitor en zang. dit probleem gaat toch steeds meer spelen, en het is toch nog steeds onduidelijk hoe groot het effect nou is
            Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Een praktijktest is het enige die hier antwoord op kan bieden.

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4516

Al veel vaker op het forum gezegd:
                Ik draai al jaren met een el-cheapo WiFi zender aan de gitaar. (line 6) Geen probleem met latency. Kwaliteit is vele malen beter dan de EW setjes van sennheiser die we er naast gebruiken.

Voor in-ear is er eenvoudig niets te koop. Dus ook niets te testen.....
                op de NAMM in 2013 heb ik letterlijk alle fabrikanten nagevraagd. Geen van alle was met in-ear op deze band bezig
                lekker belangrijk!

Comment

• metalteacher
                  • Dec 2007
                  • 467

dan lijkt het me juist wel te testen, als je een verschil krijgt in wat je doet en hoort zou dat toch flinke resultaten moeten geven
                  Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

Originally posted by showband
                    Al veel vaker op het forum gezegd:
                    Ik draai al jaren met een el-cheapo WiFi zender aan de gitaar. (line 6) Geen probleem met latency. Kwaliteit is vele malen beter dan de EW setjes van sennheiser die we er naast gebruiken.

Voor in-ear is er eenvoudig niets te koop. Dus ook niets te testen.....
                    op de NAMM in 2013 heb ik letterlijk alle fabrikanten nagevraagd. Geen van alle was met in-ear op deze band bezig
                    SM Pro wel met hun Wasp, helaas door onbekende reden ter ziele gegaan. Wil er best nog wel een hebben.

Drummer en techniek freak.

Comment

Working...