Beste Technici, neem je werk serieus, voor je het weet ga je af op de tv voor heel nederland... wat zal die tech een goed gevoel hebben na die klus.. brrrr leuk werk man..
CDA piepers
Collapse
X
-
Ik zou die klus zo van hem overnemen, eerlijk waar, maar dan gaat het wel op mijn manier.
Dus MET een uitgebreide soundcheck van te voren, met een zendertech en met een goed uitgefloten PA op een mixer die ik de baas kan (en waar ik niet steeds de verkeerde kanalen zit te muten...)Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Ik heb het stuk niet gezien, maar wat ik begrijp is dat er 4 mic's waren? Dan heb je verder toch geen zender tech nodig? Gewoon 2 extra meenemen voor het geval er iets met de andere gebeurt of dat dat er storing op het kanaal komt.Comment
-
Ik zou die klus zo van hem overnemen, eerlijk waar, maar dan gaat het wel op mijn manier.
Dus MET een uitgebreide soundcheck van te voren, met een zendertech en met een goed uitgefloten PA op een mixer die ik de baas kan (en waar ik niet steeds de verkeerde kanalen zit te muten...)
en wat voor hen dan vrij is.
Maar stel dat je dat deed, en een pers-tech zit toch op jouw frequentie?
Dan toch maar snel de knop van je Jammer indrukken?
(ligt wel je hele frequentieband plat)
grtz
NesLast edited by NesCio01; 17-05-12, 09:00.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Ik kan me ook goed voorstellen dat de productie/techniek zich daar op verkeken heeft.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
-
als de klus zo belangrijk is, zeker een zendertech inzetten. Als geluidstech heb je namelijk tijdens de debatten geen tijd om je met iets anders dan mixen bezig te houden. De zendertech kan dan eventueel ontstane problemen met de zenders zsm oplossen, of contact onderhouden met de ENG ploegen. Zo'n klus doe je nooit alleen in mijn ogen, dat kan alleen maar fout gaan.
p.s. weet natuurlijk niet of dit hier is gebeurd ??Comment
-
Paar dingetjes:
Als ik zenders aftak voor registratie (ik ben broodkast-techneut) zorg ik ervoor dat ik of koud aftak danwel via een splitbox, of als het niet anders kan dat ik direct-outs krijg. Zo ben ik in ieder geval nooit de dupe van de te dikke vingers richting mute-knoppen van degene die het zaalgeluid doet.
ENG-jongens hollen zaal-in-zaal-uit. Ik (en mijn collega's) maken bij politieke debatten (of bijvoorbeeld uitslagenavond verkiezingen) regelmatig mee dat het een komen en gaan is van reporters en hun ENG-mensen. Doordat omroepen steeds goedkoper moeten werken gebeurt dat tegenwoordig steeds vaker zonder ENG-geluidsman, ontvanger van handzender (handheld in PA-taal) zit in de camera en de cameraman heeft geen idee hoe dat ding werkt, laat staan wat de frequentie is van dat ding.
Weet niet hoe het zit maar productie had bij de ingangen posters moeten ophangen met een tekst als: "Verboden voor draadloze microfoons. Indien niet mogelijk melden bij geluidsman" (iets in die trant).
ps: heb zelf ook ENG-geluid gedaan, 't is een mooie job maar wel stressvol en je moet een rug van gehard roestvrijstaal hebben...Comment
Comment