Geluid en licht Hardstyle event.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Meer subs, veel speakers, nog harder...

Leuk allemaal, maar wat is de locatie van dit feestje?
    Als dat in een doorsnee sporthal naast een woonwijk zit heeft het misschien helemaal geen zin om 8x dubbel 18" neer te gaan zetten, want je limiet zit op 95dB(C)...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Tussen twee G-subs en 8 dubbel 18 subs zit nog behoorlijk wat speling.
      Een setje zoals TS heeft is simpelweg niet toereikend, gevolg als je het toch probeert is dat de set op z'n tenen speelt met alle risico's van dien.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Originally posted by MusicXtra
        Inderdaad ga je het met sub alleen echt niet redden, je hebt gewoon over het totaal veel vermogen nodig.
        Mmmm...die kick kan ik volgen...mp audio kenmerkt zich ook doordat de subs/kick kasten ver doordragen.. Xoverpunt ligt op de 100 tot de 150 hertz...

En is het voor een schoolfeestjein de kantine dan kan hij het makkelijk af met zijn setje..

En wat mag het allemaal kosten....je kunt met een dure set aan komen draven maar als het budget maar een boomblaster omhelst zijn we klaar...toch?
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by drbeat

En is het voor een schoolfeestjein de kantine dan kan hij het makkelijk af met zijn setje..
          Volgens mij heeft TS de ervaring dat het vorig jaar met 100 man minder maar net aan was....

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

[IMG][/IMG]
            Originally posted by MusicXtra
            Volgens mij heeft TS de ervaring dat het vorig jaar met 100 man minder maar net aan was....
            Het is alweer 2 jaar geleden, zal daar nog even een foto van plaatsen.
            De locatie was toen een alu tent/hal.
            Toen met mijn subs en een 15 inch "'Iven coaxiaal top"" erop waardoor de subs door moesten lopen tot 160 hertz, iets waar ik niet geheel blij mee was. Normaal cross ik rond de 120 hertz.
            Dat het nu in een stenen gebouw gaat plaatsvinden en met toppen die beginnen op 100 of 120 hertz ga ik er al een stuk op vooruit.
            Maar dat ga ik volgende week alvast eens uitproberen, dan heb ik een buitenfestivalletje voor 150 man. (ook house en hardstyle).
            @Dr beat, foto's ga ik zeker plaatsen. Altijd leuk en leerzaam om de reacties te lezen.
            Budget is nog niet bekend, maar moet de offerte nog maken. Afhankelijk van wat er uiteindelijk op de riders gaat staan.
            1 rider had alvast de eis om per kant 1000 watt dj monitoring te hebben staan. (altijd leuk grote artiesten die het snappen)
            En ook 3 x cdj 1000 zal ik extern moeten inhuren dus dat is allemaal afhankelijk nog van wat er meer op de riders komt te staan.
            Waar m'n topic eigenlijk voor bedoeld was is om de aanwezige lichtmannen te raadplegen maar gek genoeg krijg ik alleen reactie van de audiofielen.
            Last edited by Ericsamandj; 04-07-13, 21:48.

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Let er vooral op dat je een set plaatst waar genoeg body in zit dus die goed is in het mid laag/laag gedeelte tussen 50 en 150 Hertz)
              Bij een hardstyle event waar veel sub laag aanwezig is en geen kick is daar heeft het faciliterend bedrijf in mijn ogen iets niet goed begrepen.

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

goeie tip over die riders: communiceer met de artiesten.
                Als er al CDJ2000(Nexus) staat, waarom dan nog CDJ1000 gaan zetten. Je kan alles wat de CDJ1000 kan ook met de 2000, weggegooid geld.

1000W per kant aan DJ monitoring? 1000W piek is ook 1000W. 1000W behringer is volgens het papiertje ook 1000W. Larie dus. Gewoon 15" kastjes met genoeg vermogen neerknallen en klaar.

Comment

• muppet
                  • May 2009
                  • 94

Originally posted by Ericsamandj
                  Waar m'n topic eigenlijk voor bedoeld was is om de aanwezige lichtmannen te raadplegen maar gek genoeg krijg ik alleen reactie van de audiofielen.
                  Als het je meer gaat om het licht, dan om het audio-deel... waarom plaats je je bericht dan bij het Live-deel van het forum, en niet bij het Licht-deel. Is er tenslotte niet voor niets... :-)
                  Sound should sound like it should sound...

Comment

• Rolandino
                    • Mar 2007
                    • 1451

de BR218 of de Gsub die je gebruikt is niet geschikt om enkelvoudig te gebruiken voor bv dance of house. Op speakerplans wordt ook aanbevolen b ij house of dance stacks van meerdere per kant te gebruiken.

Deze kasten zijn subkasten en worden gebruikt tot 80 hz en daarna een folded horn vanaf 80 hz

Bij enkelvoudig gebruik kun je ze laten doorlopen tot 180hz.

