USB Interface voor recording en metingen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Is een DI niet voldoende dan als phantoom blocker?

grtz

Nes
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Of gewoon een 1:1 trafo?

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Je hebt het wel over een meetprogramma, je kunt afwijkingen in de meting dan wel compenseren maar uiteindelijk worden je metingen er niet betrouwbaarder op.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Originally posted by NesCio01
          Is een DI niet voldoende dan als phantoom blocker?

grtz

Nes
          weet je wat di's met je phase response doen? bij de meeste gaat de phase 3x de aardbol rond.
          niet bruikbaar voor metingen dus
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Originally posted by Timo Beckman
            Weet ik maar ik wil smaart en sim combineren en sim moet phantom gaan leveren .
            Heb ook nog even gechecked of op de mic switch van sim de phantom uitgezet kan worden . Niet dus . Dit kan alleen op de inputs op SIM zelf . Ben dus waaqrschijnlijk de klos om een RME aan te schaffen

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

Na wikken en wegen ga ik toch op het advies van iedereen een MOTU 4Pre nemen. Algemeen aanvaard een dijk van een interface die stabiel en betrouwbaar is.
              Iemand al ervaring met het ding op USB3 te prikken? Heb al gehoord van Focusrite gebruikers die daar tegen issues aanlopen. Net zoals een MOTU 896 MKIII die het niet meer wil doen

Daarnaast de meetmic:
              De Behringer gaat het sowieso niet worden, mijn twijfel zit nu tussen 2 mics:

1) DBX RTA : ik kan hem heel goedkoop hebben, heeft geen slechte reputatie, maar de max SPL is niet bijster hoog
              2) Audix TM1 : Kost een stukje meer, maar kan wel tot 140dB, heeft een lage selfnoise

De reden dat ik twijfel is omdat ik hem ook zou willen laten kalibreren en zo via SMAART live meting en registratie doen voor de nieuwe Belgische geluidsnormen. Iemand ervaring met de Audix ?

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Originally posted by desolation
                De reden dat ik twijfel is omdat ik hem ook zou willen laten kalibreren en zo via SMAART live meting en registratie doen voor de nieuwe Belgische geluidsnormen.
                Je zult je hele setup moeten laten keuren volgens klasse II. Hoe ga je de gains fixed laten zetten? Je kunt wel een keer voor de lol zelf een metinkje doen, maar laten voldoen aan de regelgeving wordt een hele uitdaging.

Btw: Waarom een dure motu kaart aanschaffen? Je hebt een X32 tafel met meer dan voldoende local ins/preamps en local outs en de X32 heb je bij live-gebruik meestal bij je toch? (De P16 outs routen naar de stageboxen, zodat je local outputs vrij komen voor output naar een usb audio interface of anders de XUF interface gebruiken.)
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Klopt dat ik een X32 ter beschikking heb, maar dit kan ik gewoon heel makkelijk overal mee naartoe nemen. Ik neem af en toe ook eens 2-4 kanaaltjes op locatie op en dan is de X32 meenemen in mijn alfa hatchback nu niet de handigste oplossing

De gains fixed zetten kan toch niet zo'n issue zijn met SMAART? Eenmaal je je file hebt gemaakt met de calibratie in en je slaat die op zijn je settings toch gekalibreerd?

Comment

• PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

Klopt dat ik een X32 ter beschikking heb, maar dit kan ik gewoon heel makkelijk overal mee naartoe nemen. Ik neem af en toe ook eens 2-4 kanaaltjes op locatie op en dan is de X32 meenemen in mijn alfa hatchback nu niet de handigste oplossing

De gains fixed zetten kan toch niet zo'n issue zijn met SMAART? Eenmaal je je file hebt gemaakt met de calibratie in en je slaat die op zijn je settings toch gekalibreerd?
                    Oh ja, dat was je oorspronkelijke vraag.

Ik ken de motu niet in detail, maar hoe leg je de gain van de preamp vast? De enige gekeurde software oplossing, die ik tot nu toe heb gevonden, gebruikt een dedicated preamp (verzegeld?) met fixed gain. Wat ik denk, is dat je setup niet aan de regelgeving zal
                    voldoen omdat je geen klasse II keuring/certificaat hebt (en waarschijnlijk ook niet krijgt). Kortom: leuk voor je eigen metingen.

