Behringer vs Peavey

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bertal
    • Jun 2011
    • 48

Behringer vs Peavey

Beste allemaal,

Voor ons bandje willen wij graag een nieuwe installatie. Op dit moment hebben we een Behringer installatie, bestaande uit:
    -2x Behringer B1220x tops 200W continu
    -2x Behringer B1500x subs 300W continu
    -1x Behringer PMX5000 powered 16/2, welke 600 watt levert, of 2 x 300 watt.
    We zijn een bandje die voornamelijk in kerken optreed en merken bij grotere kerken dat we vermogen te kort hebben.

Daarom willen we graag overstappen op een andere set en deze lijkt ons zeker aantrekkelijk:
    -2x peavey Hisys 1xt 350W continu
    -2x peavey hisys 118xt 450W continu
    -Danacord S900 versterker
    -Stage accompany SA1600 versterker.

Nu hoor ik verhalen dat de Hisys lijn wordt afgeraden. Volgens mij zijn het best aardige kasten, maar hoe denken jullie hierover.
    Dan nog de vraag of we met deze set er wel echt op vooruit gaan, of is de stap maar heel erg klein?
    Ik weet dat je je niet blind moet staren op wattage, maar heel veel meer is het niet.

Graag jullie meningen over de Peavey set en of het een verstandige overstap is.

Alvast bedankt allemaal!

Groeten,
    Bertal
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

een verdubbeling van het vermogen, geeft een 3dB hogere geluidsdruk. Omdat ons gehoor logaritmisch is, zul je nauwelijks waarnemen dat het harder gaat. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de weergavekwaliteit van Peavey beter is als Behringer, maar dat is iets wat je zelf moet beoordelen.

Speakeretch
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

De overstap van een 15" sub naar een 18" zal waarschijnlijk goed hoorbaar zijn in druk en diepte maar voor de rest is de stap erg klein.
      Wil je serieus verbeteren dan zou ik naar een dubbel 15" of dubbel 18" sub gaan met een dubbel 12" top erop.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Zet de sets naast elkaar, dan weet je het.
        Peavey maakt over het algemeen wel betere producten dan behringer..

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Dynacord en Stage Accompany amp zijn in ieder geval prima (mits in goede staat). De SA is klankmatig een lekkere amp (hier 7 in gebruik). Ik zou ze alleen niet op 2 Ohm belasten ivm koeling. Hou er rekening mee dat deze amps al de nodige jaren draaien en dus mogelijk een keer een reparatie nodig hebben. Gelukkig kunnen veel reparateurs deze amps makkelijk maken.
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

beste bertal.

Het geld wat je hiervoor gaat uitgeven is het niet waard.

JA, de peavey is marginaal beter (qua verstaanbaarheid) maar dat is een beetje lood om oud ijzer als je daar geld in gaat steken. Het verschil zal uiterst klein zijn.

overigens neem aub de ruimte en gebruik goed mee in je beslissing:
            Als je in een kerk beter geluid wil hebben is de beste aanpak waarschijnlijk geen dieper voller laag. Dan heb je alleen maar meer problemen in de galm iets verstaanbaars te produceren....
            (vette kans dat je set nu al beter klinkt als je die subs vooral zo zacht mogelijk zet.

Kortom. Goede gericht afstralende tweedehands toppen op paaltjes ga je volgens mij meer plezier van beleven dan instapmodel top-sateprikker-sub dingen.
            lekker belangrijk!

Comment

• Bertal
              • Jun 2011
              • 48

Beste allemaal, bedankt voor de vele reacties!
              Zeker omdat ik toch wel verwacht had dat dit een setje zou zijn die nogal een verschil zou maken, maar dat is dus niet zo!
              Ik gaat ons vooral erom dat we een beetje meer power over hebben. We draaien nu praktisch altijd om maximaal, en in sommige gebouwen redden we het net niet, dat is gewoon zonde, plus dat bij overversterking je geluid gaan vervormen. Misschien dat minder power in de subs inderdaad een mooie geluid geeft, maar niet meer volume. Overigens hebben wij weinig last van een enorme galm doordat de subs op normaal volume mee draaien.