Op de tekening van speakerplans staat ook vermeld " not suitable for house / garage / techno on it's own "

Verder zijn het goede subkasten maar geen baskasten ( Gsub en of BR218 ) met de juiste speaker erin en een goede versterker erachter ( hoeft geen A merk te zijn )

Mss een optie om te kijken of je in je omgeving collega's hebt met dezefde subs ( ik zou er 3 per kant zetten met 2 dubbel 12 toppen of dubbel 15 toppen of in het totaal een gehele installatie huren om problemen te voorkomen. )

Qua licht is het een persoonlijke keuze. Ik zou een berg scans gebruiken omdat deze directer zijn en snellere bewegingen kunnen maken dan movingheads. vberder wat parren of ledparren als basis verlichting en strobes met blind funktie en of een berg blinders erbij en natuurlijk een goede rookmachine en als het budget het ertoe laat mss een laser ( en dan niet de hele avond gebruiken zoals momenteel de laser wordt gebruikt door velen die er geen verstand van hebben )

Ik heb in het verleden veel hardstyle feesten gedaan met mijn Master set ( 3x MD218 met 2x MD64 top per kant ) zonder problemen zonder agressief geluid neer te zetten )
                    Last edited by Rolandino; 05-07-13, 10:49.
                    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• speakertech
                      • Jan 2008
                      • 1697

1000W per kant aan DJ monitoring? 1000W piek is ook 1000W. 1000W behringer is volgens het papiertje ook 1000W. Larie dus. Gewoon 15" kastjes met genoeg vermogen neerknallen en klaar.
                      Zet de monitoren op statief pal tegen de DJ-tafel. De afstand tussen luidsprekers en de oren van de DJ is dan zeker viermaal zo klein en dat geeft een 16 maal hogere geluidsdruk. Het moet toch mogelijk zijn, om met een kilowatt per kant de DJ voor altijd gehoorgestoord te maken...........

Speakertech
                      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                      ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by speakertech
                        De afstand tussen luidsprekers en de oren van de DJ is dan zeker viermaal zo klein en dat geeft een 16 maal hogere geluidsdruk.

Speakertech
                        Euhhhh, ik kom niet verder dan 12dB winst, dat is gehoormatig iets meer dan twee keer zo hard.

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Originally posted by speakertech
                          Zet de monitoren op statief pal tegen de DJ-tafel. De afstand tussen luidsprekers en de oren van de DJ is dan zeker viermaal zo klein en dat geeft een 16 maal hogere geluidsdruk. Het moet toch mogelijk zijn, om met een kilowatt per kant de DJ voor altijd gehoorgestoord te maken...........

Speakertech
                          Ik zet meestal idd 2x PRX615M of zelfs EON15P op een statiefje ernaast, ongeacht dat het verre van 1000W is vonden ze het allemaal meer dan krachtig genoeg. Buiten de rakkers die doppen van -37db induwen om dan de monitors vol open te jagen...

Comment

• Ericsamandj
                            • Jul 2010
                            • 414

Originally posted by Rolandino
                            de BR218 of de Gsub die je gebruikt is niet geschikt om enkelvoudig te gebruiken voor bv dance of house. Op speakerplans wordt ook aanbevolen b ij house of dance stacks van meerdere per kant te gebruiken.

Deze kasten zijn subkasten en worden gebruikt tot 80 hz en daarna een folded horn vanaf 80 hz

Op de tekening van speakerplans staat ook vermeld " not suitable for house / garage / techno on it's own "

Verder zijn het goede subkasten maar geen baskasten .......
                            Sorry maar dat klopt echt niet hoor.
                            Zoals je al kon lezen heb ik al vaker 250 man hardstyle en housefeesten gedaan.
                            Dit met 1 sub per kant, en een dubbel 12 inch top erop. hpf tussen de 100 en 120 hertz en knallen. en geloof me, dat gaat ook snoeihard en vanaf 37 hertz. Ben het wel met je eens dat ik deze keer 2 dubbel 18 inch per kant wegzet maar dat de g sub enkelvoudig niet geschikt is voor house is kwats.

wbt licht, scanners is inderdaad een goede optie.
                            @desolation, ik bedoelde dus de cdj2000.
                            ik ga inderdaad geen 2 verschillende dj sets neerzetten.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by Rolandino

Grappig dat er allerlei bijzondere eigenschappen aan sommige speakerontwerpen worden toegedicht.
                              De G-sub is voor zover ik kan zien gewoon een simpel bas-reflex ontwerp, zou niet weten waarom je die niet in z'n eentje zou kunnen gebruiken, enige is dat je minder druk krijgt maar dat geldt voor iedere speaker.
                              Gewoon tot 100Hz gebruiken, of je er nou één of tien per kant hebt en daar de toppen op.

Comment

• Ericsamandj
                                • Jul 2010
                                • 414

Dit filmpje is van een hardstyle feest op dezelfde lokatie.
                                Licht ziet er erg rommelig uit, ook lijkt de zaal heel groot maar die is 15x9 meter en een meter of 5 hoog.

Comment

Working...