meyer sound LEO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gast1401081
    replied
    Originally posted by DJ Paul M
    Gaat dit forum niet over pro-audio? Of zijn we die fase alweer voorbij?
    pro audio? dat is toch heel veel kabaal maken? LOL

Sja. Er is iemand die z'n tenen langer heeft dan z'n portemonnee, blijkbaar....

Blijft het feit dat er een systeem is, waar de marketing-mensen niet overheen zijn gewalst, maar dat ze eigenlijk geruisloos in de markt gedipt hebben... Zeg maar: de formule1 heeft een nieuwe wagen uit een oude stal erbij. In plaats van een enorme bak advertenties hebben ze dit ding zonder ruchtbaarheid de fabriek uitgereden, want bijna niemand kan het toch betalen, of heeft er werk voor, en degene die het kunnen betalen- die hebben we al gebeld, tussen 10 en half elf vanmorgen....

Natuurlijk worden er dan wat mensen erg nieuwsgierig, en die gaan allerlei gissingen doen, en test-grafiekjes afwijzen, en andere geruchten als leugens bestempelen...

Vervolgens roepen mannen als Michael Schumacher en Kimi Reikkonnen dat het ding wel erg hard gaat voor een ding op 4 wielen...

En dan komt de lokale Skoda-dealert ff mededelen dat de Bugatti Veyron een grote leugen is, dat de snelheidsmeter getricked is, en of iemand op het forum er ff op wil schieten.
    Voor de lol eens doen, alle vragen hier veranderen in autoo's.... lachen joh..

Bijna Oorspronkelijk geplaatst door Bazeman
    Ga denk ik een "gevaarlijke" vraag stellen, maar doe het toch....

Ik zat net pas even goed in de specsheet van de SLR van Mercedes te kijken en eigenlijk viel mijn mond open van verbazing.... De SLR kast telt welgeteld 6 cilinders en een dual overhead cam. Mag ik vragen wat daar revolutionair aan is en hoe er gedacht wordt dat daar de beste auto tot nu toe uit gerealiseerd kan worden???

Ik zie hier vaak leden die al helemaal uit hun dak gaan van een karretje van 450kg of minder, terwijl deze kast met welgeteld één V6 1200kg schoon aan de haak weegt.

Ook vindt ik het nog steeds heel bijzonder dat Mercedes blijkbaar niet onderhevig is aan het feit dat koopen in een v6 eenmaximale afstand van elkaar mogen hebben, doordat ze rechthoekige platte koppakkingen hebben, zodat ook voor de hogere toerentallen (~8000 rpm en hoger) de aansluiting bij de krukas er nog steeds is. Dat Mercedes nog nooit "echte" gemeten koppel-toerentallengrafieken vrijgegeven heeft zegt volgens mij al genoeg. De gegevens van DaimlerBenz zijn in ieder geval niet direct afkomstig van high-res metingen -- of in ieder geval zwaar gesmooth en aangepast.

Ook horizontaal kan de wegligging van deze kast verre van ideaal en contant zijn. De V6 koppen zitten zodicht bij elkaar dat 90 graden spreiding alleen nog bereikt kan worden als het crossover op 500Hz of lager zit. Dat betekent dat de drivers alles er boven moeten doen..... Echte PK's heb ik nog nooit uit een sportwagen gehaald met een V6 watergekoelde motor.

Kom maar met het relaas zou ik zeggen.....
    Last edited by Gast1401081; 23-06-13, 15:21.

Leave a comment:

• Bazeman
    replied
    Het "sarcasme" had ik niet helemaal begrepen...sorry.

Maar als je het hele topic een beetje doorfiets heeft iedereen volgens mij toch kunnen lezen, dat mijn oorspronkelijke topic "vraag", die inderdaad kritisch was door de "***en" niet getolereerd worden en vooral door persoonlijk gerichte kritische opmerkingen geprobeerd overheen te walsen omdat deze "kenners" het allemaal zo goed schijnen weten.

