Live meersporen afspelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Leuk die tascam, maar dan heb je 2 analoge outputs en de rest op AES/EBU.
    Een andere optie is de sounddevices 788, die heeft 8 sporen waarvan 6 uitgangen analoog zijn (gebalanceerd) (1-8 ook als AES/EBU)

Andere opties zijn idd een Tascam X48, een Roland R1000 icm een klein REAC boxje (of gebruik je al een roland tafel?) of een JoeCo BBR1-U
    Last edited by BJD; 16-10-12, 12:14.

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by hugovanmeijeren
      In 99% van de gevallen staat er een MacBookPro of een MacMini.
      ......met een geluidskaart die meerdere outputs heeft. Groeten Hugo
      Met een digitale tafel heb je die geluidskaart niet eens nodig.
      Wel zul je dan USB3 uit naar tafel in of Thunderbolt uit naar tafel in
      moeten verlopen. De Xpresscard kom ik niet meer tegen?

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Xpresscard zijn ze idd zo vriendelijk geweest van te schrappen, er bestaat wel een io doosje voor thunderbolt

Comment

• marczeebregts
          • Dec 2009
          • 71

Originally posted by desolation
          Xpresscard zijn ze idd zo vriendelijk geweest van te schrappen, er bestaat wel een io doosje voor thunderbolt
          Yep, de Sonnet Echo. Gebruik ik ook. Ideaal, werkt altijd.
          Marc Zeebregts Geluidstechniek
          Freelance geluidstechnicus

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by daviddewaard
            Vette shit ouwe ik ken deze dingen nog niet, hebbe, hebbe, hebbe wa kost da en waar kan ik het bestelle???
            D8 ik ook David.

Ik vond iig iets van de fa. Sonnet op http://www.sonnettech.com/product/xmacminiserver.html
            (J&H verkoopt deze toch niet?)
            voor $ 1.295,=.
            en € 1.325,= incl. btw in Nederland.

België geen prijs gevonden.

Voor de liefhebbers, Sonnet heeft ook een verloop
            van Thunderbolt naar Xpresscard.
            Oeps, dat staat inmiddels hierboven ook.

grtz

Nes

Comment

• Robert H
              • Jan 2006
              • 378

Originally posted by showband
              ik prefereer de arrangementen aanpassen naar je bezetting. Dan doe je alles live. Dat is in essentie wat bands op de weg houd. Het is steeds moeilijker uit te leggen waarom de soundmixzanger iets anders is dan die "dure bands". Dat je NU even met kleinere bezetting harder op prijs kan concureren met bands die live werken is korte termijn denken. En je ziet dat het circuit daardoor klappen krijgt.

De "DJ met saxofonist" doet het langzamerhand beter dan "de band met backingtapes". Omdat het in essentie hetzelfde is alleen je bespaart op de DJ die er toch al staat....
              Dat schiet niet op voor iedereen.
              Effe enigszins offtopic: Ik snap precies wat je bedoelt, in de jaren '90 begon de wildgroei aan 'playback-bands'. Complete vijfmansformaties waarbij geen noot uit het instrumentarium kwam. Ook wij hebben ons daar kapot aan geërgerd. Simpelweg oplichterij en broodroof, net als die 'bands' waarbij bepaalde instrumenten (bas, toetsen) niet eens op het podium te vinden waren. Dat laatste was dan wel weer eerlijk, maar heeft niks met live muziek te maken.

