gainstructuur ls9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

gainstructuur ls9

Hallo effe een vraagje,
    Als ik mijn faders op de ls9 rond de nul db zet en dan de instrumenten gain blijft t mooi groen allemaal weinig gain.
    Niet teveel overspraak lekker zeg maar.
    Wanneer ik daar nu een md speler flashcard speler aan hang.
    Dan heb ik mijn gain helemaal dicht en klapt de vu meter pfl op desbetreffend kanaal volledig door t oranje heen tegen rood aan.
    Heb t idee dat t digitale plafon dan wel bereikt is?
    Hoor overigens geen tikken of jitters
    Maar ook de aux kan ik maar net open zetten monitor zeg maar?
    Hoe op te lossen?
    Meter pfl naar nul brengen faders naar beneden?
    Of dit ene kanaal md flash zo staan laten weinig keus denk ik.
    bvd theo
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Die MD speler stuurt op lijnniveau uit, de rest zal op microfoon niveau zijn. Daar zit nogal een stukje signaalniveau tussen. Heeft de LS9 geen -20dB PAD per kanaal? Dan zou het opgelost moeten zijn...

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

Mijn eerste gedanchte zou zijn: Je stuurt echt veel te hard in. Als je in rood zit betekend dit dat je 8V of meer instuurt.
      Al heb je een +4dB standaard uitgangssignaal dan zit je nominaal rond 1,23V.
      Dus dit lijkt me niet aannemelijk.
      De gain van de LS9 kan lijn signalen goed aan en heeft geen aparte -20dB pad schakelaar maar daar was je waarschijnlijk zelf ook al achter.
      Wat zou kunnen is dat je via SPDIF instuurt. Deze ingang heeft geen regelbare gain maar stuurt het signaal zelf naar maximaal. Ik vondt het persoonlijk een vreemde keus maar het is niet anders.
      Wat ook nog zou kunnen is dat er aan de input trim gerommeld is. Dit kun je aanpassen door de scene memory ingedrukt te houden als je de LS9 aanzet en dan aan de linker zijde van het scherm input trim te kiezen. Deze zouden normaal op nul moeten staan.
      Je laatste opmerking begrijp ik niet goed. Meter pfl naar beneden brengen?
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

In de offline editor kom ik wel een attenuation knop tegen op de EQ. Als het niet slecht klinkt terwijl je in het rood gaat maar je wilt het signaal gewoon 0dB hebben als de faders op 0dB staan zou je de EQ aan kunnen zetten met alle gains op 0dB (zodat je EQ niets doet) en dan de attenuation gebruiken om het signaal zachter te maken. Deze knop gaat van +24dB naar -96dB, dus dat moet voldoende zijn.

Edit: Normaal staat die knop op 0dB.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• theo
          • Nov 2001
          • 503

Hallo,
          Ik stuur niet in via spdif, Maar gewoon via 2 kanalen.
          Ik heb dit bij alle ls9 tafels, we hebben er 3.
          Het signaal uit een md of flashcard of cdspeler. is gewoon voluit.
          En inderdaad een ls9 heeft geen -20 pad schakeling.
          Het is niet zo dat t niet goed klinkt maar als ik op de cue knop druk staat de pfl/cue meter bijna vol open.
          Ik zou t met die eq wss kunnen oplossen nog niet aan gedacht zal t eens bekijken.
          bvd

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Welke MD player gebruik je?

Je zou kunnen en DI gebruiken, en die op -20 zetten.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by theo
              Hallo,
              Ik zou t met die eq wss kunnen oplossen nog niet aan gedacht zal t eens bekijken.
              bvd
              Dat zal ook niet werken, je PFL zit voor de EQ, die laatste heeft dus geen enkele invloed op het binnenkomende signaal.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• theo
                • Nov 2001
                • 503

maakt niet uit op elke speler.
                tascam md spelers, flashcard tascam, cdj2000 sturen allemaal zelfde in.
                is wel op te werken maar is zo uit verhouding.
                gr theo

Comment

• WesleyVDH
                  • Oct 2010
                  • 80

Ik moet zeggen dat ik dit alleen eens heb meegemaakt toen ik hem inderdaad via spdif aan de tafel heb gehangen.
                  Als ik een MD/cd speler of whatever aan een kanaaltje hang met de gain compleet dicht, piekt hij maximaal op het eerste oranje lampje.
                  Dit klinkt mij ook een beetje aan alsof er een ATT aan staat op het kanaaltje.
                  Heb je dit al gecontroleerd?

Comment

• stamgast
                    • Feb 2010
                    • 253

Als je al je materiaal aangeleverd krijgt op maximaal level op MD (of ander digitaal apparaat) dan zit je qua nominaal level te werken in volume wat je bij je analoge (mic)-lijnen zou aanmerken als headroom. Oftewel: ik denk dat je content op MD- of SD-spelert 'genormalised' is, in volume omhoog gebracht tot 0 dBfs.

Comment

• ajdeboer
                      • Feb 2009
                      • 198

Bekend 'probleem' op een LS9.
                      Niet alleen met lijnsignalen, ook met de USB recorder.
                      Gewoon inderdaad op de EQ/bij de att. -20dB en klaar is klara.

Voor zover ik dat me herinner, is dan ook de CUE op 'normaal' volume.

Comment

• theo
                        • Nov 2001
                        • 503

Originally posted by ajdeboer
                        Bekend 'probleem' op een LS9.
                        Niet alleen met lijnsignalen, ook met de USB recorder.
                        Gewoon inderdaad op de EQ/bij de att. -20dB en klaar is klara.

Voor zover ik dat me herinner, is dan ook de CUE op 'normaal' volume.
                        dat klopt de usb recorder stuurt ook zo hard uit.
                        ik zal es bij de att van de eq kijken bedankt voor de info.

Comment

• cobi
                          • Aug 2002
                          • 1083

Originally posted by theo
                          dat klopt de usb recorder stuurt ook zo hard uit.
                          ik zal es bij de att van de eq kijken bedankt voor de info.
                          Die Tascam's sturen op de ongebalanceerde tulp outputs een stuk zachter uit. Ik gebruik icm met een ls9 of m7 altijd de tulpjes met een verloopje.
                          Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...