Soundcraft Si Compact gebruikers-ervaringen, T&T

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by desolation
    De SI Performer gaat er nog een stap over voor mij, 8 mille voor een 32in/16 out mixer gewoon omdat hij uber basic DMX kan sturen...
    De performer heeft wel LCDs bij de channels, uitgebreidere EQ (Q factor op high/low in plaats van alleen op midlow en midhigh), 8 mutegroepen en dus een DMX out (wat dat ook mag doen). Qua hardware is er dus wel meer aanwezig dan de Compact.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Geruchten gaan dat Presonus eind dit jaar komt met een nieuwe mengtafel.
      Ik wacht liever daarop dan nu een veel te dure soundcrat SI te kopen.

Comment

• PvG
        • Sep 2012
        • 979

Originally posted by frederic
        Geruchten gaan dat Presonus eind dit jaar komt met een nieuwe mengtafel.
        Ik wacht liever daarop dan nu een veel te dure soundcrat SI te kopen.
        De SL32.4.2AI staat al op hun website... Valt erg tegen vwb features: wel dante, maar verder gewoon een grotere SL24 met nog steeds slechts 4 mono subgroepen. Ik neig steeds meer naar de X32 serie, zeker nu de rack versies aangekondigd zijn en verschillende framesizes... Behringer heeft denk ik gelijk: game over voor Presonus...
        As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

Originally posted by renevanh
          De performer heeft wel LCDs bij de channels, uitgebreidere EQ (Q factor op high/low in plaats van alleen op midlow en midhigh), 8 mutegroepen en dus een DMX out (wat dat ook mag doen). Qua hardware is er dus wel meer aanwezig dan de Compact.
          LCD's zijn geen extra in mijn ogen, op een digimixer die user patchable is binnen zijn layers is dat een noodzaak en een basisfeature.
          Het is niet omdat de Performer enkele features meer heeft de de compact ineens een rijk gevulde tafel is voor zijn centen, dat zijn ze beide niet. Voor mij heeft soundcraft het met de digimixers serieus gemist op vlak van wat je krijgt voor de prijs.
          De VI reeks doet het een stuk beter omdat het wel heel complete tafels zijn, maar als je dan de prijs gaat leggen naast die van een Digico of Midas...

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Wat ik niet goed begrijp, je kunt uitbreiden tot 64 inputs via madi.
            maar je hebt maar 4 layer? Op de expression 3 moet dat lukken, maar hoe bereik je op de 16 en 24 kanaals versie kanaal 33 tot 64?

Comment

• jadjong
              • Oct 2003
              • 654

maar je hebt maar 4 layer? Op de expression 3 moet dat lukken, maar hoe bereik je op de 16 en 24 kanaals versie kanaal 33 tot 64?
              Het zijn inputs, geen kanalen. Dus patchen wat je nodig hebt, de rest overslaan.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

...maar hoe bereik je op de 16 en 24 kanaals versie kanaal 33 tot 64?
                Niet inderdaad, je hebt meer ingangen dan kanalen. Ingangen kun je patchen over de beschikbare kanalen.
                Last edited by vasco; 07-02-13, 12:47.

Comment

• WesleyVDH
                  • Oct 2010
                  • 80

Nu de expression tafels uit zijn had ik een vraag.
                  Ook hier adverteren ze weer trots met 66 inputs, maar zover ik uit de manual kon halen kun je die ook enkel patchen over de beschikbare inputs.
                  Nu hebben de expressions wel naast 4 Lexicon stereo returns, nog losse stereo returns.
                  Weet iemand of dit ook in de vorm van een update uit komt voor de Compact? En de vraag of die stereo's dan inputs kunnen pakken van het stageblock of enkel vanaf de locals op de tafel..
                  Want dat ik achterlijk teveel heb betaald voor 2 compacts is tot daar aan toe, maar als zulke kleine verbeteringen niet doorgevoerd worden slaan ze echt de plank mis denk ik..

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Op de demodag van AudioXL bleek het alleszins niet dat er nog veel gaat bijgevoegd worden aan de Compact.
                    Met de Expression slaan ze ook de bal mis hoor, layered digimixer zonder VCA's? Goed plan jongens....

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by desolation
                      layered digimixer zonder VCA's?
                      Ja daar keek ik ook wel van op toen ik er mee aan de slag ging.
                      Dus dacht ik, dan maar ouderwets, via subgroepen?
                      Oh nee, die heeft ie ook niet, nou dan maar een post fader mix met alle gewenste (aan) kanalen op nominaal level. (Is feitelijk ook een sub group)
                      Ja dat kan, maar hoe krijg ik deze mixbus intern naar de LR gerout?
                      Of moet ik dat buitenom doen, analoog uit, kanaal in...

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Stereo kanalen is wel handig op 1 fader, jammer dat je er maar 6 hebt, 4x FX return, en 2 stereo inputs en het is ook op...

Leuk tafeltje voor kleinere klusjes, waarbij je het meeste op 1 layer kwijt kunt. (Tape act, klein bandje)
                        Geen spijt van mijn eigen X32...

Iemand de ipad al aan de expression gehad?
                        Last edited by DJ Antoon; 17-05-13, 14:53.

Comment

• WesleyVDH
                          • Oct 2010
                          • 80

Wel aan de Compact.. Wat wil je weten?

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by WesleyVDH
                            Wel aan de Compact.. Wat wil je weten?
                            Werkt dit net zo snel / makkelijk als bij een X32:

ipad app downloaden.
                            Router aansluiten.
                            In menu x32 gateway adres en ip adres mixer invullen.
                            Opstarten, ipad verbinden met router, app opstarten, ip adres mixer invullen en gaan!

Of zijn er nog wat verrassingen?

Comment

• SH1000
                              • Dec 2009
                              • 220

Het werkt inderdaad kinderlijk eenvoudig: router aansluiten, app openen, mixer selecteren en gaan. Je kunt de VISI-app al (gratis) downloaden en je ziet dan dat er wel een GEQ per bus op zit, maar geen EQ per kanaal. Dit moet je dus altijd op de tafel doen. Dit is volgens mij de meest gehoorde klacht. Ik vind het zelf ook een groot gemis. Ik verwacht zeker dat dit in een toekomstige update wordt meegenomen. Het zal alleen nog wel een tijdje duren, de update-frequentie is bij Soundcraft namelijk niet om over naar huis te schrijven. In de praktijk werkt VISI verder gewoon goed en gemakkelijk, zonder toestanden met laptops e.d.
                              Good is the enemy of Great
                              [Jim Collins]

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

Originally posted by SH1000
                                Je kunt de VISI-app al (gratis) downloaden en je ziet dan dat er wel een GEQ per bus op zit, maar geen EQ per kanaal.
                                Ik heb gisteravond de app gedownload, en ja geen eq op de inputs viel me meteen op.
                                Ik had nog de hoop dat het kwam doordat ik offline zat, dus niet begrijp ik.
                                Eq bijstellen is direct na level toch wel het voornaamste voor een remote app.

We zullen het binnenkort misschien wel eens live uit gaan proberen.

Comment

Working...