meyer sound LEO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gast1401081
    replied
    Originally posted by MacGyverSounds
    Toch geweldig dat ierderen de Meyer Website beter in de gaten houdt dan zn eigen sites….
    Originally posted by Bazeman
    En weer een persoonlijk gerichte cynische, "elleboog neerhalende" opmerking zonder technisch gefundeerd uitleg/beschrijving... Sommige mensen leren het blijkbaar nooit, jammer hoor.
    Wat bazel je jou eigenlijk? Zo belangrijk ben je nou ook weer niet, en zoveel interessants komt er nou ook weer niet uit jouw lab. Em om van jouw wat te leren zul je me eerst ff overtuigen moeten van het feit dat je wat weet of kunt wat ik niet weet of kan.

>>>>> "ierderen" = (natuurlijk-) "iedereen" = "persoonlijk gerichte" . Narcisme ten top. Daar zijn goede behandelmethodes voor tegenwoordig.

>>>>> technische gefundeerde uitleg/beschrijving >>>>>
    Originally posted by MacGyverSounds
    "Enneh, ik denk meer in de trend van we hebben het, dus zal het er hangen ook.
    Zoals bij de Milo-familie er voor helemaal bovenin een 60 graden versie, en voor onderin een 120 graden versie is, zullen deze onderste kasten wel als infill gebruikt zijn. Op vol vermogen zou mishandeling zijn."

ter aanvulling: de Amerikaanse denkwijze is vaak nog iets anders dan wij, Europeanen kunnen snappen. Als een Amerikaan een opdracht krijgt voert hij die uit, en dat zou maar zo - in combinatie met het opnemen van dat promotiefilmpje - "alles moet hangen" geweest kunnen zijn. En dan hangt alles. Wij Europeanen zouden er een simpel infilletje neergezet kunnen hebben, maar de Yankee's zijn toch wat rigoureuzer, meestal.
    Last edited by Gast1401081; 23-06-13, 12:46.

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    Waarschijnlijk zaten ze ook nog met gewicht. Als je de bovenste kasten zo schuin wilt hebben om het verre veld van die toko mee te pakken moet er aan de onderkant iets gecompenseerd, zwaartekracht geldt immers overal. Als ze die onderste helft niet zo raar hadden gehangen hadden ze de bovenste nooit zo schuin gekregen. Ik denk dan ook dat de onderste helft van de array aanzienlijk zachter stond dan de rest...

Daan

Leave a comment:

• Bazeman
    replied
    Toch geweldig dat ierderen de Meyer Website beter in de gaten houdt dan zn eigen sites….
    En weer een persoonlijk gerichte cynische, "elleboog neerhalende" opmerking zonder technisch gefundeerd uitleg/beschrijving... Sommige mensen leren het blijkbaar nooit, jammer hoor.

Maar ik haal ook "informatie" van andere websites hoor zoals je misschien in de andere topics heb kunnen zien en dat niet altijd naar mijn "eigen" merkje betrek

Aanhaling van de spelregels wat betreft dit forum opgezet door de moderator zoals beschreven in de sticky:
    5. Het is een discussieforum, respecteer de meningen van anderen en kom met argumenten om je stellingname te onderbouwen. NB: dit gaat niet met een one-liner
    Last edited by Bazeman; 23-06-13, 12:39.

Leave a comment:

• M'Elodie
    replied
    Originally posted by jadjong
    Een vliegframe heeft meestal tien gaten. Soms wil je graag gebruik maken van -3 of 12 . Door wat extra kasten er onder te hangen tilt je de rest van de banaan verder omhoog.
    Aantal gaten is alleen interessant als je het met maar een motortakel ophangt. Doorgaans worden dit soort grote touring systemen met minimaal 2 motoren gehesen. Een aan de voorkant en een aan de achterkant. Mbv inclino (elektronische waterpas) meters kan dan de tilt hoek van het grid worden gemeten en door omhoog/omlaag bewegen van voorste of achterste motortakel word de gewenste tilt-hoek bereikt.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Originally posted by jadjong
    Een vliegframe heeft meestal tien gaten. Soms wil je graag gebruik maken van -3 of 12 . Door wat extra kasten er onder te hangen tilt je de rest van de banaan verder omhoog.
    Erg kostbare methode om je banaantje in de juiste hoek te krijgen......

Leave a comment:

• Gast1401081
    replied

Enneh, ik denk meer in de trend van we hebben het, dus zal het er hangen ook. Zoals bij de Milo-familie er voor helemaal bovenin een 60 graden versie, en voor onderin een 120 graden versie is, zullen deze onderste kasten wel als infill gebruikt zijn. Op vol vermogen zou mishandeling zijn.

Leave a comment:

• Bazeman
    replied
    Ik acht het niveau van meyer en de gebruikers wel "iets" hoger dan het bedenken van deze oplossing.... Economisch gezien ook niet echt heel erg "slim"

Leave a comment:

• Bazeman
    replied
    Ok tweede poging... Mijn hele antwoord is verdwenen met het proberen om een plaatje te plaatsen...

