Frequentie IEM aanpassen??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T_Sound
    • Sep 2009
    • 267

Frequentie IEM aanpassen??

Goedendag allen,

i.v.m. de veiling van een aantal frequenties heb ik digitenne o.i.d. op mijn oren tijdens het gebruik van mijn in ear systeem (863.000 MHz). Is het nou mogelijk om een in ear systeem aan te (laten) passen dat deze buiten zijn fabrieks frequenties kan werken, zodat ik hem weer zonder stringen kan gebruiken? Of is dit een gevalletje jammer maar helaas?

mvg T_Sound
    Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Om welk setje gaat het hier?
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Degene met het beste antwoord?
      - de fabrikant van jouw set
      - de kenner die een ander cristal erin kan solderen

grtz

Nes

(crystal? sorry ben nog uit het BFY112/MRF 237/MRF 238 tijdperk)

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by T_Sound
        Goedendag allen,

i.v.m. de veiling van een aantal frequenties heb ik digitenne o.i.d. op mijn oren tijdens het gebruik van mijn in ear systeem (863.000 MHz). Is het nou mogelijk om een in ear systeem aan te (laten) passen dat deze buiten zijn fabrieks frequenties kan werken, zodat ik hem weer zonder stringen kan gebruiken? Of is dit een gevalletje jammer maar helaas?

mvg T_Sound
        Lijkt me sterk. Er zit op die frequentie geen Digitenne. Je zit wel een Mhz van de KPN upload band dus dat zou het kunnen zijn maar lijkt me ook onwaarschijnlijk want dan zit KPN een MHZ buiten z'n bandbreedte. Waar was het? (Plaats?)
        Last edited by MusicSupport; 25-03-13, 00:51.
        d&b Audiotechnik

Comment

• T_Sound
          • Sep 2009
          • 267

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Het gaat om de t.bone iem 100 863 MHz frequentie.

Ik heb op dit forum volgens mij gelezen dat je de Sennheiser wireless mic setjes wel buiten hun fabrieksfrequentie kunt laten gaan?? Geldt dit voor hun in ear setjes ook en eventueel voor deze t.bone ook of is er enkel de mogelijkheid voor het veranderen van een kristal?

De plek waar dit gebeurt is in de omgeving van Ruurlo (postcode: 7261).

Tevens even op de site van agentschap telecom gekeken en hier staat inderdaad op dat de frequenties vanaf de 863 mhz geen hinder ondervinden, kan er dan wat anders aan de hand zijn dat ik een hele rare ruis erop heb zitten? Komt vanuit de zender deze geeft soms rare pieken aan op de AF output.
          Misschien toch opsturen.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze info.

Mvg T_Sound
          Last edited by T_Sound; 25-03-13, 17:32.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Mss ff je antenne goed nakijken en er een vlag opzetten?

grtz

Nes
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Het gaat om de t.bone iem 100 863 MHz frequentie.

Ik heb op dit forum volgens mij gelezen dat je de Sennheiser wireless mic setjes wel buiten hun fabrieksfrequentie kunt laten gaan?? Geldt dit voor hun in ear setjes ook en eventueel voor deze t.bone ook of is er enkel de mogelijkheid voor het veranderen van een kristal?

De plek waar dit gebeurt is in de omgeving van Ruurlo (postcode: 7261).

Tevens even op de site van agentschap telecom gekeken en hier staat inderdaad op dat de frequenties vanaf de 863 mhz geen hinder ondervinden, kan er dan wat anders aan de hand zijn dat ik een hele rare ruis erop heb zitten? Komt vanuit de zender deze geeft soms rare pieken aan op de AF output.
              Misschien toch opsturen.

Hopelijk kunnen jullie wat met deze info.

Mvg T_Sound
              Squelch te strak ingesteld? Hoeft niet persee een antenne probleem te zijn maar kan inderdaad wel.

Ombouwen van dit soort spul loont vanwege de lage aanschafprijs vaak niet. Maar waarschijnlijk kan een echte elektronicaman er wel wat mee als de techniek simpel is!
              d&b Audiotechnik

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

kan er dan wat anders aan de hand zijn dat ik een hele rare ruis erop heb zitten? Komt vanuit de zender deze geeft soms rare pieken aan op de AF output.
                Als er op de AF output van de zender wat mis is, heeft dit niets te maken met wat er in de lucht hangt aan (stoor)zenders. Als je eigen zender uitstaat heb je dan nog die ruis?

Comment

• T_Sound
                  • Sep 2009
                  • 267

Bedankt voor de reacties,

dat het geen storing vanuit de lucht is, geloof ik en van de antenne kan ik me ook niet voorstellen, ook bij een afstand van 2 meter geeft ie nog storing.

Ik zal nog even naar de afstelling van de squelch kijken, maar volgens mij is daar niks geks mee gebeurt. De storing leek vanuit het niets te komen.

MVG T_Sound

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

863-865 is ISM band en die is europees vrij in gebruik

het zal er eerder aan liggen dat die T-bone Thomann rommel van de bovenste plank is. zeker niet te vergelijken met een degelijke setje van AKG, Shure of Sennheiser

Comment

• T_Sound
                      • Sep 2009
                      • 267

Gister avond nog ff na gekeken, squelch lijikt niet het probleem te zijn, storing is er namelijk ook als de zender uitstaat.
                      De storing was gister avond niet zo aanwezig als vorige week, maar wel iets aanwezig.
                      Verder mag het rommel zijn voor de pro markt, maar ik kan me er prima door horen en produceert ook nog een acceptabel geluid, speel er al 3 jaar overheen en nog nooit spijt gehad van de aanschaf, ook niet nu met de storing.

Ik zoek wel ff verder naar een oplossing. Allen bedankt voor het meedenken.

Wat ik me nog wel afvraag is wat ik al eerder noemde, dat ik ergens (op dit of een ander forum) gelezen heb dat je van Senheiser draadloze mics ew100 bijvoorbeeld, iets uit kan schakelen waardoor je buiten de fabrieks frequenties kan werken, in hoeverre is dit mogelijk?

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Wat ik me nog wel afvraag is wat ik al eerder noemde, dat ik ergens (op dit of een ander forum) gelezen heb dat je van Senheiser draadloze mics ew100 bijvoorbeeld, iets uit kan schakelen waardoor je buiten de fabrieks frequenties kan werken, in hoeverre is dit mogelijk?
                        Kijk... dat zou nou nog eens interessant zijn!
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Dat kan niet.

Wat je bedoelt bij die Sennheisers is dat je ook zelf kan tunen ipv dat je gebruik maakt van de voorgeprogrammeerde frequenties van Sennheiser. Maar je kan niet met je setje buiten de frequentieband gaan waarin zijn zender/ontvanger zitten.

Daarvoor zijn wideband systemen zoals Axient of Digital 9000 enorm duur.

Comment

• Paul10
                            • May 2012
                            • 122

Dit gaat niet lukken, Een EW ombouwen is mogelijk, je zal het freq raster voor de PLL, dat is opgeslagen in de eeprom moeten aanpassen, dat is op zich wel te doen. echter je moet ook de filters aanpassen. dit zijn een stuk of 20 SMD componenten en dat maakt het niet rendabel. andere mogelijkheden zijn er niet.

Bij de 3000 / 5000 serie is het een ander verhaal deze kunnen in een veel grotere bandbreedte geprogrammeerd worden. zonder componenten te vervangen.

bijv.
                            EW range-4 786 tot 822 = 36 bandbreedte
                            EM3032 range-4 678 tot 814 = 136 bandbreedte

Comment

Working...