Delay vraagje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Delay vraagje

Bestaat er zoiets als een klein kastje waarop je een delay tijd in kan stellen?
    Met klein bedoel ik iets wat je makkelijk in een handvat van een speaker kan leggen.
    Dit omdat het handiger is over 200 meter meerdere kastjes te gebruiken dan voor elke speaker een apart xlr lijntje te hoeven trekken. En zo dus makkelijk kan doorlussen.

Ik heb werkelijk geen idee hoe duur deze dingen zijn?

Ik kom het wel eens tegen, maar nooit gevonden op internet. Iemand een idee?

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo!
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Behringer Shark
    There is no substitute for imagination

Comment

• sjig
      • May 2012
      • 909

Dank!

(10 tekens)

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Of een Kramer VA-256XL.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Denk dat aparte lijntjes trekken toch goedkoper is...
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

Als je de manuren meetelt ook ???

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ja, denk het wel, het gaat om 200 meter, niet om kilometers.

Comment

• sjig
                • May 2012
                • 909

Ik ga nog eens even kijken. Als ik aparte kabels ga leggen krijg je 2 kabels per speaker ( stroom / xlr ). En dat keer 8, dan heb je een bundel van 16 kabels, welke natuurlijk wel weer afneemt.

We gaan er nog even over overleggen. Of, onze dcx opzoeken / afstoffen en wat kabels bijmaken, of 8 van die dingen.

Comment

• AMX_Pete
                  • Mar 2008
                  • 79

Aangaande kostprijs is 200m toch niet zo'n punt, maar wat mij vooral zou bezighouden, is het feit dat je je in een doorlus systeem afhankelijk maakt van mogelijke problemen onderweg...iemand loopt een XLR en/of stroomstekker eruit of een kabel wordt stukgereden, noem maar een paar mogelijkheden.
                  Ook als er iets bij te stellen valt in delay, is het een geloop van de ene positie naar de andere, want al wat je op één plaats verandert, heeft ook weer een gevolg stroomafwaarts.

Comment

• sjig
                    • May 2012
                    • 909

Originally posted by AMX_Pete
                    Aangaande kostprijs is 200m toch niet zo'n punt, maar wat mij vooral zou bezighouden, is het feit dat je je in een doorlus systeem afhankelijk maakt van mogelijke problemen onderweg...iemand loopt een XLR en/of stroomstekker eruit of een kabel wordt stukgereden, noem maar een paar mogelijkheden.
                    Daar heb je altijd wel een risico mee

Ook als er iets bij te stellen valt in delay, is het een geloop van de ene positie naar de andere, want al wat je op één plaats verandert, heeft ook weer een gevolg stroomafwaarts.
                    Das een kwestie van 30x na rekenen vooraf, en de fiets mee

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Maar dat wil je in dit geval misschien wel...
                      En ik geloof niet dat deze situatie om enige redundantie vraagt.

Comment

• AMX_Pete
                        • Mar 2008
                        • 79

Originally posted by DJ Antoon
                        Maar dat wil je in dit geval misschien wel...
                        Mogelijk is dat zo .... of juist niet. Punt is dat er niet meer te kiezen valt op het moment dat een doorlus systeem er ligt.
                        De noodzaak om al dan niet redundancy te hebben, mag iedereen voor zichzelf uitmaken, ik gaf het vooral aan als een punt van overweging wat soms 100% relevant is en in andere situaties mogelijk niet. Jij weet mogelijk meer over deze situatie in't bijzonder (zo komt het toch over )

Comment

• sjig
                          • May 2012
                          • 909

Ik werd net gebeld door de organisatie voor verdere informatie ( het is al donderdag as. ).
                          Het gaat om 2 voetbalvelden in de breedte. We kunnen onze apparatuur achter de reclame borden zetten. Hier heeft verder niemand iets te zoeken, het gaat alleen om de voetbalvelden. Dus we kunnen alle kabels lekker verspreid leggen. En gezien de XLR nood waar we in zitten gaan we gewoon in het midden van de 200m de DCX leggen en van daaruit naar elke speaker een xlr lijntje.

Nog eens 100m XLR is besteld

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by DJ Antoon
                            En ik geloof niet dat deze situatie om enige redundantie vraagt.
                            Bij een doorlus valt alles uit als de eerste kabel een probleem geeft...
                            Bij losse kabels slechts één speaker.
                            Overigens heb je bij ieder kastje al stroom nodig, het verschil is dus 'slechts' 7 kabels bij 8 kastjes.
                            Voor wat voor evenement is het eigenlijk?

Comment

• jans
                              • Feb 2003
                              • 869

Ben ik toch blij met mijn 8, 4, 2 en 1 parige haspels XLR.
                              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...