nieuwe multikabel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Originally posted by Podium Verhuur
    Misschien is het voor de geluidsboeren inderdaad verstandig over te stappen op digitaal, maar voor ons totaal niet. Elke geluidsman zo ervaren of onervaren als wij ze krijgen kan werken op een analoge tafel. Op een digitale tafel zal dit niet het geval zijn.
    Sorry, maar dat is nonsens. Moderne digitale desks zijn zo poepsimpel dat het een kwestie is van een goede preset te maken en daarmee gedaan. Ik zie naar de nabije toekomst zelfs het scenario zich opbouwen dat veel jonge techs zelfs geen benul meer gaan hebben van hoe ze analoog moeten mixen.
    Nu goed, als je recent geinvesteerd hebt in analoog zal het niet interessant zijn om meteen alles buiten te gooien voor digitaal, maar ik zou zelf ook geen fortuin meer uitgeven aan een nieuw analoog multikabelsysteem.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

effectenrack zullen we toch nodig blijven hebben, de minder ervaren technici kunnen het vaak toch niet vinden op een digitale tafel. En programeren doen we toch nooit, dat is voor de technicus.
      Effectenrack heb je juist niet meer nodig. Het programmeren doet de technicus inderdaad zelf, offline en komt met zijn sticky naar de klus. Een technicus van een vaste groep hoeft vaak niets meer voor te bereiden en komt met een standaard preset naar de klus om deze op locatie alleen nog maar te finetunen.
      Maar om kosten te besparen moet alles sneller en eenvoudiger kunnen. En wat is makkelijker dan een multikabel inprikken ipv 40 stekkers in een mengtafel.
      Een technicus wil hetzelfde, snelheid om zo kosten te besparen. Een voorbereide preset laden en finetunen gaat veel sneller dan van alle kanalen en randapparatuur knoppen draaien.

Ik begrijp natuurlijk wel dat als je net in analoog centen hebt gestoken de stap nu te kostbaar is.
      Originally posted by desolation
      Ik zie naar de nabije toekomst zelfs het scenario zich opbouwen dat veel jonge techs zelfs geen benul meer gaan hebben van hoe ze analoog moeten mixen.
      Nabije toekomst?
      Veel aanvragen die wij nu krijgen zijn juist voor digitale tafels en niet alleen door de jonge generatie. Steeds meer techneuten bereiden hun werk offline voor en komen met hun sticky naar de klus. Is geen toekomst meer maar gewoon het nu.

Zit ook een keerzijde aan al dat digitale, veel startende (jonge) techneuten weten doordat ze nooit analoog hebben gewerkt niet goed wat ze nu eigenlijk doen door o.a. al die presets.
      Last edited by vasco; 31-10-12, 13:16.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Originally posted by vasco
        Zit ook een keerzijde aan al dat digitale, veel startende (jonge) techneuten weten doordat ze nooit analoog hebben gewerkt niet goed wat ze nu eigenlijk doen door o.a. al die presets.
        Ik zie daar ook een clubje tussen die op hun 15" kijken hoe het klinkt.

grtz

Nes
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

.................
          Last edited by Timo Beckman; 01-01-13, 10:27.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by NesCio01
            Ik zie daar ook een clubje tussen die op hun 15" kijken hoe het klinkt.

grtz

Nes
            Laptops zijn heel handig bij een digitafel, online, real-time controle over wat je doet, en veel meer overzicht dan op een klein schermpje, zelfs met een SD8 verdubbel je zo effectief je beeldoppervlak. Je hebt groot gelijk hoor, je oren zijn het belangrijkste, en als je het op analoog niet kan zou je ook niet in de buurt van een digibak mogen komen...

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

@ Vasco, het effectenrack zul je wel nodig hebben, omdat een hele hoop minder ervaren technici helemaal de weg niet kennen op zo'n tafel. En dan is aan een aantal knoppen draaien veel sneller dan eindeloos gaan zoeken op digitale tafel en uiteindelijk als nog niets goeds eruit te kunnen krijgen.

Maar deze discussie heeft verder weinig met de multikabel te maken. Ik weet dat een hoop, niet allemaal, van mijn opdrachtgevers beter op een analoge tafel kan wekren dan op een digitale.
              Bovendien denken een hoop van de technici dat ze met hun preset elke show kunnen draaien en geven ze van alles de schuld behalve hun eigen onkunde, want "in de vorige zaal klonk het wel goed" of "Bij het vorige optredeen zongen mijn monitoren niet rond"

Als je een presentatie of bandje niet op een analoge tafel, binnen een normale tijd, kan afregelen, dan moet je een ander beroep gaan kiezen. En als een gate oid afstellen meer werk is op een analoge tafel dan op een digitale tafel, zou ik als ik jou was ook nog even dooroefenen.

Maar deze discussie verder afsluitend, ik ga wel degelijk voor een analoge of digitale kabel, afhankelijk van de prijs. Maar geld te gaan verspillen aan een digitale tafel zul je mij niet zien doen.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Bump! Hoe is het afgelopen met de multikabels? Heb je foto's?

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Podium Verhuur
                  • Mar 2012
                  • 480

Originally posted by djspeakertje
                  Bump! Hoe is het afgelopen met de multikabels? Heb je foto's?

Daan
                  sorry nee, de set is nu ook op tour mee, maar zal wel een foto maken als het allemaal terug is.

Comment

Working...