Ev elx112/115

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Ev elx112/115

Ik ben op zoek naar multifunktionele speakers om zowel als top en als monitor te kunnen gebruiken. Ik ben hiervoor gaan luisteren naar de nieuwe ELX serie van Electro Voice. Het viel me op dat er geen strakke punch in het laag zit. Dit kan als monitor een voordeel zijn maar als topkast (zonder extra sub) weer kom je laag te kort.

Zowel de 12" als de 15" hadden naar mijn smaak een beetje een tikkie teveel 4 kHz en klonken dunnetjes. Ik had niet zoiets van "wouw, dit klinkt te gek !". Misschien moet ik nog eens opnieuw gaan luisteren met mijn eigen test cd's maar nu konden ze mij niet echt overtuigen. De afwerking is ok en voor het geld zien ze erg goed en profi uit.

Wie heeft al ervaring in de praktijk met deze serie ?
    Life is what you make it
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

Tja t blijft EV he erg wollig laag en aggressief mid hoog.
    Kwa multifunktionele kastjes zijn de nexo ps15 en Laccoustics 115xt erg bruikbaar.
    klinken bijde erg lekker.
    of die 15 ich kastjes van TW audio zijn ook erg WOW

EV, weg ermee
    Last edited by daviddewaard; 25-09-12, 20:28.
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• jppa
      • Dec 2006
      • 24

Originally posted by daviddewaard
      Kwa multifunktionele kastjes zijn de nexo ps15 en Laccoustics 115xt erg bruikbaar.

EV, weg ermee
      Het is snel gezegt, weg er mee maar iedereen weet dat je E.V. moet E.Qen en zeker op de 4 en 5K. Denk er wel aan dat dit een instap serie van E.V. is.
      Iedereen wil er net zoveel uithalen als uit de RX of de Phoenix serie. Vergeet dat maar dan zul je toch wat dieper in de buidel moeten tasten.
      Appels met peren vergelijken.

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

EV, weg ermee

Is niet met elkaar te vergelijken.
        Vraag me wel af waarom EV al zolang bestaat als het toch alleen maar troep verkoopt.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Originally posted by jans
          Is niet met elkaar te vergelijken.
          Vraag me wel af waarom EV al zolang bestaat als het toch alleen maar troep verkoopt.
          om dezelfde reden dat dap, bose en consorten bestaan

( een goede marketing campange waar sommige graag instinken)
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Een ELX is een budget instap kast. Als je daar wonderen van verwacht ben je eerlijk gezegd slecht bezig.

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Wat is je budget? Dan kunnen we je beter informeren....

Dave
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

Weer dat eeuwen oude gezeik over EV. EQ ja dat moet, maar zeg nou zelf dat doe je eigenlijk met elke set want smaken verschillen en als je met een band bezig bent moet je toch altijd EQ-en. Voordeel van EV is dat het absoluut overal geaccepteerd word.

ELX is een consumenten budget lijn dus verwacht niet de wereld. Wel zie je die setjes steeds vaker verschijnen dus heel erg slecht zullen ze ook niet zijn.

Comment

• Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

@Salsa; dank je maar ik ben redelijk op de hoogte van alternatieven en bijbehorende prijskaartjes maar was gewoon benieuwd naar deze serie.
                  @Desolation: ik heb niet beweerd wonderen van de ELX te verwachten ! Mijn vraag gaat puur en alleen over gebruikerservaringen.
                  Life is what you make it

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Prijs 2x EV ELX115 + EV Q99 amp circa €1500,- incl. BTW
                    Prijs 2x L-Acoustics 115XT HiQ + LA8 amp circa €14000,- incl. BTW (bruto)

Natuurlijk klinkt dat setje L-Acoustics beter, dat mag ook wel voor die €12.500,- extra. Het lijkt me duidelijk dat je dit gewoon niet met elkaar kunt vergelijken.
                    Feit is wel dat EV voor het geld een aantal hele leuke producten maakt, maar je moet het gewoon niet overal voor willen gebruiken...

@Rieske, je eigen ervaringen blijven toch het allerbelangrijkste. Wij kunnen met z'n allen hier lopen beweren dat die kastjes waanzinnig klinken, maar je hebt blijkbaar zelf een andere ervaring opgedaan. Als je er zelf nog niet van overtuigd bent waarom ga je dan niet even bij de concurrentie kijken (en luisteren)? Er is zóveel te koop dat er ongetwijfeld iets voor jouw smaak en budget tussen zit.

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Koen De Paepe
                      • Nov 2009
                      • 52

De ELX kasten zien er wel ok uit maar de kwaliteit van de verf is niet vergelijkbaar met de duurdere reeksen. Je krijgt heel snel beschadigingen en krassen.

Qua geluidskwaliteit geven ze wat je kan verwachten voor die prijs. Er bestaat natuurlijk beter (en duurder) maar ook veel slechter. Als je ze als front wilt gebruiken heb je wel nood aan de 18" sub die wel wat kick kan geven.
                      Als je ze als monitor wilt gebruiken heb je wel het nadeel dat je de kasten enkel met de tweeter in dezelfde richting kan leggen maar als je niet van plan bent meerdere bij mekaar te leggen is dat niet echt een probleem.

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

@ Hugo

voor eurotje of 1000 per stuk kun je wel een Laccoustics 115xt /mtd115 2e hands krijgen en die hoeven niet op een LA amp
                        dan heb je voor heel weinig geld toch veel en mooi geluid.
                        zou ik eerder doen dan nieuw en of ander bud(get) kastje kopen

Comment

Working...