Goedkopere DI boxen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Vele smaken en ervaringen. Ook ik heb hele prettige betrouwbare ervaringen met Samson:http://www.licht-geluid.nl/shop/p-11...eo-di-box.aspx

Prima dingetjes waar ik tot nu toe nog geen problemen mee heb gehad!
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Heb ook goede geluiden en ervaringen gehoord en ervaren dat de kastjes van LD ook erg goed zijn..

Overigens vraag ik me het wel eens af of die dure merken zoals klark ed zo veel meer verschil maken voor de meest verhuurde systemen...kan me voorstellen dat een hoogwaardig kwaliteit systeem het meer naar voren komt wat budget is en wat klark ed is...of in een studio...maar in de meeste zaaltjes met bandjes is dit verschil mijn inziens erg klein
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• marczeebregts
        • Dec 2009
        • 71

Originally posted by drbeat
        Overigens vraag ik me het wel eens af of die dure merken zoals klark ed zo veel meer verschil maken voor de meest verhuurde systemen...kan me voorstellen dat een hoogwaardig kwaliteit systeem het meer naar voren komt wat budget is en wat klark ed is...of in een studio...maar in de meeste zaaltjes met bandjes is dit verschil mijn inziens erg klein
        Je kunt het verschil tussen de meeste bovengenoemde budget-kastjes het beste vergelijken met het verschil tussen een sm58 en een Neumann. Het verschil is er zeker, maar is het in jouw situatie het wel waard of nodig? Overigens wordt er naar mijn mening veel te weinig gekeken naar de keuze tussen een passieve en actieve DI. Het verschil daartussen gaat namelijk echt niet alleen over de prijs. Maar ik zie vaak een actieve DI gebruikt worden waar een passieve box net zo goed of misschien zelfs beter is. Volgens mij is de regel, als de input "actief" is (dus een actieve bass of keys) dan volstaat een passieve DI zeker. Of beter zelfs als je ook nog eens rekening houdt met het feit dat een passieve DI bij actieve bronnen met een harde "drive" een natuurlijke verzadiging veroorzaakt. Wat lekkerder klinkt als bij een actieve DI, die clipt dan namelijk.

Misschien dat dit je ook wel kan helpen bij je keuze voor een DI.
        Marc Zeebregts Geluidstechniek
        Freelance geluidstechnicus

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Vraag me toch telkens af hoeveel budget ruis je je
          systeem intrekt met de genoemde kastjes?
          Van de Ultra DI 100 weet ik het uit ervaring.

Sinds ik het weet gebruik ik enkel nog de kastjes
          van
          ARX. Maar dat is [off topic]

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Een actieve budget DI zal altijd meer ruis veroorzaken dan een passief exemplaar.
            De passieve budget expemplaren wil ik wel eens meten wat die met de frequentie en fase response uithalen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• peterwagner
              • Oct 2008
              • 317

Originally posted by MusicXtra
              Een actieve budget DI zal altijd meer ruis veroorzaken dan een passief exemplaar.
              De passieve budget expemplaren wil ik wel eens meten wat die met de frequentie en fase response uithalen.
              Dat is inderdaad wel een leuk plan. Ik zal er binnenkort ook eens een paar aan Smaart hangen. En dan ook kijken wat er gebeurd als de DI's clippen/verzadigen.

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by marczeebregts
                Overigens wordt er naar mijn mening veel te weinig gekeken naar de keuze tussen een passieve en actieve DI. Het verschil daartussen gaat namelijk echt niet alleen over de prijs. Maar ik zie vaak een actieve DI gebruikt worden waar een passieve box net zo goed of misschien zelfs beter is. Volgens mij is de regel, als de input "actief" is (dus een actieve bass of keys) dan volstaat een passieve DI zeker.
                Mooi dat dit eens gepost word. Ik ben zelf van mening dat een actieve DI nodig is als de bron een te hoge impedantie heeft, of een hoge ingangsimpedantie van een di nodig heeft om de bron goed te kunnen laten klinken.

Je opmerking actieve, doelt daar volgens mij ook op, een uitgang die een voldoende lage impedantie heeft.

