Afstellen geluidsset met Smaart door Musicxtra

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

oh, op die fiets,,,

500 meter op 1,5Mbit is al gemakkelijk te halen, qua Profibus.. En dat is ( net zoals DMX trouwens ) 3draads, of 2 aders en massa/scherm.

maareh, wat heeft dat met die DCX te maken? die kan toch ook via RDP / en de iPad draaien?
    Last edited by Gast1401081; 24-06-13, 11:53.

Comment

• RonaldH
      • Aug 2009
      • 274

Originally posted by MacGyverSounds
      maareh, wat heeft dat met die DCX te maken? die kan toch ook via RDP / en de iPad draaien?
      Volgens mij bedoel je de X32, de DCX kan alleen via RS232 en RS485 communiceren.
      Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Volgens mij niet op de ipad..nog op andere nieuwe dingen zonder dat je zelf de app maakt en het linksysteem..

Behringer ondersteunt het idd niet.

Heb op youtube wel een filmpje gezien waarop een gast dat ding bestuurd met een smartphone maar hoe het werkt...geen idee...hou het wel op de laptop...
        Last edited by drbeat; 24-06-13, 12:13.
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by RonaldH
          Volgens mij bedoel je de X32, de DCX kan alleen via RS232 en RS485 communiceren.

ja, RDP = RemoteDesktopProtocol, waarmee je met een ipad de laptop overneemt die op de dcx ligt...

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by RonaldH
            ******** bedoelt stel een laptop op bij de DCX en bedien de laptop remote via het RDP protocol vanaf een iPad (met bijvoorbeeld 2X Client).

Comment

• RonaldH
              • Aug 2009
              • 274

Originally posted by MacGyverSounds
              ja, RDP = RemoteDesktopProtocol, waarmee je met een ipad de laptop overneemt die op de dcx ligt...
              Is ook een mogelijkheid, nooit geprobeerd.
              Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• dexter
                • Jul 2005
                • 433

@ Teunos. Waar zie jij de plotjes dan?

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Hier dan de plotjes:

Dit is zoals de set was.

Hier zijn de X-over punten aangepast, EQ puntjes erin gezet en de toppen netjes in fase met de subs.

Tot slot het verschil tussen voor en na, level verschillen even niet meenemen in de beoordeling.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• metalteacher
                    • Dec 2007
                    • 467

lastige vraag teunos. de reden is eigenlijk, omdat het kan. ik wou versterkers hebben uit dezelfde serie, en de lichtste is 2x2000w. in de oude setup met een ma2400 2x700w heb ik de hoogdriver één keer opgeblazen. in de nieuwe setting met de ma5000I loopt het eigenlijk altijd probleemloos. naar mijn gevoel klinkt een wat zwaardere versterker wat rustiger, en loopt die minder te stressen. hier op t forum geleerd dat je met verschillende series ook weer met latency zit. eigenlijk dacht ik zo de set beter aan te laten sluiten. daarnaast een stuk visie voor de toekomst, versterkers worden toch zwaarder. koop nu gelijk maar een zwaardere, dan kun je even vooruit
                    Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Verschillen in latency kunnen met processor settings gecompenseerd worden, klankmatige verschillen zijn een stuk lastiger weg te poetsen.

Comment

• dexter
                        • Jul 2005
                        • 433

@ Musicxtra of Metalteacher: Nu de hele set iets anders is ingeregeld en gefinetuned is, wat is nu precies het verschil met eerder?
                        Ik bedoel daarmee wat klinkt er sindsdien anders? Reageert de set beter op eq of wat moet ik me er bij voorstellen?
                        Last edited by dexter; 25-06-13, 00:26.

Comment

• metalteacher
                          • Dec 2007
                          • 467

Dexter, dat is voor mij nog even een vraag, kheb het live nog niet uit kunnen testen. Daar ben ik benieuwd naar. Gewoon met muziek klinkt het wat smoother. Ik vind dat de agressiviteit eruit is en er is meer druk in het laag, zonder het te overdrijven. De topkast en de sub lijken nu beter in elkaar over te gaan. Voor mij is nog even de vraag in hoeverre dit live effect gaat hebben. Aangezien je live steeds per instrument maar een gedeelte van het frequentiebereik pakt en dat omhoogschuift. Met alles merk ik, dat je er gewoon je weg in moet gaan vinden. Ikzelf heb heel erg snel de neiging terug te grijpen naar dat oude vertrouwde geluid. Ik ga hier gewoon zo een aantal keren mee draaien en kijken hoe ik daar mijn weg in kan vinden. Dat de faseverschillen overigens dermate groot zouden zijn had ik niet verwacht. Dat was erg leuk om te zien, en daar ga ik zodra ik vakantie heb, meer over lezen.
                          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Originally posted by dexter
                            Ik bedoel daarmee wat klinkt er sindsdien anders? Reageert de set beter op eq of wat moet ik me er bij voorstellen?
                            De set geeft nu een coherent geluid, bij aanvang was het een top met daaronder een sub, na afloop was het een systeem.
                            Doordat het fase gedrag nogal verschillend was krijg je op verschillende frequenties dat sub en top elkaar tegenwerken, op andere frequenties weer dat ze elkaar juist versterken zie onder andere de enorme dip bij 150Hz. Je kunt daaraan EQuen wat je wilt maar je krijgt dat dus nooit goed. Als twee drivers elkaar op een frequentie tegenwerken zullen ze bij het boosten van die frequentie elkaar alleen maar harder gaan tegenwerken, de resultante blijft nog steeds hetzelfde. De grafiek is daar duidelijk in, de praktijk betekent het dat een bassist nogal wat level verschillen krijg wanneer hij die frequentie aanslaat.
                            Doordat het nu netjes in fase staat reageert de set ineens wel op zijn EQ, kan meer vermogen hebben en klinkt veel uitgebalanceerder en rustiger ook omdat er nu een mooie aflopende frequentie response van is gemaakt die erg prettig klinkt.

Comment

• dexter
                              • Jul 2005
                              • 433

Oke duidelijk. Nu ben ik alleen nog benieuwd naar de live ervaringen van metalteacher, maar die zullen vast gepost worden tzt.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by drbeat
                                Zit te denken om dat ook bij mijn systeem eens te laten doen. Dat doormeten...
                                Je bent van harte welkom.

Comment

Working...