Ik denk dat ik het antwoord wel kan gegeven, gefundeerd op voor mij duidelijke feiten...

Aangezien er op de LEO, net als andere actieve kasten zonder externe "netwerk" DSP sturing, alleen een Fullrange ingangs signaal aangesloten kan worden, is de interne "processing" niet aan te passen of uit te schakelen. Dus het uitschakelen van de hoogdrivers is een no-go....

Er kan wel gebruik worden gemaakt van een extern apparaat die het liefst alle kasten apart aan kan sturen (vrij kostbaar btw) en waarin een Low-pass filter of gebruik wordt gemaakt van "EQ" om het hoog deel weg te dempen. Volgens alle "informatie" van de kenners en gebruikers is het hoogste goed om een "fase-lineair" systeem te gebruiken en te ontwikkelen die volgens mij door het gebruik van voorgaande methodes (deels) teniet gedaan worden.. Het lijkt me dan ook vreemd als meyer het systeem zo "extern" geprocessed wilt zien.

Overigens las ik net ook een aanhaling in de omschrijving van de Galileo/Callisto controller dat er bij meyer ook fase draaiing optreedt als er "geprocessed" wordt iets wat ik meerdere malen hier en in de wandelgangen voorbij heb horen komen dat dat bij meyer niet aan de orde is...

Hieronder de aanhaling van de site:
    The new U-Shaping filter provides a sculpting tool for users to efficiently adjust the gain, width and slope.
    User defined shaping filter (U-Shaping) equalization is available on outputs and is comprised of five interactive filters configured in a unique cascading topology that allows bands to overlap, yielding extremely smooth response curves with minimal phase shifts. The slope, width, and gain for U-Shaping bands are user adjustable. Because Meyer Sound loudspeaker systems are optimized to produce flat frequency and phase responses out of the box, U-Shaping is a powerful tool for adding warmth, presence, and other subjective sonic qualities.
    Op het plaatje direct onder deze aanhaling is ok duidelijk te zien dat het fase verloop bij instelling van een filter verre van recht/lineair is. Maar volgens mij kun je ook geen "filtering" maken zonder fase draaiing...

Plaatje en hele "omschrijving" is hier te vinden: http://www.meyersound.com/products/p...processing.htm

Nogmaals als mensen vinden dat ik het verkeerd zie, graag technisch onderbouwde en op feiten gestoelde commentaren, svp.
    Last edited by Bazeman; 23-06-13, 11:51.

Leave a comment:

• jadjong
    replied
    Originally posted by MusicXtra
    Leo is daar ook heel intelligent opgehangen, onderste kasten staan direcht tegen de betonnen vloer aan te stralen.

Leave a comment:

• teunos
    replied
    Ik denk nog steeds dat ze daar zoiets hebben gedaan als van de onderste x kasten het hoog zwaar naar beneden hebben getrokken of uit hebben gehad. Dan komt de lengte van de array nog wel ten goede van het laag-mid.
    Weet iemand hier meer over? Timo misschien?

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Leo is daar ook heel intelligent opgehangen, onderste kasten staan direcht tegen de betonnen vloer aan te stralen.

Leave a comment:

• Gast1401081
    replied
    ach...

bass-nectar schijnt het leuk te vinden

Leave a comment:

• Bazeman
    replied
    Beste M'elodie,
    Ik kom hier niet elke dag dus sorry, maar vind je het bezwaarlijk om je even voor mij te identificeren ?
    Begrijp ik correct dat jij voor een "concurrerende" importeur of luidsprekerfabrikant werkt ?
    En mag ik vragen wat de namen en achtergrond zijn van Bazeman en Teunos ? Zou voor mij ook heel fijn zijn.

Roland
    Mijn naam mag je best weten, stuur even een PM, zie geen reden om dat hier openlijk te doen. En mijn achtergrond, of in ieder geval "toevallige" werkgever staat al beschreven in de topics over Sound Projects. Als je met achtergrond bedoelde opleiding oid wil ik je die ook wel pm'en zie alleen de link niet zo.

Leave a comment:

• teunos
    replied
    Ooh iemand vraagt wie ik ben, yeeh. Geen idee waarom maar als je het dan toch zooo graag wil weten.
    Ik ben edit: onder de 20, kom uit het zuiden van het land en studeer natuurkunde aan de tu/e.
    Ik probeer me over het algemeen zo min mogelijk te mengen in discussie's hier op het forum, maar dit vond ik wel interessant Verder zijn er slechts een handjevol mensen hier op het forum die ik persoonlijk heb ontmoet.

en volgens mij ben ik weleens op de een of andere vage manier aangemeld geweest voor de nieuwsbrief van AEM, ook geen idee waarom.
    Last edited by teunos; 22-06-13, 22:00.

Leave a comment:

• MusicXtra
    replied
    Sorry Roland, heb even over het hoofd gezien dat je je al netjes voor had gesteld.
    Maar dan de volgende vraag; waarom wil je specifiek van die mensen weten wie het zijn?

Leave a comment:

Working...