Met synchroniseren bedoelt Timo de time delay voor de meetmic goed instellen: afhankelijk van de afstand van meetmic tot speakers ontstaat er een delay tussen het signaal van de mic en het referentiesignaal. Deze delay wordt als fasedraaiing weergegeven (meerdere periodes waardoor je het fase plotje meerdere malen door de 180gr ziet gaan).
Elke keer als je mic of speakers verplaatst (of delay in processor zet), moet je opnieuw synchroniseren.
Elke keer als je mic of speakers verplaatst (of delay in processor zet), moet je opnieuw synchroniseren.




Hieronder een meting van top en sub, met de PEQ settings van EV, maar zonder de LPF en HPF toegepast. Meting is op verschillende plaatsen gebeurd en gemiddelde genomen, gewogen aan coherence. Daar zie je wel dat de top een aantal dB wegzakt, en die meting ziet er naar mijn ogen fatsoenlijker uit dan de andere.

Comment