Als je er geen probleem mee hebt om ervoor te dokken is dat inderdaad zo, maar dan aan de andere kant, veel andere tavels kunnen ook prima waves plugins draaien. Ik vind het voor live gebruik alleszins belachelijk veel geld voor wat effectenplugins terwijl de tafel met degelijk bruikbare effecten wordt geleverd.
Midas Pro2 / Yamaha CL / Soundcraft Vi1 / ...
Collapse
X
-
-
Comment
-
Als je één van de tafels uit de CL series koopt zit daar dan al een I/O rack bij? Ik kan daar geen duidelijke info over vinden, maar het lijkt dat je alleen maar een tafel koopt en daar naast nog een I/O moet kiezen.
Groeten Willem,Comment
-
-
Collega's,
Misschien even, na lange tijd, terug naar mijn startvraag.
We hebben uiteindelijk voor Midas PRO2 gekozen.
Waarom? Yamaha viel af omwille van het grote verschil in prijs (terwijl we echt weten dat ze goed klinkt, maar doet de Midas echt ook wel).
Soundcraft kan kwa prijs ook niet meer mee in dit segment, en de tafel is alweer wat ouder. We weten ook wel dat een Vi4 goed werkt, maar het is dan ook weer geen Vi1 he... Al vinden we hun kleinere digitale tafels wel leuk en hun geld waard.
Enkel voor de centen gekozen? Nee, de Midas is heel robuust gebouwd. Elke knop voelt degelijk aan. En ze klinkt fantastisch. Enkel nog een bemerking: je moet op een andere manier leren denken, want deze tafel is toch wel wat wennen. (en dat is zelfs geen minpunt) Eigenlijk is alles heel snel bereikbaar zonder menu's en layers.
De Pro2 en Pro2compact zijn evenwaardige tafels, maar je hebt bij de compact 8 faders minder. Eigenlijk niet zo belangrijk, maar voor doorverhuur en voor gasttechniekers wel. Als je de tafel echt beter kent, heb je die extra schuiven echt niet meer nodig.
Geen minpunten te bespeuren? Pff... de offline editor is enkel beschikbaar voor Mac.
Andere opties hebben we ook overwogen: digico, avid ... maar voor hetzelfde geld heb je toch wel wat minder of veel oudere technologie (aanpassingen van aanpassingen). Over de klank: kwestie van smaak. A&H hebben we wel bekeken, maar lijkt ons te weinig aanvaard door de markt en ziet er nog steeds very plastic uit. Voor diegenen die steeds over Behringer beginnen: dit is een ander segment, hoogstwaarschijnlijk heel leuke tafel voor de prijs, maar geen spek voor onze bek.
Aan al jullie opmerkingen hebben we wel iets gehad, waarvoor dank.Last edited by ears; 02-06-13, 21:21.Comment
-
Op de Messe heb ik de Pro2 ook uitgebreid bekeken maar in vond hem er erg 'plastic' uitzien.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
De Digico ziet er beter uit. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om het uiterlijk.
Mijn eigen M400 verdient ook geen schoonheidsprijs maar die oogt wel minder 'plastic'.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
De zijkanten van de Pro2 en Pro1 zijn gemaakt met injection molding idd. Dat hoeft echter zeker niet fragiel te zijn, genoeg polymeren die beresterk zijn.
Met injection molding kan je gewoon veel meer kanten op dan met klassieke metalen constructies, die je opzettelijk dun moet houden voor het gewicht.Comment
-
Dat zal allemaal wel maar dan kan het er nog wel een heel stuk beter uitzien, krijg er een heel sterk 'my first Sony gevoel' bij.
Da's trouwens niet alleen het uiterlijk maar ook de kleur, allemaal net niet goed.
Als je het dan vergelijkt met de oude analoge Midassen dan zien die er een heel stuk beter uit.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment

Comment