wie heeft ervaring met line 6 xd v75 microfoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouke
    • Nov 2008
    • 15

wie heeft ervaring met line 6 xd v75 microfoon

Door de problemen die er zit aan te komen in 2015.
    Met de draadloze microfoons boven de 790MHz.
    Ben ik op zoek naar wat anders.
    Kwam daar bij tegen het merk line 6 met model xd v75
    Wie heeft er ervaring mee.

mvg jouke
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Ik heb sinds kort een aantal setjes en ben een erg tevreden mee; robuste bouw (zowel ontvangers, handhelds en beltpacks) en een mooie sound.
    Life is what you make it

Comment

• Hansound
      • Apr 2006
      • 832

Dat is inderdaad een heel fijne mic, zeker voor het geld.
      Ik heb een bandje met een zo'n ding en die klinkt beduidend beter dan de Shure SLX'en die ernaast worden gebruikt.
      Gaat ook al aardig wat klusjes probleemloos mee,

Een ander bandje echt heeft er 4 van in gebruik en daar hoor ik toch iets van een rauw randje oid als ze alle vier tegelijk worden gebruikt.
      Maar dat kan evt aan de frequentiekeuze liggen die wellicht iets te dicht bij elkaar zitten..

Comment

• speakertech
        • Jan 2008
        • 1697

Originally posted by Rieske
        Ik heb sinds kort een aantal setjes en ben een erg tevreden mee; robuste bouw (zowel ontvangers, handhelds en beltpacks) en een mooie sound.
        Buiten dat de XD-75 niet verkeerd klinkt, is de doorlusmogelikheid van de antennes zeker een pre. De ontvangers worden ook nog eens geleverd met alle rack montagemateriaal, inclusief doorvoer BNC's en coax kabeltjes. Bij andere merken ben je daarvoor al gauw ook nog eens 100 euries kwijt.

Speakertech
        Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
        ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• jouke
          • Nov 2008
          • 15

Ik gebruik nu nog de shure 58a beta en de akg 450 d5 en sennheiser 835 .
          De zangers en zangeressen en ik zelf zijn er goed tevreden mee
          Om dat de line6 xd v75 instelbaar is op deze merken en nog veel meer.
          Lijkt mij deze zeer geschikt als vervanger.
          Maar ben benieuwd hoe de rest van de gebruikers van de line6 dat ervaren

mvg jouke

Comment

• jouke
            • Nov 2008
            • 15

Zo dit weekeind een line 6 v70 kunnen testen dit is de voor loper van de v75.
            Deze microfoon heb ik een shure 58 beta kop op geschroefd en mogen uit proberen.
            Ben goed onder de indruk wat deze microfoon kan heb hem in gezet met diverse zangers.
            Die waren ook onder de indruk.
            Wil hem nog verder testen met zijn eigen kop zodat ik de digitale modeling kan uit proberen

mvg jouke

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

Waar ik altijd huiverig voor ben met dit soort sets is de 2.4Ghz "smog" die op sommige locaties aanwezig is. Bij het 500-900Mhz gebied zijn de verstoorders van je band vrij gecontroleerd voorspelbaar: DVB-T en andere microfoongebruikers. In het 2.4Ghz gebied kan opeens een PC netwerk of een draadloze videocamera flink actief worden die de boel verstoort. Zijn er mensen die met deze sets touren en op dit gebied hun ervaring kunnen delen? Helaas heb ik nog niet gewerkt met zo'n line6 set, dus zelf heb ik geen ervaring er mee.

Comment

• Rieske
                • Aug 2002
                • 544

Er zit een scanfunctie op de ontvanger waarmee je tevoren kunt checken wat er aan ongewenst verkeer in de lucht zit. De enige storing die ik tot nu toe heb ervaren is dat een beltpack te dichtbij de router van mijn Presonus kwam en dat ging even niet goed. Maar verder ben ik dik tevreden !
                Life is what you make it

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

De pest is alleen dat sommige AP's 2/3e van de ISM band bezetten en dat Bluetooth over het hele spectrum hopt.

Comment

• nolsmit
                    • Oct 2007
                    • 87

Ik ben ook erg nenieuwd naar hoe de ontvangst is.
                    nu werk ik met sennheiser ew en altijd naar tevredenheid.
                    ik sta voor een dillema,of nog antenneversterkers aanschaffen of overstappen naar iets anders.
                    De problemen die we krijgen met de 790-822 band zijn onvermijdbaar dus ik moet iets doen.
                    ik gebruik vaak een combinatie van twee of drie headsets en vier microfoons tegelijk.
                    de line 6 lijkt me zeer interessant en ik sta open voor digitale zendtechniek maar moet wel de garantie hebben dat ik minstens 25 meter probleemloos moet kunnen zenden met al die zenders.
                    line 6 zegt 100 meter maar dat zijn natuurlijk de beste omstandigheden

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4524

wat de line6 zenders betreft kan ik melden al vanaf dag 1 overgegaan ben naar hun gitaarzender (G30 geloof ik)

Daar draai ik nu al een paar jaar mee. En ik heb nog nooit een dropout gehad. Terwijl ik DI gitaar speel met in-ears. Dus storingen e.d. op kabels merk ik direct.

Erg tevreden over dus. En al eens een topic geopend waar ik de hoop uitspreek dat er in-ears op wifi gaan komen.... Het geluid is echt fijn.
                      lekker belangrijk!

Comment

• Rieske
                        • Aug 2002
                        • 544

Groot voordeel is dat er geen compouding wordt toegepast waardoor je audiosignaal niet ongewenst bewerkt wordt.
                        Life is what you make it

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4524

nou, analoog - digital - analoog omzetting heb je wel.
                          en stiekum wat toonregeling.

maar goed ik heb AKG 40, sennheiser ew300 en ooit shure en nady gehad.
                          De line6 G30 instapper is vele malen beter van geluid voor minder centjes. Dus je bent een dief van je potemonaie als je nu niet voor digitaal zenden gaat.

mededeling : een snoer klinkt 100.000.000 x beter overigens. dat mag wel elke keer gezegd worden.
                          lekker belangrijk!

Comment

• ACSlater
                            • Oct 2007
                            • 57

Kan me nog een draadje op een ander forum herinneren, waarin iemand erover klaagt dat vier mic's het draadloze netwerk plat leggen op een beurs. Ik heb zelf ook de G30 en thuis het draadloze netwerk wel eens laten klappen en er zijn wel meer voorbeelden te vinden op het net. Helemaal ideaal is het dus (nog) niet.

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

ik kick hem ff omhoog hier...

Heb ondertussen al wat mensen gezien en gehoord over deze microfoons, en zit nu zelf ook te twijfelen om huidige systemen te vervangen voor dit, met namen de tape-rackjes.

hoe is nu na deze tijd de ervaring met deze setjes? ik heb begrepen dat ik er gewoon shure koppen op kan schroeven?
                              hoe klinken ze dan, tegenover shure ULX?
                              Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

Working...