bijkomende speakers in delay

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

bijkomende speakers in delay

Voor een voorstelling ga ik 2 bijkomende fullrange speakers in de zaal zetten in delay, omdat de zaal toch iets te lang en te smal is.
    Ik ga die aansturen vanuit de FOG omdat die niet ver staan.
    Bestaat er een eenvoudige module of tool om de delay tijd in te geven?
  • timmetje
    • Dec 2012
    • 424

t = d/0.343

t = de tijd in millisec., d = de afstand in meters

Voorbeeldje: je speakers staan op 30m afstand. Dat is dus 30/0.343 = 87 ms.

En als je echt lui bent: http://www.gbaudio.co.uk/data/time.htm
    Last edited by timmetje; 05-02-13, 15:23.
    Tim

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Je hebt toch een Presonus? Deze heeft een time alignement wizard voor de subgroep outputs (delay speakers op subgroup outputs).
      Met het handje: geluid gaat met ~340m/s, dus afstand (tot stage) delen door 340 geeft de delay in secondes.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

de Subgroep outputs wil ik niet gebruiken (want dan ben ik die als sub functie kwijt). Wel de masteroutput splitten.
        Ik weet wel hoe ik dat meot berekenen, ik wil alleen een module/ splitter achter de master out waarvan ik de delay kan invoeren.
        Ik zou kunnen een processor nemen, maar is me wat te duur om alleen 2 lijntjes te delayen.

Comment

• RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

Veel FX units (Behringer zelfs) kunnen ook single delay en dan alleen delay (zonder origineel) naar de output sturen.
          Last edited by RonaldH; 05-02-13, 16:56.
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• timmetje
            • Dec 2012
            • 424

Originally posted by frederic
            de Subgroep outputs wil ik niet gebruiken (want dan ben ik die als sub functie kwijt). Wel de masteroutput splitten.
            Ik weet wel hoe ik dat meot berekenen, ik wil alleen een module/ splitter achter de master out waarvan ik de delay kan invoeren.
            Ik zou kunnen een processor nemen, maar is me wat te duur om alleen 2 lijntjes te delayen.
            Er bestaat een kastje van Kramer dat enkel delay doet, maar reken er maar op dat je dat ook een paar honderd euro gaat kosten.

Ik hoor ook weleens verhalen van mensen die er een FX-processor voor inzetten (enkel het wet-signaal doorsturen), maar of dit in de praktijk nou zo doeltreffend is betwijfel ik...
            Tim

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Je wilt wel een delay maar eigenlijk wil je er geen spullen voor gebruiken.
              Een FX met delay werkt prima, heb dit in het verleden vaak genoeg gebruikt.
              Om het op tijd te krijgen is Smaart of een gelijksoortig programma de makkelijkste tool.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• ajdeboer
                • Feb 2009
                • 198

Behringer Shark? Zoek naar zo'n soortig apparaatje?

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

dcx2496 van behringer kan dat, BSS_soundweb kan dat, MS_Galileo kan dat.

handigste is wel uitruizen, dan staan ze precies, en als je het laag affiltert hoor je bijna niet dat de top halverwege staat...

Comment

• PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

Ik zou toch even kijken of je 2 subgroepjes kunt opofferen en anders gewoon een processor in het amprack (elke amp moet achter een processor imho). Een processor geeft je meteen de mogelijkheid het laag van de delay af te gooien (met een subgroep is dat kunstelen).

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

huur ergens een degelijke processor ala omnidrive, soundweb, intelli-x, etc... als je het niet rechtstreeks op de desk wilt uitvoeren, das eigenlijk de enige goede methode om het te doen

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Originally posted by PvG
                        Ik zou toch even kijken of je 2 subgroepjes kunt opofferen en anders gewoon een processor in het amprack (elke amp moet achter een processor imho). Een processor geeft je meteen de mogelijkheid het laag van de delay af te gooien (met een subgroep is dat kunstelen).
                        Op de Presonus zit op de subout ook een viervoudige semiparam eq, dus dat laag kun je er prima afhalen
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Originally posted by SPS
                          Op de Presonus zit op de subout ook een viervoudige semiparam eq, dus dat laag kun je er prima afhalen
                          Da zeg ik: "met een subgroep out is het kunstelen". Een low-shelve op -15dB met een peq is niet hetzelfde als een hpf met een steilheid van x dB/octaaf... Het kan, maar zo heurt het niet. ;-)

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by PvG
                            Da zeg ik: "met een subgroep out is het kunstelen". Een low-shelve op -15dB met een peq is niet hetzelfde als een hpf met een steilheid van x dB/octaaf... Het kan, maar zo heurt het niet. ;-)
                            Of die sub groep is van een x32 en dan kun je dat wel kiezen. bl bw, rl, tot 24dB/octaaf.
                            Er zijn door de jaren heen heel veel dedicated delay doosjes geweest, van allerlei gerenommeerde merken, bss, xta etc. Ik heb hier nog een hele handige axys delay van eind jaren 90. Stereo in 2x stereo delayed uit.

Comment

Working...