Basdrum microfoon's welke?

Collapse

X
- 

- 

Een kick met een kick ervoor? Dan heb je het concept van de sub-kick niet goed begrepen (of bedoelde je het anders) dat is namelijk geen kick maar een low frequency caption device. Een woofer, dat is een 2e kick voor je kick.

Los daarvan is het idd appels met peren vergelijken. Sommige drummers gebruiken nou eenmaal kleinere kicks ook in een versterkte situatie.

Een radiospeaker in een kartonnendoosje doet bij opnames overigens ook vrijwel hetzelfde.

Daarom ook:
 Ieder zn mening, maar dat is geen reden om het af te doen als ''effect'' als het concept goed werkt en het je zonder poespas een natuurlijke diepere kick sound geeft.niet origineel dat kan,Drummer en techniek freak.
 _____________________________________________Comment
- 

In begin jaren 80 was het heel gebruikelijk om met een speaker deze dingen zelf te maken om de spinternieuw aangeschafte portastudio te gebruiken. Ik heb dus best lang ervaring met dingen die tegenwoordig " sub-kick" heten. (en in de huidige versie duur en best lomp zijn)

Ik bedoel het zoals het er staat. Een extra standaard + item neer zetten omdat de drummer dan minder te sjouwen heeft vind ik als bandleider niet de oplossing.

Als de toetsenist zijn electrische piano thuis laat en de PA een vleugel vraagt ben je ook verkeerd bezig. 

een woofer sjouwt de drummer zelf, maar moet dan ook wel plaats voor zijn.

natuurlijk. Maar een kleine kick klinkt als een kleine kick. Daar is niets mis mee.

[/SIZE][/I]
 Daarom ook:

die " zonder poespas" ben ik het nou net niet mee eens.
 extra hardware om kleinere hardware mee te compenseren, is een methode waar ik gewoon niet zo mee eens ben.lekker belangrijk!Comment
- 

..sterker nog er zijn div. situaties waarin een kleinere kick 16" of 18" perfect dienst doet en een mooie compacte plek in de mix inneemt terwijl het directe geluid zeer beperkt blijft.
 Bv feestjes op probleemlocaties zoals kastelen/forten met gewelven en ander minder ideale omstandigheden hebben veel baat bij een zeer gecontroleerd drumgeluid en bescheiden backline.
 Dat maakt toch het verschil tussen een takkeherrie en een behoorlijke mix ..
 En ja met een Shure Beta 52 werkt dat perfect en kun je de punch naar smaak verder opdrijven als de ruimte het toelaat.Last edited by purplehaze; 11-06-12, 10:21.Comment
- 

Ook voor grote en kleine kicks geldt gewoon dat het toch vooral om stemmen gaat. Er kan diep sub uit een 18" bassdrum komen hoor, net zo goed als dat een 22" kick wel eens te weinig sub kan geven. Beide situaties heb ik inmiddels vaak genoeg meegemaakt.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
- 

Een kick klinkt het lekkerst wanneer deze goed gestemd is, dat houdt in dat je de natuurlijke klank van de ketel op gaat zoeken met het stemmen.
 Dat betekent dus ook dat een 22" ketel lager zal klinken dan een 18" ketel.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
- 

Ik gebruik de Shure Beta 52 en de AKG D112.
 Toch ben ik zelf fan van de Shure Kick mic.
 De ATM- 250DE lijkt mij opzich ook wel een fijne Kick mic.
 Maar ik heb tot nu toe alleen met de 2 bovenstaande gewerkt.

Ik ben zeer tevreden over de Shure Beta 52A.

het ligt ook aan welke kick je hebt idd.

Veel succes met je zoektocht.Hartelijke groet,
 Joeri
 Technicus
 JC Techniek GroepComment

Comment