Audio voor pyromusical

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Kijk, dan nu meteen nog een vraag: hoe breed is het veld waar het lage vuurwerk opgesteld staat?

Ik denk dat je hier met gevlogen conventioneel (of dat nou aan hoogwerkers of dedicated systemen is maakt niet zoveel uit) een heel eind komt. Subjes wel lekker op de grond laten trouwens. Je krijgt dus minimaal 4 "trosjes" PA in de lucht, en 4 stackjes subwoofers. Dingen als directioneel enzo is hier helemaal niet van toepassing. Wat ik wel zou doen is de subs niet allemaal op een bult gooien maar een beetje uitspreiden en een fysieke arc bouwen.

Daan
    Last edited by djspeakertje; 09-07-13, 23:29.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Vuurwerker
      • Jul 2013
      • 7

Originally posted by djspeakertje
      Kijk, dan nu meteen nog een vraag: hoe breed is het veld waar het lage vuurwerk opgesteld staat?

Ik denk dat je hier met gevlogen conventioneel (of dat nou aan hoogwerkers of dedicated systemen is maakt niet zoveel uit) een heel eind komt. Subjes wel lekker op de grond laten trouwens. Je krijgt dus minimaal 4 "trosjes" PA in de lucht, en 4 stackjes subwoofers. Dingen als directioneel enzo is hier helemaal niet van toepassing. Wat ik wel zou doen is de subs niet allemaal op een bult gooien maar een beetje uitspreiden en een fysieke arc bouwen.

Plaatjes!: (komen er aan)

Daan
      Het lage vuurwerk staat op 11 posities met elk 15 meter er tussen. Dus 10 x 15 meter= 150 meter.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Ik heb namelijk een beetje lopen klooien met een stukje software (MAPP Online Pro, simulatiesoftware van een grote speakerbouwer), en daaruit blijkt dat je met 4 conventionele clusters prima een veld van 200*50 meter van geluid kan voorzien. Met 2 line-arrays gaat dat al een heel stuk lastiger. Die 4 conventionele clusters moeten dan wel op 25, 75, 125 en 175 meter (ongeveer), dus je gaat altijd stukjes van je lage vuurwerk missen. Je kan wel uiterst links en rechts de clusters plaatsen, maar dan horen de mensen in het midden niets...

Daan

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Aangezien zowel TS als zo te lezen de franse leverancier weinig van geluid weten, is het niet verstandiger er een audiotech bij te zoeken, zeker voor de uitvoering van dit project?

Het lijkt me ook handig te inventariseren wat de fransmannen hebben, want je kan wel heel mooi A merken specificeren maat tegen dat je aankomt staan er 8 RCF art kastjes op een stokkie... :S
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

En nog veiliger is een vrachtwagen van hieruit laten meerijden naar Frankrijk, van een degelijk PA bedrijf.

Comment

• Vuurwerker
              • Jul 2013
              • 7

Originally posted by renevanh
              Aangezien zowel TS als zo te lezen de franse leverancier weinig van geluid weten, is het niet verstandiger er een audiotech bij te zoeken, zeker voor de uitvoering van dit project?

Het lijkt me ook handig te inventariseren wat de fransmannen hebben, want je kan wel heel mooi A merken specificeren maat tegen dat je aankomt staan er 8 RCF art kastjes op een stokkie... :S
              Originally posted by frederic
              En nog veiliger is een vrachtwagen van hieruit laten meerijden naar Frankrijk, van een degelijk PA bedrijf.
              Ja moet zeggen dat dat eigenlijk ook wel de aller beste optie is. Om een professional vanuit Nederland mee te nemen. Qua reizen valt het wel mee, het is 265 km vanuit Utrecht. Mits een gewone vrachtwagen toereikend is heb ik die zelf. Eventuele slaapplek en eten en drinken regel ik ook. Alleen heb ik geen idee wat de kosten zijn van een goede audiotech met de juiste audio.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Je mag me altijd een PM sturen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Ja, mij ook
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Ericsamandj
                    • Jul 2010
                    • 414

en mij ook om de shells te laden en af te fakkelen. (veel ervaring)

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

En mij voor een gratis vakantie Frankrijk

Daan

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by djspeakertje
                        En mij voor een gratis vakantie Frankrijk

Daan
                        Originally posted by Ericsamandj
                        en mij ook om de shells te laden en af te fakkelen. (veel ervaring)
                        Originally posted by renevanh
                        Ja, mij ook
                        Originally posted by MusicXtra
                        Je mag me altijd een PM sturen.
                        mij niet, ik reageer alleen op gewone e-mail, snail-mail, sms, fax, telefoon, semafoon, en tamtam-oproep.

Heb net wat 4th of July vuurwerk gezien, en daarbij was iedere vorm van geluid gewoon onzin geweest, wegens op een eilandje in de rivier afgestoken, en vanaf 3 omringende bergen te zien.

kortom : trek een denkbeeldige cirkel vanwaar je publiek de show aanschouwt, leg daarvoor een tapijtje aan geluid neer, en laat je verder vooral niet gek maken.

Comment

Working...