Slotje mag komen wat mij betreft.

Ga ik weer lekker verder in mijn "eigen" topic.

Leave a comment:

• timmetje
    replied
    Originally posted by Bazeman
    Maar volgens mij kun jezelf ook niet melden dat een eventueel zelfbouw systeempje als je die ooit eens heb ontwikkeld/gebouwd en verkocht hebt, is gebruikt voor outdoor concerten van oa Deep purple, ToTo, Van morrison, om er een paar te noemen..... Misschien kunnen "we" dan toch wel iets.
    Mij ontbreekt alle kennis/kunde/handigheid/geld om zelf iets te bouwen, laat staan er een commercieel merk van te maken. Ik heb ook nooit beweerd dat SP 'slecht' is of dat jullie een grote multinational zouden moeten zijn. Mijn opmerking was sarcastisch bedoeld, gezien de hele trend van dit topic.

Wat de marketing betreft: dit is gewoon een kwestie van je kop boven het maaiveld uit willen steken. Merken die hun marketingpraatjes niet waar kunnen maken zijn hun kop dan ook snel kwijt...

Leave a comment:

• Bazeman
    replied
    ********: En als jij je met jouw site bezig gaat houden vertoon je je tenminste niet hier.
    Ik weet niet waar jij nu weer over bazelt (cynische grap, naar mijn Nickname gericht) maar de aangehaalde website is helemaal niet eens van mij... en er is ook nergens verwijzing dat die site van mij is...

Wat mij betreft mag dit topic dan ook gesloten worden, aangezien er door de "kenners" en "***en" die dat blijkbaar staven op het geven van veel (niet respectvolle) replies op dit forum toch niet met zinnige en onderbouwde antwoorden komen...
    Last edited by Bazeman; 23-06-13, 14:55.

Leave a comment:

• DJ Paul M
    replied
    Gaat dit forum niet over pro-audio? Of zijn we die fase alweer voorbij?

Leave a comment:

• Bazeman
    replied
    Bazeman lijkt zich vooral te verzetten tegen de marketing van andere merken. Of dit te maken heeft met de achterblijvende bekendheid van SP laten we maar even in het midden...
    Ik "verzet" me er niet tegen hoor... Ik haal in het kader van de gestelde vraag of opmerking wat zaken aan die ik als "marketing" beschouw. En ik vindt als je jezelf als "echte" techneut beziet je liever graag de echt inhoudelijke details wilt zien en begrijpen. Ik heb al meerdere keren de oproep gedaan om als het dan toch moet, mij in het kader van SP, inhoudelijk het vuur aan de schenen te leggen in betrekking op de systemen van SP, maar tot nu toe "durft" niemand dat echt aan geloof ik.... Wat betreft de "bekendheid" heb ik ook al meerdere keren vermeld dat wij geen "multinational" zijn idd (die bijna onbeperkt en grootschalig wereldwijd kunnen adverterenen) en die bewering ook niet uit. Maar wil alleen het feit dat je misschien een multinational bent ook de enige bent met de waarheid in pacht? Volgens mij kun in dit kader zelf ook niet melden dat een eventueel "zelfbouw systeempje" die je misschien? ooit eens heb ontwikkeld/gebouwd en verkocht hebt, is gebruikt voor outdoor concerten van oa Deep purple, ToTo, Van morrison, om er een paar te noemen..... Misschien kunnen "we" dan toch wel iets.

Ik krijg de indruk dat Bazeman moeite heeft met het feit dat fabrikanten hun luidsprekers- en systemen haast bovennatuurlijke en magische krachten toekennen.
    Iedere zichzelf respecterende technicus zou hier "problemen'' mee moeten hebben, zeker omdat de beweringen steeds extremer worden. In feite wordt het kennis niveau van de potentiele kopers/gebruikers min of meer gebagatelliseerd of gekleineerd omdat de feitelijke en natuurkundige zaken er blijkbaar toch niet meer toe doen...
    Last edited by Bazeman; 23-06-13, 15:01.

