Audac DPA154 eindversterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Audac DPA154 eindversterker

Wil een 4 kanaals eindbakje kopen voor de echt kleine dingetjes.
    Bijv om met een aantal EV ZX1 tjes spraak / achtergrondmuziek te verzorgen.

Heeft iemand ervaringen met de Audac DPA154 ?
    Zie http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...ersterker.aspx

Alvast bedankt!

Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • PvG
    • Sep 2012
    • 979

Zou persoonlijk niet mijn keuze zijn om een 100W/8ohm versterkertje te nemen: het clip niveau is snel bereikt, vooral bijv bij spraak toepassing zonder compressie/limiting. De ZX-1 mag 400W peak hebben, dus ik zou eerder voor bijv een Lab 2400Q (of wat ouder: 1200C) kiezen. Deze kun je ook in andere toepassingen goed inzetten (sub + 2x top, monitoren, ...). Kost 2e hands niet veel meer dan de Audac.
    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• JeroenE
      • Dec 2012
      • 47

Voor dit soort dingen gebruiken wij deze versterker: http://www.thomann.de/nl/the_tamp_tsa_4700.htm in combinatie met EV ZX1's. Dit gaat nog behoorlijk hard, vooral voor de bescheiden prijs en 4 kanalen.

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik heb een tijd een FP10.000q (kloon) op ZX1's gehad, en dat was echt lekker.
        Klonk zeer goed, en veel van het vermogen van deze zware amps kon je naar de ZX1 sturen zonder problemen. Hiermee kwam er ook verrassend veel geluid uit een klein en goedkoop kastje. 100 watt op een ZX1 ga je niet veel mee bereiken denk ik.

Comment

• JeroenE
          • Dec 2012
          • 47

Originally posted by MarkRombouts
          Ik heb een tijd een FP10.000q (kloon) op ZX1's gehad, en dat was echt lekker.
          Klonk zeer goed, en veel van het vermogen van deze zware amps kon je naar de ZX1 sturen zonder problemen. Hiermee kwam er ook verrassend veel geluid uit een klein en goedkoop kastje. 100 watt op een ZX1 ga je niet veel mee bereiken denk ik.
          Maar ook die kloon kost denk ik veel meer als die ~€450?

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by JeroenE
            Maar ook die kloon kost denk ik veel meer als die ~€450?
            Dat vrees ik ook.

Kijk, normaal neem ik een rackje mee met 2x CP3000S er in, die ik ook gerust (gecontroleerd!) op de ZX1 tjes los durf te laten, eventueel met een SB122 er onder, maar ja, dat is incl flightcase toch weer zo'n 25 kg en minimaal 4he.

Het gaat mij echt om de sjieke dingetjes zoals openingetjes in galeries, vergaderingen met een filmpje in zaaltjes/kerken enz.
            Dat ik dan 4 kanalen wil is omdat ik dan lekker geluid kan spreiden incl delay en het overal goed hoorbaar is (ook om de hoek van de gang oid). Maar dan moet het wel in m'n binnenzak passen. Vooral in autovrije binnensteden.....

Vandaar deze queeste.

Vooral de 1he en het gewicht (6 kg) spreekt mij aan. Ben eigenlijk vooral benieuwd of er iemand ervaring mee heeft qua geluidskwaliteit en betrouwbaarheid.

Ik kijk trouwens ook naar de ART SLA 4 wat een analoge amp is in 1 he en stabiel tot 2 ohm.

Want geluidskwaliteit is belangrijk. De ZX 1 tjes hebben dat, dus de amp moet dat ook hebben.

Paul
            Last edited by SPS; 06-01-13, 19:59.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Denk dat je meer dan genoeg hebt aan deze versterker, je hebt niet voor iedere toepassing gelijk een FP10.000Q nodig.
              Meeste speakers produceren al een aardige druk met 100 watt erop.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Ik vind dat er bij 1HE hoge versterkers te veel compromissen gemaakt moeten zijn in het ontwerp vanwege bouwruimte. Daarnaast zijn zowel de ART als de Audac voor de installatie-markt bedoeld: de ART heeft geen XLR inputs en geen speakon outputs en ook de Audac heeft geen speakon outputs. Kortom, je bent 1HE hoogte kwijt voor een connector paneeltje, of je moet een voldoende diep rackje hebben om de connectorplaat achterop te zetten. Met een ampje met gewoon XLR inputs en speakon outputs kun je dat connectorpaneeltje weer weglaten (als we toch tandenborstels aan het afzagen zijn...)

Ik zeg nog steeds: (2e hands) Lab 2400Q / 1200C, breder inzetbaar en waarschijnlijk een betere restwaarde dan een ART of Audac...
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Voor dit soort dingen gebruiken wij deze versterker..........
                  We zijn op dit forum niet zo gewend om links te plaatsen naar concullega's
                  van de host van het forum J&H.
                  @JeroenE: liever linken naar http://www.licht-geluid.nl/shop/default.aspx,
                  tnx.

