aan de kroeg toch even een zeldzame maar leuke vraag gekregen,
bij een boomzaag organisatie doen ze af en toe demo's mbt tot het zagen van bomen met kettingzagen.
hiervoor willen ze een goed werkend systeem met bv headset,
ze hebben wel hun eigen gehoorbescherming nog op hun hoofd ook.
De organisatie dacht zelf eerst aan soort walkie-talkie systeem met VOX te kunnen aansluiten aan een compacte PA-installatie/speaker.
Ik weet niet of dit mogelijk is met walkie talkie's , denk het zelf eigenlijk niet.
Als ze natuurlijk demo geven en ze doen een uitleg tijdens het zagen gaat de kettingzaag al de
stem in een headset overheersen.
Daarom denk ik nu aan een micro dat ik ooit al gebruikt heb van security,
deze headset (eigenlijk: nekset) zet je op de stembanden en krijg je perfecte verstaanbaarheid zonder bijgeluiden
van iets anders. Type en merk weet ik niet meer.
Kan dit type stembandversterkers ook op een headset aangesloten worden of enkel voor walkie talkies? en nog een klein detail: moet handenvrij zijn :-) voor de veiligheid
of andere suggesties voor deze kettingzaag demo's zijn welkom
bij een boomzaag organisatie doen ze af en toe demo's mbt tot het zagen van bomen met kettingzagen.
hiervoor willen ze een goed werkend systeem met bv headset,
ze hebben wel hun eigen gehoorbescherming nog op hun hoofd ook.
De organisatie dacht zelf eerst aan soort walkie-talkie systeem met VOX te kunnen aansluiten aan een compacte PA-installatie/speaker.
Ik weet niet of dit mogelijk is met walkie talkie's , denk het zelf eigenlijk niet.
Als ze natuurlijk demo geven en ze doen een uitleg tijdens het zagen gaat de kettingzaag al de
stem in een headset overheersen.
Daarom denk ik nu aan een micro dat ik ooit al gebruikt heb van security,
deze headset (eigenlijk: nekset) zet je op de stembanden en krijg je perfecte verstaanbaarheid zonder bijgeluiden
van iets anders. Type en merk weet ik niet meer.
Kan dit type stembandversterkers ook op een headset aangesloten worden of enkel voor walkie talkies? en nog een klein detail: moet handenvrij zijn :-) voor de veiligheid
of andere suggesties voor deze kettingzaag demo's zijn welkom

Vergeet verder ook niet dat je een behoorlijke versterkingsfactor nodig gaat hebben, met feedback als risco. Dit kun je op de gebruikelijke manieren bestrijden: 1)Mic keuze en plaatsing, zie boven. 2) speakerplaatsing: zo ver als de situatie toelaat bij de spreker vandaan en zo dicht mogelijk op de toeschouwers. 3) Afstand tussen de onversterkte geluidsbron (in dit geval de kettingzaag) en het publiek vergroten, waardoor er een lagere versterkingsfactor gebruikt kan worden. 4) De workshopleider op stevig volume laten spreken.
Comment