Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

Prospect top op een statief tillen is wel alleen te doen. Met tussenpaal op een sub ook wel, maar net wat hoger dan alleen een statief. Wel vraag ik vaak iemand even te helpen met aftillen..., is toch makkelijker met z'n tweeen

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Originally posted by MusicXtra
      Ik geef ook direct toe dat de Prospect op een tussenpaaltje of statief niet direct de schoonheidsprijs verdient, 't is dan net een kind met een waterhoofd en te grote schoenen maar het kan er wel mee.
      Ik vind een L'acoustics Arcs Wide op een subje er veel erger uitzien...

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by jakkes72
        Ik vind een L'acoustics Arcs Wide op een subje er veel erger uitzien...
        Haha, da's idd net ET.
        Die weegt trouwens ook 36 kg.
        Last edited by MusicXtra; 13-08-15, 21:57.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

Originally posted by Tofke78
          Dat zicht valt echt nog heel goed mee hoor :-) Volgende keer neem ik wat foto's en zal ze posten ;-)
          Graag Tofke78!

Comment

• Tofke78
            • Jan 2005
            • 504

Originally posted by purplehaze
            Graag Tofke78!
            De foto's komen er zeker aan, maar pas binnen een weekje of 2 want alle volgende optredens zijn op een vrij hoog podium en dus zonder tussenpaal.

Comment

• purplehaze
              • Jul 2004
              • 692

Originally posted by Tofke78
              Beste meneer Purplehaze, wat jij beschrijft, is net wat wij 9 op 10 keer doen: per kant slechts 1 top en 1 sub en dit voor een publiek van 50 tot 500 man/vrouw. Dit doen wij steeds met een prospect top en een prospect kick (gebruikt als sub) en ik kan je verzekeren wat een sound! Bij de demo was ik zelf niet zo overtuigd van die kick, maar bij praktijktoepassingen is die gewoon super. Ok 36 kg voor een top til je niet zo maar even alleen, maar we gebruiken ze wel op een paal of rechtstreeks op de kick geplaatst afhankelijk van hoe hoog het podium is. We hebben wel speciaal op maat gemaakte tussenpaaltjes die zelf een klein stukje kunnen omhooggedraaid worden bij gebruik wanneer we op de vloer zitten en niet op een podium. Voor het grotere werk (openlucht, tent...) zetten weer nog een 18" sub onder.

Hoi Tofke,
              Jij gebruikt dus de top op de kick in de subje - topje configuratie,waarom niet de sub ?
              Dat is volgens mij wel stabieler omdat de sub dieper is en je hebt dan ook meer headroom in het laag kan ik me zo
              voorstellen.. Je moet zeker wel de top een flink stuk terug draaien om in balans te komen met 1 kick of 1 sub.

Wat zijn dat voor tussenpaaltjes die jullie dan gebruiken, die zijn dan vast wat lager dan de paaltjes van K&M.

Ik zie graag nog de foto's als je er aan toekomt.

thanx.

Comment

• Tofke78
                • Jan 2005
                • 504

Hoi Tofke,
                Jij gebruikt dus de top op de kick in de subje - topje configuratie,waarom niet de sub ?
                Dat is volgens mij wel stabieler omdat de sub dieper is en je hebt dan ook meer headroom in het laag kan ik me zo
                voorstellen.. Je moet zeker wel de top een flink stuk terug draaien om in balans te komen met 1 kick of 1 sub.

Wat zijn dat voor tussenpaaltjes die jullie dan gebruiken, die zijn dan vast wat lager dan de paaltjes van K&M.

Ik zie graag nog de foto's als je er aan toekomt.

thanx.
                Omdat deze kick (gebruikt als sub) voor 90 % van de klussen die wij doen méér dan voldoende is en bovendien verbazingwekkend diep gaat! Zelfs na de demo's gehoord te hebben en ze nu zelf in praktijk te gebruiken nog beter zijn dan ik gehoopt had. En ook heel belangrijk, ze wegen slechts 30 kg! :-) In openlucht of tenten plaatsen we uiteraard zowel sub als kick (gebruikt als sub). Naar mijn mening een ideale combinatie. Hoe bedoel je stabieler? Met de Prospect top erop? Dat valt echt zeer goed mee hoor. Je dient gewoon een zéér goede tussenpaal te hebben. Wij hebben onze bestaande tussenpalen van K&M aangepast en deze zijn nu ideaal. We hebben zowel korte vaste tussenpaaltjes voor op lagere podia en tussenpalen die een stukje kunnen uitdraaien wanneer we op de grond zitten. Wat de headroom betreft, mijn voorkeur ging vroeger ook eerder uit naar een 18" sub, maar nu we deze 15" gebruiken, staan we versteld van wat er uit die kastjes komt en hoe diep en zuiver ze gaan. Je top in volume aanpassen zal je ook moeten doen met 1 18" sub hoor. Zelfs met 2 subs eronder gaat de top verre van volledig open. De top kan namelijk heel wat subs aan voor hij aan z'n maximum zit. Hoeveel precies moet je maar eens aan Sander vragen of uitzoeken op z'n website. Uiteraard spelen je persoonlijke voorkeur en smaak ook een rol. Volgende weekend zitten we in een zaak waar we de korte vaste tussenpaaltjes gebruiken. Ik ga proberen wat foto's te nemen en zal ze dan proberen te posten :-)

