aanschaf 3 condensator mics

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een band kritisch was op de door mij gebruikte condensator microfoons....
    En anders is het toch heel simpel; die hebben we niet...
    Enige die daar tot op heden eisen aan stelden waren orkesten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Oktava Mk012 heb ik zelf ook een aantal in gebruik. Klinken echt heel goed.
      Heb er nooit problemen mee gehad wat betreft riders.

Hoe groot is je zaaltje ?

Comment

• gunrunner
        • Dec 2012
        • 48

Originally posted by MarkRombouts
        Oktava Mk012 heb ik zelf ook een aantal in gebruik. Klinken echt heel goed.
        Heb er nooit problemen mee gehad wat betreft riders.

Hoe groot is je zaaltje ?
        Onze zaal heeft een capaciteit van 300man.

Foto van een recent optreden: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.n...27088616_n.jpg

Als we kleinere shows doen, halveert de zaal met een gordijnsysteem. Dan hoeven de cymbalen dus niet versterkt te worden.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Lijkt mij sterk dat technici of bandje de Oktava gaan afkeuren in dit zaaltje.

Comment

• gunrunner
            • Dec 2012
            • 48

Originally posted by MarkRombouts
            Lijkt mij sterk dat technici of bandje de Oktava gaan afkeuren in dit zaaltje.

Mij ook, maar vaak staan er Neumann km184 op hun rider. Ook al is het geen 'eis' en eerder een richtlijn. Enfin, voor een jeugdcentrum zijn Oktava's al vrij goed zeker?

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Meer dan vrij goed in mijn oren.
              ik gebruik ze eigenlijk overal voor, waar inderdaad erg vaak KM184 op de lijst staat. Heb de 184 nooit gemist in mijn assortiment moet ik zeggen.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Neumann op een rider betekent dat er iemand niet weet waar hij mee bezig is, net zoals 414's.
                Diezelfde rider praat dan vaak ook over XL8, MILO, en Eventide.

Pinkpop riders, niks van aantrekken, tenzij je het in rekening kunt brengen bij het bandje. Met een budget dat door 300 man publiek gegenereerd wordt complete nonsens.

( opa vertelt-mode aan: ooit had ik zo'n bandje te gast dat van riders aan elkaar hing, in een 250p zaaltje, met alle wensen van U2 en Madonna bij elkaar, maar na het optreden, bij het afrekenen had ik de grootste lol, ze kregen 250 gulden, terwijl het gehuurde busje waar ze mee kwamen aanzetten toen al 350 gulden kostte... mode-off)

Conclusie: zoek een stelletje 2e hands AKG c1000's op marktplaats, en koop,voor de rest van het budget nieuwe statieven, kleurfilters, rookvloeistof of weet ik veel wat.
                Tipje van flipje : DAP-cm10, kost geen drol, en doen het hier al 10 jaar erg goed. Wel ff DAP-logo erafpoetsen... Klinken ze ineens veel beter!
                Last edited by Gast1401081; 25-03-13, 18:35.

Comment

• PvG
                  • Sep 2012
                  • 979

Hier 5 setjes B**ringer C2 in gebruik voor allerhande akoestische toepassingen (percussie, gitaar, vleugel, ...). Kost geen drol, werkt prima.
                  As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• muppet
                    • May 2009
                    • 94

Moet inderdaad zeggen dat, nadat ik een keertje met die C2's bezig ben geweest (buiten-festival), ik meer dan aangenaam verrast was! Overal in te zetten, van percussie, snaarinstrumentaruim tot aan de gitaarversterker aan toe meer dan prima. En kosten daarnaast ook nog eens helemaal niets.
                    Sound should sound like it should sound...

Comment

• janpy
                      • Mar 2013
                      • 43

Originally posted by MacGyverSounds
                      Neumann op een rider betekent dat er iemand niet weet waar hij mee bezig is, net zoals 414's.

Pinkpop riders, niks van aantrekken, tenzij je het in rekening kunt brengen bij het bandje. Met een budget dat door 300 man publiek gegenereerd wordt complete nonsens.

