Eigen PA installatie kopen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pietervdk
    • Mar 2013
    • 12

@Timo: Das jammer genoeg iets te snel. We zijn nu bezig met sponsors binnen te halen en subsidies komen normaal in April dus vanaf dan kunnen we best ook pas geld uitgeven.

Comment

• mrVazil
      • Mar 2010
      • 330

Ik wens je alvast veel geluk, er zijn er veel in de buurt die het geprobeerd hebben, en ze zijn er allemaal mee gestopt. Mensen zijn daar alleen in geinteresseerd als het gratis inkom is, en dan drinken ze nog bijna niets, dus inkomsten haal je er niet uit

Ik zou zeggen: ga eens praten met Turboke hier op het forum, is van Bocholt, kan je vast helpen met een leuke installatie.

Comment

• RayM
        • Jan 2006
        • 742

Investeer eerst in goede luidsprekers al dan niet powered. Er zijn genoeg occasions in omloop voor een leuke prijs, kijk ook eens op Marktplaats. Probeer iemand te vinden die je daarin adviseert. Laat die persoon ook naar de ruimte kijken, die is ook van belang.
        Bekabeling en multikabel hoeft niet zo duur te zijn aangezien jullie niet toeren.
        Heerlijk die stilte

Comment

• vasco
          • Oct 2003
          • 2567

Originally posted by pietervdk
          Gitaarversterkers van muzikanten kunnen rechtstreeks worden aangesloten op het mengpaneel om het signaal uit te sturen naar speakers voor het publiek en de gitaarversterkers kunnen tegelijk ook dienen als monitor voor de muzikant.
          En wanneer jullie de PA klaar hebben kijken naar microfoons (bijvoorbeeld veel gebruikt is de SM57) om voor de gitaarversterkers te plaatsen. Hierdoor pak je niet alleen het "schone" signaal maar juist ook het geluid van de gitaarversterker mee dat bij veel gitaristen een deel van hun sound bepaald.

Maar als de zaal klein is zie ik geen noodzaak om gitaren extra te versterken, lekker laten spelen over eigen versterker.

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

SI Expression is voor mij voor 1 reden een dikke nono: geen groups en geen VCA's

voor de rest een heel mooie tafel aan een nette prijs, maar dat kan er bij mij echt niet in. Wel processing hebben om op 22 mixbussen een GEQ te kunnen knallen, maar voor VCA's mankeert hij dan :/

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Bij een firmware update kunnen ze dat wel in orde brengen.
              Ze gaan volgens mij eerst de gewone SI compact van de markt halen.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by desolation
                SI Expression is voor mij voor 1 reden een dikke nono: geen groups en geen VCA's

voor de rest een heel mooie tafel aan een nette prijs, maar dat kan er bij mij echt niet in. Wel processing hebben om op 22 mixbussen een GEQ te kunnen knallen, maar voor VCA's mankeert hij dan :/
                VCA en subgroepen op een 16 kanaals tafel... die heten bij mij gewoon Vingers, en neem ik mee naar huis na afloop..

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

Originally posted by MacGyverSounds
                  VCA en subgroepen op een 16 kanaals tafel... die heten bij mij gewoon Vingers, en neem ik mee naar huis na afloop..
                  Als je mazzel hebt dan en nergens tussen komt tijdens het laden . Dat gebeurt mij iig zo 1 a 2 x per jaar ..... :-)

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Originally posted by frederic
                    Bij een firmware update kunnen ze dat wel in orde brengen.
                    Ze gaan volgens mij eerst de gewone SI compact van de markt halen.
                    Heb het op de PA Dag van AXL in Tilburg aan de Soundcraft developer gevraagd, VCA's en Groups zijn bestemd voor de performer omdat dat de "pro" tafel is die de gewone SI reeks (dus de oude SI1+, SI2+, SI3+) komt te vervangen. SI Expression zal ze dus zeer waarschijnlijk nooit krijgen.

En vergeet niet, het is niet omdat de tafel maar 14 faders heeft en 16 direct inputs dat je via een stagebox er niet meer kanalen op kan aansluiten.... dan zijn VCA's toch best wel handig.

Comment

• pietervdk
                      • Mar 2013
                      • 12

Is er trouwens iemand die specifieke namen van dingen die we als eerste zouden moeten kopen hebben? of die ergens een 2de hands advertentie hebben gezien met materiaal wat wij goed zouden kunnen gebruiken?

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Is er trouwens iemand die specifieke namen van dingen die we als eerste zouden moeten kopen hebben? of die ergens een 2de hands advertentie hebben gezien met materiaal wat wij goed zouden kunnen gebruiken?
                        Mss hier?

grtz

Nes
                        Last edited by NesCio01; 10-03-13, 22:16. Reason: colorchange italic
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• pietervdk
                          • Mar 2013
                          • 12

Nes, Waar?
                          grtz

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Nes, Waar?
                            grtz
                            Houd je muisaanwijzer eens op het woordje "hier" van Nes?!
                            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• pietervdk
                              • Mar 2013
                              • 12

Ik bedoelde eigenlijk een echt specifieke merknaam + naam van type dat wij zouden kunnen gebruiken. Want ik ken er eigenlijk te weinig van om zomaar te beginnen zoeken.. :/

Comment

• mrVazil
                                • Mar 2010
                                • 330

heb je al contact opgenomen met Turboke? Hij verdeeld zowel turbosound (de milan reeks zou best bij jullie passen) als rcf (art 312 + subje), als andere merken. Hij kan je vast en zeker verder helpen

Comment

Working...