Leave a comment:

• Gast1401081
    replied
    Originally posted by M'Elodie
    Het is niet voor niets dat er goeie (technici) met genoeg verstand van zaken en volwassen inbreng zijn weg gelopen van deze forum....
    Waarschijnlijk, omdat ze, net zoals jij, een hekel aan lezen hebben. Toch wel een randvoorwaarde hier..

heb speciaal voor jou met grote letters de bewuste quote's onder elkaar gezet

Originally posted by MacGyverSounds
    Toch geweldig dat ierderen de Meyer Website beter in de gaten houdt dan zn eigen sites….
    En weer een persoonlijk gerichte cynische, "elleboog neerhalende" opmerking zonder technisch gefundeerd uitleg/beschrijving... Sommige mensen leren het blijkbaar nooit, jammer hoor.

Leave a comment:

• M'Elodie
    replied
    Wat bazel je jou eigenlijk? Zo belangrijk ben je nou ook weer niet, en zoveel interessants komt er nou ook weer niet uit jouw lab. Em om van jouw wat te leren zul je me eerst ff overtuigen moeten van het feit dat je wat weet of kunt wat ik niet weet of kan.
    Tja, duidelijk persoonlijk gericht. Beetje respect zou wel eens op zijn plaats zijn. En bovendien blijk van ontzettend eigenwijs en betweterig gedrag.

Ik ben het met QVT eens: het word tijd dat bepaalde mensen volwassen worden. Het is niet voor niets dat er goeie (technici) met genoeg verstand van zaken en volwassen inbreng zijn weg gelopen van deze forum....

Leave a comment:

• timmetje
    replied
    Ik had het ook al in een ander topic aangehaald...

Bazeman lijkt zich vooral te verzetten tegen de marketing van andere merken. Of dit te maken heeft met de achterblijvende bekendheid van SP laten we maar even in het midden...

Ik krijg de indruk dat Bazeman moeite heeft met het feit dat fabrikanten hun luidsprekers- en systemen haast bovennatuurlijke en magische krachten toekennen.

Of dit iets is om je daadwerkelijk druk om te maken betwijfel ik. Iemand die de knaken neertelt voor een LEO-systeem zal ongetwijfeld kundig genoeg zijn om door die marketing-blabla heen te prikken.

Leave a comment:

• qvt
    replied
    Ik ga met Jadjong mee, onderste kasten zijn waarschijnlijk nodig om de lijn zo te kunnen hangen. In bepaalde hangs kun je wel 2 takels ophangen maar is de 2e takel op een bepaald moment niets meer aan het tillen, iets wat elk zelfrespecterend merk in de shooter aangeeft.

Meyer Leo en 1100-LFC zullen wel per stuk of per 2 aangestuurd worden vanaf een Galileo Callisto, waarin oa compensatie voor afstand (absorptie van hoog en spl) wordt toegepast.

Daarnaast is het soms nodig om extra kasten te hangen vanwege de bundeling in het laag, dat gaat met dit soort array's wel meespelen.

En als laatste zou een beetje meer respect tegenover dat soort tech's geen kwaad kunnen hier, zeker gezien het feit dat er de laatste tijd hier niemand is die zijn of haar werk laat zien ter discussie. En dat zijn dat al zeker geen tourende setups voor duizenden bezoekers.

Leave a comment:

• Gast1401081
    replied
    Wat bazel je jou eigenlijk? Zo belangrijk ben je nou ook weer niet, en zoveel interessants komt er nou ook weer niet uit jouw lab. Em om van jouw wat te leren zul je me eerst ff overtuigen moeten van het feit dat je wat weet of kunt wat ik niet weet of kan.
    Narcisme ten top. Daar zijn goede behandelmethodes voor tegenwoordig.
    Lees ik nu "weer" een cynische opmerking, persoonlijk gericht?
    Aha. Je kunt dus wel lezen. Bovenstaande was niet cynisch, trouwens, maar gewoon feitelijk. En ja, niet aan de paus gericht, maar aan Bazeman. Dat is een pseudoniem voor iemand die claimt iets met luidsprekers te doen. Maar niet lang meer, ben ik bang, SoundProject BV zal deze vorm van reclame echt niet waarderen.

