Behringer C2: ca 50euri per 2 en inzetbaar voor vanalles. Koortjes, overhead, akoustisch gitaar, stereo paartje voor publiek, enz.
Niet-standaard live gear
Collapse
X
-
Comment
-
we hebben wel van die fijne 1000W fresnell's.
Maar voor de kroegen heb ik twee PAR 36 huizen met E fitting gekocht. Gewoon bouwmarkt witte LED's in geduwt. En klemmen er op.
Bij kroegen aan het paaltje van de speaker als frontlicht. Weinig stroom, weinig sjouwen, maar veel plezier.lekker belangrijk!Comment
-
Ik ben wel in voor de niet rider dingen..;-)
AKG C430, ride, overhead, hihat
Audio Technica ATM350, clip-on, strijkers, tom's, percussie, blazers
Audio Technica ATM450, sideadres, hi-hat, snare, overhead
Audio Technica AE3000, tom's, electrische gitaren, percussie
Audio Technica AE4100, vocalen
Audio Technica 2020, overhead, gitaren, koren
Audio Technica PRO37, overhead, koren
Beyer M201, snare, akoestische gitaren, percussie en zelfs gezien op Hi-Hat......
Beyer M99, kickdrum, cajon
Beyer MCE530 overhead, koren, akoestische dingetjes
Symetrix 425 compressor, op gitarenOlaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
@Olaf, de Pro 37 gebruik ik ook op HH en OH. Vind ze heel goed. Heb ze ook al toegepast in een musical, voldeden daar ook.
Koren ga ik binnenkort proberen.
Ik gebruik bij 2 zangeressen een Shure B57 als vocalmic, heel veel discussies daarover al gehad met zaal-/festival technici
Maar bij die 2 dames voldoet die mic uitstekend.Heerlijk die stilteComment
-
Een Beta57 voldoet gewoon goed als vocal mic...prikt goed en pakt minder van de omgeving op...Anders de Audio Technica AE4100 een keer proberen..;-)Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Gebruik zelf ook de combi van M201 en e604 voor snare. Perfecte match, wat mij betref. Alhoewel de b98 ook erg fijn is op snare bottom. Maar das vaak een gedoe ;-).
sm7b vind ik ook een fantastische mic. Gebruik 'm bij 1 band als combi op gitaaramp met een 57. Vette sound. Maar probeer 'm ook eens op kick! Ik heb 'm bij Triggerfinger gezien op snare-top en hihat. Ook apart, maar die drums klinken te gek!
Heb 'm zelf ook ooit gebruik als vocal mic (legendarisch in de studio natuurlijk) tijdens een singer-songwriter showtje. Prachtig, maar wel effe worstelen met de monitors.
sm57 op hihat wil ook nog weleens goed werken bij stevige bandjes trouwens!
Als bass-mic heb ik een atm25. Werkt altijd.
Audix i5 laatst gebruikt op gitaar, en was blij verrast! En kost ook geen drol. Dus komt er ook nog wel bij denk ik.
Tijdje geleden een technicus gezien die 2 Behringer ECM8000 omni's (meetmicro's) gebruikte als underheads, vlak onder de bekkens. Erg vreemd om te zien, maar klonk verrassend goed! Al zou ikzelf die combi niet snel maken. Zeker niet bij een lawaaierig podium. Dit was een jazz-combo'tje.Comment
-
Hey Daan,
we hebben het er al eens eerder over gehad, ik ben een groot fan van bepaalde Beyerdynamic microfoons.
De M201 is natuurlijk legendarisch en is ook één van mijn favorieten. Ik heb er 4.
De frequentiekarakteristiek van de M201 loopt over het hele frequentiebereik bijna kaarsrecht, met alleen een softe boost in het hoog. Het enige nadeel is dat je soms aan onbekenden even moet verduidelijken dat het écht geen condensatormicrofoon is, aangezien hij er uit ziet als een standaard pijpje...
Ik heb ze zelf al op veel verschillende dingen ingezet, waaronder:
-Snare top
-Snare bottom
-Conga's
-Vibrafoon
-Ride cymbal
-Elektrische gitaar
-Saxofoon
-En jawel: zingende zaag (grappig genoeg ook hier met super resultaat!)
Bij percussie doet hij het goed, eigenlijk overal waar je een SM57 ook zou gebruiken, mijn eigen ervaring is dat ze het zelfs erg goed doen op sommige instrumenten waar je anders een condensatormicrofoon zou gebruiken!
Bijkomend voordeel is dat het een supernier is, dus erg goed om zoveel mogelijk overspraak te beperken in live situaties.
Daarnaast is de M88 ook helemaal te gek, bekend om zijn gigantische laagrespons, eigenlijk bedoeld als zangmicrofoon, maar werkt ook erg goed op alle instrumenten waar 'laag' bij betrokken is (kick, floortoms, basgitaar, etc.). Ook mooi op elektrische gitaar.
Daarnaast heb ik de laatste tijd veel zitten experimenteren met de M88 op blazers, en persoonlijk vind ik dat helemaal te gek. Van tuba, trombone, trompet tot saxofoon. Klinkt heel mooi warm zonder scherpe kantjes (ook bij trompet die bij de veelgebruikte SM57 vaak heel irritant kan zijn op bepaalde frequenties). Ik was altijd al een fan van de MD421 op blazers, maar de M88 is nog mooier.
Eigenlijk gek dat je tegenwoordig nog maar zo weinig Beyer microfoons tegenkomt, terwijl dat merk in de jaren 60/70/begin 80 gewoon de positie had die Shure tegenwoordig heeft.
Naast Beyerdynamic trouwens ook fan van EV microfoons. Ik gebruik standaard de EV N/D868 op kick en ben daar extreem tevreden over, maar in het wild kom je hem verder eigenlijk nooit tegen.
Trouwens, voor diegene die het leuk vindt om een enorme reeks aan oude Beyerdynamic microfoons aan het werk te zien/horen dan is de concertfilm/documentaire 'The Last Waltz' (van The Band) een aanrader. Bijna alleen maar Beyerdynamic wat daar op het podium staat (even snel: snare/toms: M201, zang: M260 (ribbon), blazers: M500 (ribbon) en M88, gitaar: M500 (ribbon) en MD421, kick: EV RE20 en vermoedelijk ook EV condensator pijpjes op cymbals)
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
De reacties zitten tot nu toe vooral in de gebruikte microfonie. Wat ik sinds een tijdje in mijn rack heb zitten is een aphex 204 exciter.Ik heb dat ding ooit eens uit nieuwsgierigheid van marktplaats gehaald. Ik kom regelmatig op plekken waar ik in mag (moet) prikken op de FOH set die er staat en dan kom je nog wel eens de B-keuze spullen tegen. Vorige week stond er nog een setje bose 802 boven twee OEM subjes. Wel met een xilica x-over, maar geen bose processor te bekennen. Dan ben je toch blij dat je je mix nog een beetje kan opfrissen.. Hij is trouwens ook heel bruikbaar voor monitoring van vocals. Die prikken ineens veel lekkerder door de podiummix, zonder veel eq die je liever weer niet in de zaal hbt.~Clearsound~Comment
-
ik heb een aphex voornamelijk in gebruik op de insert bij echte rhodespiano.
Sommige oude rhodesen zijn zo muf dat je bijna de noten niet hoort.
ik heb hem ooit gekocht voor gebruik bij het omzetten van casettedemo's naar CD. Dat was een tijdje goede handel en je had nog geen goede plugins.lekker belangrijk!Comment
Comment