Soundcract SiC/SiEX - Dante Card of Multi Digital Card

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

Soundcract SiC/SiEX - Dante Card of Multi Digital Card

Soundcraft komt binnenkort met enkele nieuwe kaarten voor de Si Compact/Expression serie. Veel tafels hebben slechts 1 slot, dus in ieder geval kiezen.

De Multi Digital Card heeft ADAT, USB en FireWire.

Ik wil sowieso multi-tracks op kunnen nemen met een laptop en ook eventueel achteraf "live" kunnen mixen vanuit de opnames.

de mogeljkheid voor wat extra inputs is handig.

Wie heeft er een mening (over de keuze tussen deze twee kaarten!!)?
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Met een DANTE kaart ben je wel flexibeler. Het is namelijk een open protocol, dus je kan ook prima verbinden naar toestellen van andere merken zolang er een DANTE connectie op zit.

Multitrack recorden over DANTE gaat prima, zolang je laptop performant genoeg is. Over FireWire doen wij het met een stokoude MBP met een Core2Duo en 2GB RAM (non-unibody model). Voor DANTE recording was die toch echt niet sterk genoeg.

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Mac is inmiddels over op Thunderbolt.
      Dat kan dan wel weer verlopen, maar misschien
      handig als je kaart zelf ook TB heeft?

grtz

Nes
      Last edited by NesCio01; 25-07-13, 22:55.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Het verloopje van Thunderbolt (wat gewoon een leuke naam voor externe PCIe is) naar Gbit ethernet kost iets van een 40EUR. Tis lame dat er geen RJ45 poort meer op macbook pro's zit, maar je moet het er mee doen.
        Voor DANTE is geen specifieke kaart nodig, gewoon een ethernet-compatibele netwerkpoort, het is namelijk een layer 3 protocol dat audio stuurt over ethernet paketten.
        De meeste toestellen hebben wel een netwerkaansluiting, veel hebben echter geen FireWire. En mijn ervaring met multitrack usb opnemen is niet geweldig, daarvoor is de bandbreedte te klein en de latency te hoog. Met USB3.0 zou ik het vertrouwen, maar dat zit zelden op die kaartjes.

Comment

• SH1000
          • Dec 2009
          • 220

Latency maakt voor mij niet uit omdat het toch puur opnemen is. Je zou mogen verwachten dat een nu uit te brengen kaart USB3.0 heeft, aan de andere kant wordt hij ook gewoon van FireWire voorzien. De extra ADAT vind ik toch ook wel een pre.
          Ik had verwacht ook aardig wat DANTE stageboxen te kunnen vinden, maar dat viel erg tegen. Dat zou DANTE wel erg interessant maken.

PS; nog even nagekeken en het is USB2.0. Ze geven aan dat er over zowel USB als FireWire 32 kanalen kunnen worden gestuurd.
          Last edited by SH1000; 26-07-13, 08:06.
          [Jim Collins]

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

USB2.0 valt mee, zolang er GEEN ENKEL ANDER USB apparaat op die hub aangesloten is. USB2.0 is namelijk erg gevoelig voor het gebruik van meerdere apparaten op de bus. Zo werkt 1 usb schijf prima aan 30-40MB/sec, prik er een tweede bij en de snelheid op beide schijven zakt in naar misschien 3-4MB/sec. Dat heb je met FireWire niet.

Er zijn idd weinig stageboxen met standaard DANTE, maar vaak kan er in de console of de rack een expansion kaart geduwd worden. Er zijn ook redelijk wat convertoren van MADI naar DANTE, van AES50 naar DANTE, etc...
            Het leuke aan DANTE is wel dat het ethernet capable is, dus je kan prima achter je console een switch plaatsen en naar 2 PC's simultaan recorden, of op 1 pc recorden en een andere stream naar een broadcast tafel sturen, etc...
            Dat kan allemaal met USB/FIWI niet (normaalgezien toch).

Comment

• SH1000
              • Dec 2009
              • 220

De prijzen van de kaarten zijn bekend:
              - Multi digital ~€500,-
              - Dante ~€1.500,-
              Ik ben eruit... €500 is een mooi prijsje, dus dat gaan we maar eens proberen.
              [Jim Collins]

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

1500EUR o_O
                das verdorie bijna zoveel als de hele mixer

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Originally posted by SH1000
                  De prijzen van de kaarten zijn bekend:
                  - Multi digital ~€500,-
                  - Dante ~€1.500,-
                  Ik ben eruit... €500 is een mooi prijsje, dus dat gaan we maar eens proberen.

Dan heeft Mac een verloop van Thunderbolt naar Firewire (800) of je kunt evt.
                  de breakoutbox van Belkin gebruiken.

Verder zou ik niet graag opnemen op een (Windows) laptop. De MBP is dan wel
                  een stuk betrouwbaarder.

Ik weet niet of je al opnamesoftware hebt? Reaper is zeker geen slechte keus
                  (en voor de Hollandse portemonnee: het is gratis)

grtz

Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• SH1000
                    • Dec 2009
                    • 220

Originally posted by NesCio01

Ik weet niet of je al opnamesoftware hebt? Reaper is zeker geen slechte keus
                    Ik heb een paar versies van Cubase (LE en AI) die ik kan proberen. Maar Reaper lijkt me zeker ook een goed idee.
                    [Jim Collins]

Comment

• PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

Originally posted by NesCio01
                      Reaper is zeker geen slechte keus
                      Reaper is bijna gratis: ca 50euro voor een small business license.
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

MBP's zonder retina scherm hebben nog wel een RJ45 en Firewire aansluiting.

Zou bij keuze USB/Firewire wel altijd voor de laatste gaan. Ook USB3 is niet zo'n hele verbetering, de nadelen blijven ondanks de hogere snelheid.
                        Vitality Show

Comment

Working...