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Het rekensommetje is heel simpel; per 15" welke als kick gebruikt wordt kun je 1 X28 of 2 Prospect subs toevoegen. Dus met 1 top is de set mooi in balans met 2 Prospect subs of 1 X28 eronder.
                  Na toevoegen van 1 Prospect kick heb je 2 15" drivers en is de set mooi in balans met 2 X28's of 4 Prospect subs, toevoegen van 2 kickjes vraagt om 4 X28's of 8 Prospect subs plus een 6 dB hi-shelf bij 650Hz.
                  De Prospect sub, X28 en kick kunnen probleemloos als sub met elkaar gecombineerd worden.
                  Met slechts één Prospect sub of kick in de 100Hz preset moet de top 6-12 dB terug worden gezet in volume.
                  Eén en ander hangt deels ook af van de soort muziek maar dit is zoals ik de set heb bedacht en zelf ook toepas.

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

Originally posted by MusicXtra
                    Het rekensommetje is heel simpel; per 15" welke als kick gebruikt wordt kun je 1 X28 of 2 Prospect subs toevoegen. Dus met 1 top is de set mooi in balans met 2 Prospect subs of 1 X28 eronder.
                    Na toevoegen van 1 Prospect kick heb je 2 15" drivers en is de set mooi in balans met 2 X28's of 4 Prospect subs, toevoegen van 2 kickjes vraagt om 4 X28's of 8 Prospect subs plus een 6 dB hi-shelf bij 650Hz.
                    De Prospect sub, X28 en kick kunnen probleemloos als sub met elkaar gecombineerd worden.
                    Met slechts één Prospect sub of kick in de 100Hz preset moet de top 6-12 dB terug worden gezet in volume.
                    Eén en ander hangt deels ook af van de soort muziek maar dit is zoals ik de set heb bedacht en zelf ook toepas.

Dus je kunt per kant met 1 Prospect Top 2 kicks, 4 x28 of 8 Prospect subs bij houden? dus 8 18 inch subs..... dammm..... Daar duizel ik toch wel van...Gigantisch...
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

MusicXtra vergist zich denk ik wat, want de verhouding was 1 op 2 lees ik in zijn post.
                      1x 15 dan 2x 18
                      3x 15 dan 6x 8
                      Als de verhouding constant blijft tenminste ;-)

Blijft nog steeds indrukwekkend trouwens.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

MusicXtra vergist zich denk ik wat, want de verhouding was 1 op 2 lees ik in zijn post.
                        1x 15 dan 2x 18
                        3x 15 dan 6x 8
                        Als de verhouding constant blijft tenminste ;-)

Blijft nog steeds indrukwekkend trouwens.
                        Klopt idd, verhouding is steeds 2*18" driver op 1* 15" driver.
                        En je kunt tot maximaal 4*15" driver gaan op 1 hoogdriver, dus maximaal 3 kickjes eronder en dan dus wel 4*X28 of 8* Prospect sub.

Comment

• purplehaze
                          • Jul 2004
                          • 692

MusicXtra: is het volume van de coax hoogdriver dan apart in te stellen, want met alle mogelijke configuraties met de kickkastjes en subjes zou er dan wel wat aangepast moeten kunnen worden.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Dat zit deels in de presets verwerkt, bij gebruik van 2-3 kick kastjes eronder heeft de top een hi-shelf van 4-6 dB @650Hz nodig.

Comment

• Tofke78
                              • Jan 2005
                              • 504

Zoals beloofd, heb ik enkele foto's van een kort vast tussenpaaltje voor gebruik op podia waarbij de top net iets te laag zou zijn wanneer direct op de bas geplaatst. Enkel krijg ik ze hier niet geplaatst. Ik kan blijkbaar enkel foto's plaatsen vanuit een internetlink...

De foto's van de aangepaste uitdraaibare tussenpaal bij gebruik wanneer geen podium volgen nog.

Comment

• jadjong
                                • Oct 2003
                                • 654

www.imgur.com

Comment

Working...