Gewoon een stukje ethernet met xlr erbij door de lucht. Zie je niet door de lage resolutie van het plaatje.
Wat vindt er zoal plaats on stage
Collapse
X
-
30m signaalkabel in de lucht zonder staalkabel oid lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Ook met staalkabel is onwaarschijnlijk omdat je niet wilt dat 1 tower ze allemaal omtrekt...
Aangezien elke delay tower zijn eigen stroomvoorziening heeft, houd ik het op digitale(!) straalverbindingen. (Als je toch signaalkabels zou leggen, zou het een kleine moeite zijn om power er bij te leggen.)As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Kortom, niemand weet het en blijft giswerk,
Ik zou een delay tower nooooit draadloos aansturen, het klinkt gewoon niet,
En kan me best voorstellen dat voor een dergelijke productie iemand met een schep word ingehuurd om sleuven
te graven voor audio en system controlFreelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
We zitten inderdaad te gissen.
Een draadloze digitale 24-bit 48kHz verbinding klinkt prima hoor... (bijv AKG DMS700, Shure ULX-D/GLX-D, ...)
Als er iemand met een schep bezig zou zijn geweest, had hij ook de powerkabels meegelegd en was er niet voor elke tower een aparta gennie gehuurd. Maar da's nog steeds gissen.
Ik denk dat gennies + digitaal zender/ontvangersetjes huren veel goedkoper is dan sleuven graven (plus schade aan terrein).As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Om nog maar niet te spreken van stukken terrein waar je geen sleuf kunt graven...
In dit geval, omdat de aggregaten bij de delay stacks staan denk ik inderdaad dat het allemaal draadloos gebeurd.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
draadloos eeen deel van een systeem bij een groot festival lijkt mij vragen om problemen, er komen ontzetten veel acts met eigen techniek met eigen zenders/iem setjes, eng ploegen met zenders. je kan wel een wireless coordinator hebben die alle freq verdeling regelt, maar heb al vaak zat meegemaakt dat als een band hun spullen uit de auto haalt en opbouwt dat de freqenties van hun dan net dezelfde zijn dan van de act die al op het podium staat of van het podium ernaast, duurt meestal toch ff van het moment dat er power op een zender rack gaat en ze op andere frequenties gezet zijn. dit valt meestal te ondervangen door zenderracken pas aan te laten zetten tijden een changeover zodat het zeker niet kan storen op de act die op dat moment op dat podium staat maarja, dat is ook niet altijd gegarandeerd.
heb het vorige week weer aan den lijve onder vonden, ergens anders op het festival terrein werd iets aangezet, en op het podium waar ik stond dikke problemen met de lead vocal.
en t word een erg vervelende zaak als een dalaystack ineens 120db aan modulatie frequnties gaat staan tetteren.
of je moet in een compleet andere range gaan zitten dan normaal gebruikelijk is bijvoorbeeld de 2,4 ghz band maar daar kom je weer hele andere problemen tegen met z;n grote mensen massa en hun mobieltjes.
ff een geultje laten graven lijkt mij toch wat betrouwbaarder
en kwa stroom lijkt het mij het handigst om een gensetje bij de delaytower te zetten.
de kabelafstand vanaf de genset bij het podium kan wel oplopen tot 150-200 meter en dan mag je wel hele dikke krachtkabel gaan leggen i.v.m power-loss en dan word en extra gensetje toch echt wel goedkoperLast edited by daviddewaard; 29-07-13, 15:17.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Op zich heb je gelijk maar er zijn ook point-to-point zenders te huur die in een totaal andere frequentiegebieden zitten. Er zijn zenders te huur die op 8,4 GHz of 10 GHz werken. Deze worden normaal voor video gebruikt maar je kan er ook 4 audio lijnen overheen sturen. (al dan niet embedded in de SDI, maar los aanleveren op XLR kan ook) Kwaliteit is erg goed en zit geen hoorbare compressie op. Deze zenders hebben een bandbreedte van 8Mhz voor 1 carrier, genoeg om audio over te sturen. Vraag me af of er een bandje is in de wereld die zit te rommelen in deze frequentie gebieden. Kortom, er is draadloos veel meer mogelijk dan in de UHF band.draadloos eeen deel van een systeem bij een groot festival lijkt mij vragen om problemen, er komen ontzetten veel acts met eigen techniek met eigen zenders/iem setjes, eng ploegen met zenders. je kan wel een wireless coordinator hebben die alle freq verdeling regelt, maar heb al vaak zat meegemaakt dat als een band hun spullen uit de auto haalt en opbouwt dat de freqenties van hun dan net dezelfde zijn dan van de act die al op het podium staat of van het podium ernaast, duurt meestal toch ff van het moment dat er power op een zender rack gaat en ze op andere frequenties gezet zijn. dit valt meestal te ondervangen door zenderracken pas aan te laten zetten tijden een changeover zodat het zeker niet kan storen op de act die op dat moment op dat podium staat maarja, dat is ook niet altijd gegarandeerd.Comment
-
LOL.