Keyboards doe ik dan ook vaak passief, al heb ik me een tijdje terug wel even over het hoofd gekrabd waarom het niet werkte. Bleek dat bij de uitgang van het keyboard de jack ring niet aangesloten was, en als je dan een stereo plug (gebalanceerd) gebruikt... Met een mono snoer werkte het toen weer wel.

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Originally posted by DJ Antoon
                  Keyboards doe ik dan ook vaak passief, al heb ik me een tijdje terug wel even over het hoofd gekrabd waarom het niet werkte. Bleek dat bij de uitgang van het keyboard de jack ring niet aangesloten was, en als je dan een stereo plug (gebalanceerd) gebruikt... Met een mono snoer werkte het toen weer wel.
                  Zo'n geintje heb ik ook eens meegemaakt
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• peterwagner
                    • Oct 2008
                    • 317

Ik zal volgende week een paar DI's meten met Smaart, en de plotjes hier posten. Ik probeer de volgende DI's te meten: Radial J48/ProD2, Palmer Pan01/Pan 02, Behringer DI100/GI100, Monacor DIB100.

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by peterwagner
                      Ik zal volgende week een paar DI's meten met Smaart, en de plotjes hier posten. Ik probeer de volgende DI's te meten: Radial J48/ProD2, Palmer Pan01/Pan 02, Behringer DI100/GI100, Monacor DIB100.
                      Originally posted by MusicXtra
                      Vetten jullie je rug vast in, zodat daar de kritiek over de kastjes, de methode, de kabel, de..., de....
                      daar smootly vanaf kan glijden?

Super idee, ik ben benieuwd naar je results.
                      Kun je naast grafieken ze svp vertalen in Henk en Ingrid taal?
                      Dan snap ik het ook.......
                      (Peppie en Kokkie mag ook, is ook nog mijn vintage tijd.....)

grtz

Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

Alvast een tip dan (ipv achteraf zaniken):
                        - Overdracht en fase per kastje meten met verschillende bron- en afsluitimpedanties en dat bij verschillende pad-settings.
                        - Vervorming meten bij verschillende signaal niveaus en pad-settings.
                        - Referentiemeting zonder DI niet vergeten...

Hmm, als ik tijd heb, fluit ik een DAP SC23 door met ARTA.
                        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• marczeebregts
                          • Dec 2009
                          • 71

Cool Peter, ben ook benieuwd naar je resultaten! Go for it...
                          Marc Zeebregts Geluidstechniek
                          Freelance geluidstechnicus

Comment

• peterwagner
                            • Oct 2008
                            • 317

Originally posted by PvG
                            Alvast een tip dan (ipv achteraf zaniken):
                            - Overdracht en fase per kastje meten met verschillende bron- en afsluitimpedanties en dat bij verschillende pad-settings.
                            - Vervorming meten bij verschillende signaal niveaus en pad-settings.
                            - Referentiemeting zonder DI niet vergeten...

Hmm, als ik tijd heb, fluit ik een DAP SC23 door met ARTA.
                            Ik ga het heel simpel doen in Smaart 7.4. In het measuerment kanaal zet ik de DI's, en via de Transfer Functie laat ik de magnitude trace en de phase response zien. Dit doe ik met verschillende gain levels en pads.

Comment

• peterwagner
                              • Oct 2008
                              • 317

Sorry dat weekje duurde wat langer. Maar ik heb nu 3 DI's die ik thuis had liggen gemeten met Smart7.
                              De verschillende gain-instellingen hadden niet zoveel zin aangezien ik ze met m'n M-Audio Fasttrack Pro niet kon oversturen, en bij een te lage gain was de ruisvloer van de interface hoger dan die van de DI.
                              Bij het 2e plaatje van de Palmer Pan01 (Pan01 Gain) heb ik iets meer gain gebruikt dan bij de andere metingen om tot een beter resultaat te komen.
                              Het gaat hier om een actieve Radial J48 en een passieve Radial ProD2 en een passieve Palmer Pan01.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

wellicht wijsheid om de pics wat groter te maken, en alle graphs in 1 grafiek per DI te stoppen;
                                verder zie ik maar 2 DI's terwijl je er drie noemde?

Comment

Working...