wie heeft ervaring met line 6 xd v75 microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peterwagner
    • Oct 2008
    • 317

Ik heb slechte ervaringen met de Line6 microfoons. Elke keer dat ik ze moest gebruiken zat er een hele nare hoge piep (rond de 15Khz) in het signaal en vond ik de klank vergelijkbaar met een Shure SLX-systeem. Ik denk dat ze wel aan de ULX gewaagd zijn maar ik weet niet of ze daar trots op moeten zijn.

ps. Ik ben dus eigenlijk niet zo'n fan van draadloze systemen, een UR-systeem is acceptabel maar vreet eigenlijk ook nog teveel van je geluid.

Comment

• Carl
      • Nov 2000
      • 907

Ik heb er ook een en ook een XD-V30 beltpack setje. Werkt erg goed, prima klank, geen bijverschijnselen.
      Wat mij wel opviel, is dat de reikwijdte okee is, maar zodra er mensen tussen staan wordt het snel dramatisch minder.
      Nou is dat niet raar, wij waterzakken dempen het RF signaal, dat is bekend. Maar ik had de indruk dat het wel veel erger is dan met UHF of zelfs VHF.
      Echt naast elkaar zetten kon ik het niet en mijn oude VHF heeft ook al niet zoveel bereik, dus dat is geen eerlijk vergelijk.
      Als ik weer zover weg moet en buiten, koop ik zeker een paar vlaggetjes. Die zijn ook best betaalbaar bij Line-6.
      Wel grappig en misschien handig is, dat je de zenders gewoon kunt uitwisselen.

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Hoe hoger de frequentie, hoe destructiever de demping.

Comment

• Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

Even een kickje. Ik gebruik nu sinds een tijdje 4 XD-V75 met handhelds en beltpacks. Ook in een zeer drukke omgeving (minimaal 6 AP's in directe omgeving en veel smartphones) geen dropouts gehad met 4 zenders in gebruik. Ik heb deze aangeschaft om de goede geluidseigenschappen maar vooral ook prijstechnisch. Het verschil in prijs met een QLX-D is gewoonweg te groot. Ik heb er nu 4 voor de prijs van 2 QLX-D. En zoals gezegd nog een enkel probleem mee gehad. Moet wel zeggen dat ik met vlaggen op het podium werk. Wellicht dat daar ook een groot verschil in zit.
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

Working...