ik zat eigenlijk te wachten op iemand die ook daar de knuppel in het 800MHz hoenderhok wilde gooien....Comment
-
Graag gedaan, het valt me tegenwoordig steeds vaker op dat technici zich blind staren op de UHF band of de 2,4 GHz. Als je je een beetje verdiept in zendtechniek zou je kunnen weten dat er veel meer mogelijk is.
Comment
-
daar heb je helemaal gelijk is er is ook veel meer mogelijk dan de freuentie bandjes waar standaard gebruik word gemaakt binnen de evenementen techniek, maar dan kom je vaak weer op vrij prijzige systemen uit, en waar je vaak ook nog en vergunning voor moet aanvragen bij agentschap telecom
dit en goede optie waar ff een lijntje uitrollen geen optie is.
maar denk dat voor een paar delay torentjes in een grasveld en schep en een mannetje nog steeds goedkoper isLast edited by daviddewaard; 29-07-13, 18:25.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Dat een mannetje met een schep goedkoper is ben ik absoluut met je eens, maar dat was niet je argument. Je argument was dat het draadloos versturen van audio veel problemen zou opleveren. Ook je redenatie dat je zelf een vergunning zou moeten aanvragen klopt (in de meeste gevallen) niet. Als je bij een professioneel bedrijf een straalverbinding huurt, heeft dat bedrijf voor die frequentie een (al dan niet permanente) vergunning voor. De kosten vind ik zelf wel meevallen. Een gemiddelde straalverbinding voor video + 2x audio kost tussen de 500 en 750 euro per dag/weekend. Dat is inclusief gebruiksvergunning.daar heb je helemaal gelijk is er is ook veel meer mogelijk dan de freuentie bandjes waar standaard gebruik word gemaakt binnen de evenementen techniek, maar dan kom je vaak weer op vrij prijzige systemen uit, en waar je vaak ook nog en vergunning voor moet aanvragen bij agentschap telecom
dit en goede optie waar ff een lijntje uitrollen geen optie is.
maar denk dat voor een paar delay torentjes in een grasveld en schep en een mannetje nog steeds goedkoper isComment
-
Er staat voor een paar miljoen aan apparatuur, denk niet dat er iemand wakker ligt van die paar honderd euro extra voor een straalverbinding.
Daarbij is een sleufje graven een tijdrovende bezigheid en tijd is vaak een probleem bij dit soort evenementen.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als er voor een paar miljoen aan apparatuur staat op een festival, ga ik toch liever met een degelijk kabeltje onder de grond naar de delaystack, dan met gelijk welke draadloze verbinding hoor. Sleufje graven tijdrovend? Voor een festival van dat niveau is een Bobcatje huren niet echt de kost. Heb je in een uur de kabels ingegraven. Bovendien moet er toch een leiding worden gelegd tussen de FOH en podium.Last edited by frederic; 29-07-13, 19:53.Comment
-
Het is toch elk jaar op dezelfde plek? Misschien hebben ze wel kabelgoten onder de grond gemaakt?Als er voor een paar miljoen aan apparatuur staat op een festival, ga ik toch liever met een degelijk kabeltje onder de grond naar de delaystack, dan met gelijk welke draadloze verbinding hoor. Sleufje graven tijdrovend? Voor een festival van dat niveau is een Bobcatje huren niet echt de kost. Heb je in een uur de kabels ingegraven. Bovendien moet er toch een leiding worden gelegd tussen de FOH en podium.Comment

Comment