USB Interface voor recording en metingen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Ben dus uit het geluidskaart probleem en externe phantom .
    Het worden 3 SMAART i/o kaarten .
    Leuke bijkomstigheid : in combi met auto gain correctie en smaart te vertellen welke mic er op elk kanaal zit kan ik na calibratie dus gewoon mijn gains op en neer halen naar de gewenste levels voor metingen zonder dat de spl waardes veranderen . Dit was in SIM al geen probleem maar nu ook niet meer op smaart .
    Ik heb gelijk even gechecked of de DPA4007's nog kloppen met elkaar .
    Hier alle 6 mic's . Klopt aardig

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Originally posted by desolation
      Ik zou het sterk vinden, maar ik zou er wel in een deuk mee liggen
      Mensen als Timo bv gaan nog véél belangrijker worden dan nu.
      Merci . (2 zaken die elke mentaal gezonde tech....etc. :-)

Verder als ik te maken krijg met die meet mensjes met hun dure meters en weing verstand van hoe het met geluid wel of niet werkt gewoon met een calibrator kijken wat hun meter aangeeft en wat mijn meting aangeeft . Vervolgens eventueel mijn set-up opnieuw calibreren en gaan met die handel .

oh ja even kijken in de vorige post :
      Leuke bijkomstigheid : in combi met auto gain correctie en smaart te vertellen welke mic er op elk kanaal zit kan ik na calibratie dus gewoon mijn gains op en neer halen naar de gewenste levels voor metingen zonder dat de spl waardes veranderen
      Last edited by Timo Beckman; 24-03-13, 18:09.

Comment

• e-sonic
        • Aug 2004
        • 329

Originally posted by desolation
        Na wikken en wegen ga ik toch op het advies van iedereen een MOTU 4Pre nemen. Algemeen aanvaard een dijk van een interface die stabiel en betrouwbaar is.
        Iemand al ervaring met het ding op USB3 te prikken? Heb al gehoord van Focusrite gebruikers die daar tegen issues aanlopen. Net zoals een MOTU 896 MKIII die het niet meer wil doen

Daarnaast de meetmic:
        De Behringer gaat het sowieso niet worden, mijn twijfel zit nu tussen 2 mics:

1) DBX RTA : ik kan hem heel goedkoop hebben, heeft geen slechte reputatie, maar de max SPL is niet bijster hoog
        2) Audix TM1 : Kost een stukje meer, maar kan wel tot 140dB, heeft een lage selfnoise

De reden dat ik twijfel is omdat ik hem ook zou willen laten kalibreren en zo via SMAART live meting en registratie doen voor de nieuwe Belgische geluidsnormen. Iemand ervaring met de Audix ?
        Je micro moet type 2 zijn, bij voorkeur met een PTB listing, soort van RDW type goedkeur maar dan voor geluidmeters.
        De meter moet zelf ook een PTB listing hebben, ben nu zelf bezig met het samenstellen van een meetset voor type 2 incl calibrator, deze is dan type 1 en de calibrator ook. De meeste RTA mics hebben geen type 2 listing, en voor de tablet/mini pc oplossingen zal een PTB listing niet haalbaar zijn.
        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

Working...