Wij gebruiken de sequencer echt als extraatje. Hier en daar een percussiepartijtje/handclapje als het echt nodig is, een synthbasje ter ondersteuning van de basgitaar en vooral samples. Denk bijvoorbeeld aan die stem van Vincent Price aan het einde van Thriller. Dat is gewoon een hartstikke geinige gimmick en een meerwaarde aan onze show. De grootste leek heeft natuurlijk meteen in de gaten dat die stem uit een kastje komt. Het zou wel erg knullig zijn als ik daar zélf die tekst ging brabbelen. Hoewel, dat is bij nader inzien ook wel weer entertainment ;-)

Ons primaire doel is dus niet het uitsparen van bandleden maar echt alleen maar het verbeteren van het product. Natuurlijk kunnen we drie blazers, een percussionist, extra toetsenman, extra gitarist en een kerel met een diepe horror-stem meenemen. Dan doen we écht alles live, maar of dat nou een goed idee is... Nu krijgt het publiek topkwaliteit, wordt er echt nog wel live en op niveau gemusiceerd en blijft het ook nog relatief betaalbaar :-)

Ontopic: Die Zoom heeft 8 ingangen maar helaas, net als die andere gebakjes, gewoon maar twee outputs.

Comment

• jakkes72
                • Dec 2003
                • 1015

Vette shit ouwe ik ken deze dingen nog niet, hebbe, hebbe, hebbe wa kost da en waar kan ik het bestelle???
                Oud voel ik me nog niet.... mac4us.nl heeft deze in het assortiment zitten.
                Zijn inderdaad wel duur...., wel weer mooie uitbreiding op mac mini

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Die A&H is heel leuk, maar die heeft geen gebalanceerde uitgangen. Voordeel is wel dat je van een USB stick af kan spelen. Nadeel is dat je geen overzicht hebt.
                  Als je een computer+interface systeem gaat gebruiken zou ik hier eens naar kijken:

12 kanalen in EN uit, op gebalanceerde (TRS) jacks. Het is een interface, dus die moet aan een computer vast, maar daar krijg je wel 192kHz/24bit geluid voor terug. Bovendien is het ding stukken goedkoper dan de A&H (nog geen 600,- bij Th*mann, tegen bijna 900,- voor de A&H ICE), en past ie gewoon in een 19" rack. Kan niet veel mee misgaan lijkt me zo (geen mensen die volumeknoppen per ongeluk aanraken etc.).

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• BJD
                    • Oct 2007
                    • 771

Palmer heeft mooie 1HE 4 kanaals DI's. Twee van die units en een 1HE player en je hebt je setje compleet, inclusief trafo uitgangen.

Comment

• PvG
                      • Sep 2012
                      • 979

Robert, hoe ziet jullie setup er verder uit? Soms moet je wat breder kijken voor een goede oplossing... Mixen jullie wel 'ns zelf vanaf het podium? Gebruiken jullie eigen in ear monitoring?
                      Zo ja, dan zou ik toch een setup met macbookpro/mini + digimixer (presonus studiolive blijft aantrekkelijk) overwegen. Zo'n setup kan vele functies vervullen (mobiele studio, in ear monitor mixer, foh mixer bij kleinere optredens en speler) en daardoor dus ook bestaande apparatuur vervangen. Maar goed, dat hangt dus af van wat jullie verder gebruiken.
                      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Originally posted by BJD
                        Palmer heeft mooie 1HE 4 kanaals DI's. Twee van die units en een 1HE player en je hebt je setje compleet, inclusief trafo uitgangen.
                        Wat ga je dan doen met 8 DI's en een of andere player?
                        Mij ontgaat de waarde van dit antwoord op de vraag enigszins.

Hiernaast, het gaat om een 'behoorlijke' band, die wil je toch geen
                        Palmer aansmeren?

grtz

Nes

Comment

• SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

Apple's decision to cancel the Xserve unleashed a range of questions and concerns from Mac IT professionals. The Xserve was the best Mac server option
                          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

Originally posted by SoundOfSilence
                            daar ken ik hem niet bestellen
                            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

vooruit dan maar..

Comment

• jakkes72
                                • Dec 2003
                                • 1015

Hier nog een 8 kanaale recorder/player:
                                The Global website of Roland Corporation, a leading manufacturer and distributor of electronic musical instruments, including keyboards and synthesizers, guitar products, electronic percussion, digital recording equipment, amplifiers, audio processors, and multimedia products.

Comment

Working...