Oorspronkelijk geplaatst door **************
    Toch geweldig dat ierderen de Meyer Website beter in de gaten houdt dan zn eigen sites….

Het laatste vindt ik toch ook zeer persoonlijk of op mijn achtergrond gericht hoor.

Volgens mij mogen we de Moderator(s) van dit forum wel eens gaan vragen wie in deze gelijk heeft...
    kijk, die website-opmerking was eigenlijk voor een paar andere knapen bedoeld, schoenen die passen aantrekken, maar dat jij je dat persoonlijk aantrekt vind ik niet erg. Je bewijst mijn stelling dat je narcist bent alleen maar meer en beter...
    En als jij je met jouw site bezig gaat houden vertoon je je tenminste niet hier.

Je vertoont trouwens verder nog meer typisch narcistisch gedrag = eerst alle aandacht trekken, en vervolgens om helluuup roepen naar de moderator.

En -ontopic- ik geloof niet in de luchtankers voor een LEO-M-setje zoals op de video. Ik denk eerder dat er een camera-ploeg op pad is gestuurd om daar wat mooie plaatjes te schieten, en dan wordt iedereen altijd wat creatieverig...

Omdat er blijkbaar bij MS gekozen is voor een commerciële methode die omgekeerd is aan de vorige werkwijzen (gewoon de beurshallen volhangen, aanzetten en orders noteren) door nu een aantal preferrerd partners gewoon zo'n set mee te geven, en de reakties het werk te laten doen (niet in de laatste plaats gezien de prijsstelling van het spul, er hangt letterlijk een kapitale villa in dat dakspant, en daar heb je toch andere klanten voor dan de VW-LT-verhuurbedrijfjes) zijn er dus een aantal filmpjes gemaakt voor op het internet. En ik denk niet dat de regisseur het een zak intereseert of de onderste 2 kastjes nou aan of uit staan././
    Last edited by Gast1401081; 23-06-13, 14:04.

Leave a comment:

• qvt
    replied
    Wordt toch eens tijd dat bepaalde mensen volwassen worden, dan kan er hier weer met plezier gepraat worden over speakers enzo!

Leave a comment:

• timmetje
    replied
    * kuch * Meyer LEO * kuch *

Leave a comment:

• Bazeman
    replied
    Wat bazel je jou eigenlijk? Zo belangrijk ben je nou ook weer niet, en zoveel interessants komt er nou ook weer niet uit jouw lab. Em om van jouw wat te leren zul je me eerst ff overtuigen moeten van het feit dat je wat weet of kunt wat ik niet weet of kan. Of: Narcisme ten top. Daar zijn goede behandelmethodes voor tegenwoordig.
    Lees ik nu "weer" een cynische opmerking, persoonlijk gericht?

Oorspronkelijk geplaatst door **************
    Het laatste vindt ik toch ook zeer persoonlijk of op mijn achtergrond gericht hoor.

Volgens mij mogen we de Moderator(s) van dit forum wel eens gaan vragen wie in deze gelijk heeft...
    Last edited by Bazeman; 23-06-13, 13:14.

Leave a comment:

• jadjong
    replied
    Originally posted by M'Elodie
    Aantal gaten is alleen interessant als je het met maar een motortakel ophangt. Doorgaans worden dit soort grote touring systemen met minimaal 2 motoren gehesen. Een aan de voorkant en een aan de achterkant. Mbv inclino (elektronische waterpas) meters kan dan de tilt hoek van het grid worden gemeten en door omhoog/omlaag bewegen van voorste of achterste motortakel word de gewenste tilt-hoek bereikt.
    Als de achterste takel in het luchtledige hangt moet je soms creatief worden.

Leave a comment:

Working...