( opa vertelt-mode aan: ooit had ik zo'n bandje te gast dat van riders aan elkaar hing, in een 250p zaaltje, met alle wensen van U2 en Madonna bij elkaar, maar na het optreden, bij het afrekenen had ik de grootste lol, ze kregen 250 gulden, terwijl het gehuurde busje waar ze mee kwamen aanzetten toen al 350 gulden kostte... mode-off)

Conclusie: zoek een stelletje 2e hands AKG c1000's op marktplaats, en koop,voor de rest van het budget nieuwe statieven, kleurfilters, rookvloeistof of weet ik veel wat.
                      Tipje van flipje : DAP-cm10, kost geen drol, en doen het hier al 10 jaar erg goed. Wel ff DAP-logo erafpoetsen... Klinken ze ineens veel beter!
                      Kijk en die dapjes lijken hier weer op :Superlux PRA-268A
                      En die zitten weer vaak in drum kitjes van superlux voor weinig.
                      Hier heb ik zelf 4 van evenals de grootmembraam van superlux (shure kloon).
                      En zoals ik al eerder schreef, de fostex mc10 welke (vind ik) beter klinkt.
                      De superlux is wel heel degelijk, volgens mij ook wel als hamer te gebruiken.

Groet Jan

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Gisteren met de Beyer op snare top en 2 Oktava MK-012 in de vleugel (en een SM7b op basgitaar) het eindexamenconcert gedaan.
                        Die Beyer is geweldig op snare, maar doet het ook verassend goed in de vleugel. De Oktava's in de vleugel zijn een hele verbetering ten opzichte van de NT1-A's die we daar altijd in hadden. Ik heb opnames van de Oktava's in de vleugel, de Beyer en een Rode M3 in de vleugel en de Beyer op snare top gemaakt gistermiddag. Alle bestanden (ook die van de wetransfer link van een vorige post) komen vanmiddag/vanavond op Soundcloud, om het geheel iets langer beschikbaar te maken.

Edit: https://soundcloud.com/dutch-audio-w...mic-comparison
                        Bij deze de bestanden op Soundcloud. Bij de Beyer en M3 opnames van de vleugel hoor je halverwege een beetje gekraak en daarna is het een beetje harder. Dit komt omdat ik halverwege de opname de kabels uit de direct outs en in de inserts heb gedaan omdat de andere opnames (Oktava's, snare) per ongeluk ook via de inserts gemaakt zijn. Voor zover ik weet zijn de inserts pre-eq (A&H GL2200), dus veel zou het niet uit mogen maken.

Daan
                        Last edited by djspeakertje; 27-03-13, 16:25.
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Originally posted by MacGyverSounds
                          414 is belachelijk voor 90% van de live gigs, KM184 kan ik nog wel inkomen maar een gouden mic die vaak vergeten wordt is de AKG 214. Single-membrane versie van de 414 die quasi dezelfde respons heeft maar geen figure-8 pattern, en daardoor meteen minder dan de helft kost.

Comment

• jans
                            • Feb 2003
                            • 869

Originally posted by desolation
                            414 is belachelijk voor 90% van de live gigs, KM184 kan ik nog wel inkomen maar een gouden mic die vaak vergeten wordt is de AKG 214. Single-membrane versie van de 414 die quasi dezelfde respons heeft maar geen figure-8 pattern, en daardoor meteen minder dan de helft kost.
                            Hoewel ik de 214 nog niet geprobeerd heb, gaat als het aan mij ligt nog wel gebeuren, vindt ik je vergelijking te kort door de bocht. De 414 is een andere microfoon en voor mij numero uno als ik een koor versterken moet. Ben er inmiddels ook achter dat het werk met gebruik van hoogwaardige componenten een stuk makkelijker uit te voeren is. Dit wil overigens niet zeggen dat met minder hoogwaardige componenten geen acceptabel resultaat bereikt kan worden. Heb zelf onlangs sennheiser k6me64 vergeleken met omgaan mk012, de laatste staan op mijn verlanglijstje.
                            Eind vorig jaar het verschil tussen een beyer headset en dpa meegemaakt, de laatste is duurder maar maakt het werk een stuk eenvoudiger.
                            Welke microfoon waar gebruikt wordt is mijne inziens heel simpel afhangkelijk van budget, toepassing smaak en de beschikbare tijd om te experimenteren.
                            Voor TS, probeer de oktava, daar krijg je geen spijt van.
                            Last edited by jans; 27-03-13, 18:43. Reason: Tikfout
                            Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

Dat is dan ook een van de uitzonderingen waar een 414 wél zin heeft

Vaak vragen ze de 414 voor gitaar, overhead en dat soort zaken. Daar werkt een 214 even goed met een veel lager budget.

En die oktava is idd prima, zeker als je de oktavamod overweegt (die is bijna zo goed als een echte neumann)

Comment

• qvt
                                • Oct 2009
                                • 721

Niks mis met 414s voor gitaren, overheads, koortjes enzo mits er geld voor beschikbaar is. Het is ook prima te doen met goedkopere mics
                                There is no substitute for imagination

Comment

Working...