Rede WA in de kerk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Rede WA in de kerk

Het zal niet gedaan zijn met een Behringer feedback killertje, maar ik vind het knap, dat met een vrij grote afstand tussen microfoon en Willem Alexander toch kennelijk een behoorlijk volume vóór rondzingen gehaald kan worden.
    Aan het budget zal het niet gelegen hebben, maar er zijn natuurlijk wel grenzen aan het maximaal haalbare op technisch gebied.
    Wie weet wat er gebruikt is aan microfoons, processing etc.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Het geluid wat we op TV hoorden was natuurlijk niet het geluid wat in de kerk hoorbaar was, dus feedback was niet aan de orde....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
      • Jan 2008
      • 1697

Originally posted by MusicXtra
      Het geluid wat we op TV hoorden was natuurlijk niet het geluid wat in de kerk hoorbaar was, dus feedback was niet aan de orde....
      Zo eenvoudig zal het niet zijn. Hier en daar staan wel dubbele microfoons, maar zeker niet voor elke spreker. Dubbele microfoons kunnen ook te maken hebben met redundancy. Het geluid mag gewoon niet weigeren bij een aantal sprekers, zoals bij de koning.
      Ik vraag me dus af of TV geluid en "zaalversterking" helemaal gescheiden zijn.

Speakertech
      Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by speakertech
        Zo eenvoudig zal het niet zijn. Hier en daar staan wel dubbele microfoons, maar zeker niet voor elke spreker. Dubbele microfoons kunnen ook te maken hebben met redundancy. Het geluid mag gewoon niet weigeren bij een aantal sprekers, zoals bij de koning.
        Ik vraag me dus af of TV geluid en "zaalversterking" helemaal gescheiden zijn.

Speakertech
        En je denkt echt niet dat ze hem voor het TV-geluid 'toevallig' hebben voorzien van een zendertje?
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

WA had een beltpack. Tijdens het afleggen van de eed zie je over de linker (vanuit WA gezien) boord een draadje (huidkleurig) lopen naar achter zijn strikje. De mic zit dus achter zijn strikje.

Overigens iemand verstaanbaar maken in een kerk is niet een hele grote kunst. Tot ruim een meter gaat prima met richtmicrofoons/shotguns, zoals de Senheisser ME66. Gecombineerd met de standaard line arraytjes die in kerken vindt.
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Om het zaalgeluid en broadcast geluid te scheiden hoef je niet alle microfoons dubbel uit te voeren maar slechts de mengtafels.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Om het zaalgeluid en broadcast geluid te scheiden hoef je niet alle microfoons dubbel uit te voeren maar slechts de mengtafels.
              Maar een microfoon, die aan de haal gaat zal ook hoorbaar zijn in het TV-geluid.In de studio is het zaalgeluid ondergeschikt aan de uitzending en gaat zonodig op een heel laag pitje.
              Dat lijkt me hier minder gemakkelijk. Maar wat je zegt kan natuurlijk wel. Ik weet het niet, vandaar mijn vraag.

Speakertech

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

Wellicht dat de zendermicrofoon zelfs voor de huisinstallatie van de kerk was? de voorzitter (de persoon die de nog een stuk voorlas staande achter een lessenaar) had immers ook een zendermicrofoon. De persoon die de namen van de kamerleden voorlas zat achter een paar schoepss volgens mij.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

overigens de man die het spannendste moment van zijn carrieere heeft gehad is waarschijnlijk de technicus die het LED scherm achter armin van buren en orkest heeft gedaan...

Die had een kwart van zijn scherm in de storing op het moment dat de camera's live erop gingen. Behoorlijk snel is de boel weer aan de gang gekregen op een veld na. Dat moet de moeder aller stresssituaties geweest zijn.
                  lekker belangrijk!

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

en zelfs dat niet, auxen en subgroepen enzo./..

maar ik weet "wie die welke waarom dat gebeuren gemiked waarvan toch zouden" hebben, en die jongens gaan voor vol-redundant. Dat betekende ook dat we Bea "wuiven, met zn allen" op het balkon hoorden zeggen, waarschijnlijk omdat de eerste mike al wel dicht stond, maar de 2e nog niet.

Knap klusje, temeer daar iedere lokale omroep met een ENG-zendertje de frequenties liep te verstoren.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by speakertech
                      ik vind het knap, dat met een vrij grote afstand tussen microfoon en Willem Alexander toch kennelijk een behoorlijk volume vóór rondzingen gehaald kan worden.
                      Met zijn bruiloft waren het axys luidspreker arrays uit zaltbommel. Dus misschien nu ook wel?
                      Ik heb het zelf niet gezien, ja stukje via een ledwall toen dat live moest, meestal zit het spul goed weggewerkt.

Comment

• Hitvision
                        • Jun 2003
                        • 388

Originally posted by MacGyverSounds
                        "wie die welke waarom dat gebeuren gemiked waarvan toch zouden"
                        En nu in het Nederlands

Ook een zware Koninginnendag gehad Mac?
                        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by Hitvision
                          En nu in het Nederlands

Ook een zware Koninginnendag gehad Mac?
                          das toch het nieuwe Nederlands volgens het lied die je wist dat zou komen?

Comment

• Hitvision
                            • Jun 2003
                            • 388

+1 Paar daagjes hard werken is voor mij ook weer voorbij. Nu weer wat meer rust
                            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Originally posted by MacGyverSounds
                              Knap klusje, temeer daar iedere lokale omroep met een ENG-zendertje de frequenties liep te verstoren.
                              Ook van die frequenties denk ik dat die uitgekauwd in kaart
                              zijn gebracht, met verboden om elders te komen dan
                              met jou is afgesproken.
                              (Moet ook wel na het debacle van het CDA-congres in R'dam)

Van 1 systeem weet ik dat er zelfs landelijk, een low use gebod was.

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...