M.b.t. de amp, is het maar net waar en wanneer je zo'n amp gebruiken wilt.
                  Zelf gebruik ik de E 4-75 van MC2. Voor spraakklusjes op 4 speakers van elk
                  200 watt eigenlijk een overkill, maar bij een band op monitoren van 500 watt
                  ben ik juist erg blij met 4 x 750 watt. Oftewel, multiple purpose, oftewel net
                  wat je er mee doen wilt dus.

grtz

Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• JeroenE
                    • Dec 2012
                    • 47

Originally posted by NesCio01
                    We zijn op dit forum niet zo gewend om links te plaatsen naar concullega's
                    van de host van het forum J&H.
                    @JeroenE: liever linken naar http://www.licht-geluid.nl/shop/default.aspx,
                    tnx.

M.b.t. de amp, is het maar net waar en wanneer je zo'n amp gebruiken wilt.
                    Zelf gebruik ik de E 4-75 van MC2. Voor spraakklusjes op 4 speakers van elk
                    200 watt eigenlijk een overkill, maar bij een band op monitoren van 500 watt
                    ben ik juist erg blij met 4 x 750 watt. Oftewel, multiple purpose, oftewel net
                    wat je er mee doen wilt dus.

grtz

Nes
                    I'm sorry, reden daarvoor is dat de T-Amp alleen door hen aangeboden wordt. Daar het een leuke optie is, lichtgewicht en goedkoop, dacht ik van laat ik de link maar plaatsen. Mede doordat ik ruim voldoende ervaring heb met de combi tussen deze amp en 12x ZX1's voor zowel buiten als binnen wilde ik hem niet laten liggen.

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

I'm sorry, reden daarvoor is dat de T-Amp alleen door hen aangeboden wordt. Daar het een leuke optie is, lichtgewicht en goedkoop, dacht ik van laat ik de link maar plaatsen. Mede doordat ik ruim voldoende ervaring heb met de combi tussen deze amp en 12x ZX1's voor zowel buiten als binnen wilde ik hem niet laten liggen.
                      de T-amp is wel interessant. Maar ik lees ook in fora dat de ventilator nogal lawaaierig is. (En dat kan ik in bedoelde toepassingen juist niet gebruiken!) Hoe zijn jouw ervaringen er mee?

De mooie suggesties tav LAB's, MC2 enz waardeer ik zeer, maar prijzen boven de 2000 euro/pond liggen ver buiten mijn doelstelling.
                      Dat de audac en de art nog een aansluitpaneeltje nodig hebben is geen ramp. ze zijn resp maar 30 en 20 cm diep, dus dat kan er gewoon achter. En inderdaad het hoeft niet heel hard. (split and spray methode).

Maar de suggesties lees ik met veel genoegen!

Paul

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

Zoek eens binnen Electro Voice zelf. Die hebben ook een leuke 4kanalers die zeer geschikt zijn voor deze toepassing. CPS4.10

En niet te vergeten, met deze amp kun je ook nog eens best aardig een RX set aansturen als je dat zou willen.
                        Last edited by vdlaanlichtengeluid; 07-01-13, 19:34.

Comment

• JeroenE
                          • Dec 2012
                          • 47

Originally posted by SPS
                          de T-amp is wel interessant. Maar ik lees ook in fora dat de ventilator nogal lawaaierig is. (En dat kan ik in bedoelde toepassingen juist niet gebruiken!) Hoe zijn jouw ervaringen er mee?

De mooie suggesties tav LAB's, MC2 enz waardeer ik zeer, maar prijzen boven de 2000 euro/pond liggen ver buiten mijn doelstelling.
                          Dat de audac en de art nog een aansluitpaneeltje nodig hebben is geen ramp. ze zijn resp maar 30 en 20 cm diep, dus dat kan er gewoon achter. En inderdaad het hoeft niet heel hard. (split and spray methode).

Maar de suggesties lees ik met veel genoegen!

Paul
                          Lawaaiige fan? Nooit geen last van gehad. Heb er nu zo'n 14x een zakelijke klus mee gedaan (waarbij het dus echt stil moet zijn) en is me geen turboprop in de amp opgevallen Sterker nog, ze zijn bij normaal gebruik gewoon helemaal stil. Zijn prima versterkers voor het geld. Hebben er nu een stuk of wat in de verhuur en komen er nog wat bij.
                          Last edited by JeroenE; 07-01-13, 20:32.

Comment

• SPS
                            • Mar 2004
                            • 1662

Het is de ART SLA4 versterker geworden. Een 40cm diep kunststof case'tje 2he met aansluitpaneeltje achterop en m'n dynacord crossover erbij in.
                            Zondag eerste klusje ermee gedaan (sprekers + zangeresje met nije dei) in een kerk op de ZX1-tjes.
                            Ik ben helemaal gelukkig!

Bedankt voor het meedenken.

Paul

Comment

Working...