Maar euh, is het niet handiger om nog even te wachten op de X32 core of X32 rack voor dit soort toepassingen?
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

In se op dezelfde manier als ze het bij bv een Metrao of 10Eazy doen: je hebt een gekalibreerde settings file. Verschil is natuurlijk wel dat die fixed en niet te veranderen zijn, maar het principe blijft hetzelfde. Je preamp gain regel je via je software normaalgezien (dus via SMAART of Reaper of whatever). Enkel dat certificaat kan idd wel problematisch zijn, maar het is er mij meer om te doen dat ik als technieker bij controle waar de organisator er zijn voeten aan veegt nog steeds mezelf wat buiten schot kan zetten door te tonen dat ik op een zo goed mogelijke manier opmeet met de beschikbare middellen. Als dat dan ook nog eens 100% wettelijk kan en ik er een surplus voor kan tellen, zoveel te beter, maar 2600EUR voor een MetRao outcashen terwijl elke gemeente/uitleendienst dat of een 10Eazy aankoop gaat er bij mij niet door komen

X32 core kan eventueel wel interessant zijn ja, maar ik vermoed niet dat die ook maar in de buurt zal komen van de prijs van de MOTU. Geruchten zeggen 999EUR, wat toch nog steeds het dubbel is.

Comment

• jadjong
                        • Oct 2003
                        • 654

Originally posted by PvG
                        Oh ja, dat was je oorspronkelijke vraag.

Ik ken de motu niet in detail, maar hoe leg je de gain van de preamp vast?
                        In de software. Ding heeft geen analoge gainknopen meer. Dus calibratie doen met gain op -32dB en die onthouden of opslaan met de bijgeleverde software.

Comment

• mrVazil
                          • Mar 2010
                          • 330

Als dat dan ook nog eens 100% wettelijk kan en ik er een surplus voor kan tellen, zoveel te beter, maar 2600EUR voor een MetRao outcashen terwijl elke gemeente/uitleendienst dat of een 10Eazy aankoop gaat er bij mij niet door komen
                          Ik hoorde dit weekend vertellen dat de wetgeving aangepast zou worden en dat alleen de metrao dan nog een legaal systeem zou zijn omdat de 10Eazy niet meer aan alle eisen zou voldoen?

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

Ik zou het sterk vinden, maar ik zou er wel in een deuk mee liggen

De wetgeving zou wel aangepast worden dat er ook rekening gehouden word met eventueel C-weighted, maar zeker ook met piekwaarden. Momenteel kan je onder de 45-50Hz echt hoereluid spelen tov mid en high zonder dat je over de grens gaat omdat het A-weight is. Daarnaast zijn pieken van 140dB ook geen probleem, zolang je maar niet laeq60 over de 100db gaat.
                            2 zaken die elke mentaal gezonde tech al meteen als zwakke punten zag.

Ik vind overigens de nieuwe wetgeving geen ramp. De organisatie is verantwoordelijk, dus het verhuurbedrijf heeft er geen kosten aan, en een firma met écht kennis van geluidstechniek kan nog prima op stevige volumes spelen door slim gebruik te maken van system engineering.
                            De cowboys daarentegen die nog niet weten hoe ze hun stack-systeem moeten plaatsen of waarom niet alle kasten in een line array dezelfde hoek moeten hebben... die gaan er sowieso tussenuit.
                            Ik ben er zeker van dat ze de markt gaan zuiveren en vrij maken voor de serieuze bedrijven waar verantwoord en kennisvol omgegaan word met geluid. Mensen als Timo bv gaan nog véél belangrijker worden dan nu.

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Daarnaast de meetmic:
                              De Behringer gaat het sowieso niet worden, ..................
                              Je zult de opmerking uit mijn hoek zeker niet verwachten denk ik,
                              maar........., weet je dat de meetmic van B*er enorm goed uit de test
                              komt? Het gekke is dat ik m maar al te vaak tegenkom.

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• desolation
                                • Jun 2012
                                • 706

Originally posted by NesCio01
                                Je zult de opmerking uit mijn hoek zeker niet verwachten denk ik,
                                maar........., weet je dat de meetmic van B*er enorm goed uit de test
                                komt? Het gekke is dat ik m maar al te vaak tegenkom.

grtz

Nes
                                Klopt, net zoals de DBX RTA die ook geen drol kost. Mooie vlakke responscurve maar beide een relatief lage SPL en een niet zo supere selfnoise tov de Audix. Alletwee zaken die voor bv time alignment geen ramp zijn, maar als je live wil gaan meten toch de betrouwbaarheid beinvloeden.

Als het enkel was voor speakersetjes in te regelen had ik sowieso de ECM8000 genomen met de simpelste interface out there

Comment

Working...