Een tweede set die wij op het oog hebben, en jullie misschien beter bekoren is de volgende:
              topkast 750 w rms 1200 piekvermogen 4weg
              laagkast 750w rms 1200 piekvermogen 2weg
              versterker top pv-8.5 2x550 w rms into 2 ohms per channel
              versterker sub pv1.3 2x 1000w rms into 2b ohms per channel

Deze set is al zo'n 16 jaar oud en ziet er wat minder netjes uit. Daarom hadden wij het idee dat de set die ik eerst aangaf een verstandigere keus zou zijn.
              Zou de set, zoals ik hierboven noem, onze verwachtingen beter waarmaken? Voor de set moeten we 3,5 uur rijden, heen en terug dus 7 uur. Vandaar dat ik graag eerst even jullie mening wil horen, alvorens ik ga luisteren. Het is toch weer een hele zaterdag haha.

Bedankt!

Greetz

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Een set van 16 jaar oud welke er ook nog wat minder netjes uitziet heeft naar alle waarschijnlijkheid de nodige uurtjes staan stampen.
                Hou er dus rekening mee dat alle drivers van recones of nieuwe diafragma's zullen moeten worden voorzien en het opknappen van de buitenzijde niet gratis is.
                Zonder merk of type is het door ons ook niet te beoordelen of dit een vooruitgang is en je weet ook niet of onderdelen nog leverbaar zijn.
                Kortom; niet echt een verstandige keus zo op het eerste gezicht.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Bertal
                  • Jun 2011
                  • 48

O sorry, beetje dom van me dat ik dat er niet bij vermeld.
                  Het gaat om de Hisys 3 set.
                  Marktplaats link: http://link.marktplaats.nl/596840290

Greetz

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Mits deze set alle originele drivers heeft ga je er zeker op vooruit, maar zoals musicXtra al meld, let goed op dat het geen rommel is...

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

Hoi bertal, de set die je aangeeft is qua staat nog netjes. Sound weet ik niet. Heb de huidige eigenaar regelmatig met die set gezien. Het is zo,n 5 kilometer bij mij vandaan. Wel weet ik dat hij met carnaval op een wagen staat. Nogmaals ik weet niet hoe de klank nog is.

Comment

• Bertal
                        • Jun 2011
                        • 48

Originally posted by Ericsamandj
                        Hoi bertal, de set die je aangeeft is qua staat nog netjes. Sound weet ik niet. Heb de huidige eigenaar regelmatig met die set gezien. Het is zo,n 5 kilometer bij mij vandaan. Wel weet ik dat hij met carnaval op een wagen staat. Nogmaals ik weet niet hoe de klank nog is.
                        Bedankt je voor je reactie! Toevallig dat je er in de buurt woont en de set kent! Weet je toevallig waar de vorige eigenaar de set vooral voor gebruikte? Op de foto's lijkt ie nogal 'gebruikt', maar als jij zegt dat ie er netjes uit ziet, lijkt me dat betrouwbaardere informatie.

Hoe vinden jullie over het algemeen deze set qua geluid?

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Wat willen jullie er eigenlijk aan besteden ?

Comment

• Bertal
                            • Jun 2011
                            • 48

Zo rond 1300 euro is wel de max. Liever iets minder, zoals de tweede peavey set die ik aangegeven heb, maar we doen het liever goed, dan dat we over een tijdje weer iets nieuws moeten.
                            Moet ook nog een mengpaneel bij natuurlijk, want deze set verkopen we liever inclusief mengpaneel, volgens mij is ie daardoor meer waard.

Greetz

Comment

• Ericsamandj
                              • Jul 2010
                              • 414

Hoi Bertal,

Voor zover ik weet was het een 4of 5 koppige band/ orkest. De keren dat ik de set heb gezien was natuurlijk wel in bruine kroegen. Kan zijn dat de set bij daglicht er niet meer uitziet. Maar aangezien ze ook met carnaval werden gebruikt zal ze aardig hebben gepompt.

Comment

Working...