Behringer Inuke

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

    #16
    Originally posted by MusicXtra
    Vreemd dat ze bij 5 graden al problemen geven, de meeste elektronica componenten werken tussen de 0 en 80 graden Celsius door de fabrikant gegarandeerd en meestal nog ver daarbuiten.
    Nu ben ik benieuwd als je de versterker binnen opstart en daarna in de kou zet wat er dan gebeurd.
    Is niet zo vreemd, de meeste fabrikanten testen apparatuur in het lab en stoken de versterker daar bij op, dus dan weet je zeker dat deze bij hogere temperaturen ook wel werkt. (Totdat je hoge temperaturen EN hoge belasting gelijk gaat doen)

    Testen bij lage temperaturen is een stuk moeilijker, dan moet je al klimaatkasten gaan gebruiken.
    Meestal is het probleem dat de temperatuurs afhankelijkheid van componenten samen met toleranties ervoor zorgt dat bijv. een processor niet opstart, of een eindtrap onstabiel word.

    Een hele goede manier is inderdaad om de versterker binnen warm te laten draaien, en vervolgens naar buiten te doen. Helaas zijn dit soort type versterkers dermate efficient dat ze zichzelf misschien wel niet op temperatuur houden. Je zult ze dan moeten verwarmen ipv koelen als ze te zachtjes draaien. (Of een dikke jas aan.)
    In dit soort situaties kun je apparatuur wat buiten staat ook beter niet tussendoor uitzetten, de temperatuur als ook condens kan minder leuke effecten geven.

    Sommige "old skool" fabrikanten spenderen meer tijd aan dit soort dingen voordat ze met grote aantallen de markt opgaan. Maar in de huidige "snelle" tijd is daar steeds minder ruimte voor.
    Last edited by DJ Antoon; 18-01-13, 14:25.

    Comment

    • MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

      #17
      Bij de specs van componenten wordt wel degelijk een minimum temperatuur aangegeven.
      Dat een fabrikant het complete apparaat niet bij die minimum temperatuur test is bij Behringer dus wel duidelijk maar een zichzelf respecterende fabrikant zal zijn apparatuur bij alle denkbare condities uitgebreid testen, dus ook bij heel lage temperaturen.
      Leuk als je in een koud klimaat woont, kun je slechts de helft van het jaar je versterkers gebruiken bij buiten evenementen.
      Door dit soort zaken is het niet zo gek dat de X32 met de nodige scepsis wordt bekeken....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

      Comment

      • frederic
        • Jan 2006
        • 3511

        #18
        Originally posted by Pasje
        Goed idee, ga ik na het weekend testen!
        Gezien de amp uit zichzelf warmte afgeeft, zal hij wel blijven werken.

        Maar het is wel goed om weten, voor als we buiten in de vrieskou een klus moeten doen met digitale amps.

        Comment

        • desolation
          • Jun 2012
          • 706

          #19
          Originally posted by MusicXtra
          Door dit soort zaken is het niet zo gek dat de X32 met de nodige scepsis wordt bekeken....
          Voor een digimixer ligt dat toch wel wat anders dan voor een versterker lijkt me. Dat is allemaal veel fragielere electronica met een hoop SMD componenten en tegenwoordig gemotoriseerde faders ed. Het zou me verbazen dat wanneer een X32 het niet meer doet omdat het -5 is, een StudioLive of een GLD nog vrolijk doorkart.

          Comment

          • frederic
            • Jan 2006
            • 3511

            #20
            Originally posted by desolation
            Voor een digimixer ligt dat toch wel wat anders dan voor een versterker lijkt me. Dat is allemaal veel fragielere electronica met een hoop SMD componenten en tegenwoordig gemotoriseerde faders ed. Het zou me verbazen dat wanneer een X32 het niet meer doet omdat het -5 is, een StudioLive of een GLD nog vrolijk doorkart.
            Dit weekend een bandje gedraaid, tijdens de kerstboomverbranding. de temperatuur was ook onder 0.
            Mijn presonus karde perfect vooruit.

            Comment

            • desolation
              • Jun 2012
              • 706

              #21
              ik heb ook nergens gezegd dat die het niet zou doen, het is alleszins een goed teken dat het voor dat budget dus prima stand kan houden.
              de voeding van een mixer wordt ook iets minder belast dan die van een versterker die een paar kW moet leveren.

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #22
                Originally posted by desolation
                Voor een digimixer ligt dat toch wel wat anders dan voor een versterker lijkt me.
                Precies, dus als de versterker het al niet doet bij lage temperatuur.....
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • purplehaze
                  • Jul 2004
                  • 692

                  #23
                  mijn Roland M400 doet het ook perfect onder nul...

                  Comment

                  • RenéE
                    • Oct 2006
                    • 291

                    #24
                    Originally posted by DJ Antoon
                    Is niet zo vreemd, de meeste fabrikanten testen apparatuur in het lab en stoken de versterker daar bij op, dus dan weet je zeker dat deze bij hogere temperaturen ook wel werkt. (Totdat je hoge temperaturen EN hoge belasting gelijk gaat doen)

                    Testen bij lage temperaturen is een stuk moeilijker, dan moet je al klimaatkasten gaan gebruiken.
                    Meestal is het probleem dat de temperatuurs afhankelijkheid van componenten samen met toleranties ervoor zorgt dat bijv. een processor niet opstart, of een eindtrap onstabiel word.
                    Testen bij lage temperaturen is op zich niet veel moeilijker. Paar klimaatkasten (die zijn er meestal toch al wel voor die hoge temperaturen en zijn anders de kosten niet op die productie aantallen) en gaan met die banaan....

                    Punt is dat een ogenschijnlijk simpele eis als dit al snel een hele hoop extra vraagt qua ontwerp en testen. Dus dan is het aan het begin van de rit een overweging ($$$) of je de eis überhaupt opneemt in de productspecificaties. En als je dat dan toch doet moet je ook nog zorgen dat je niet per ongeluk iets vergeet ergens in het hele proces. (Bijvoorbeeld: "Ja, ik heb de versterker in een klimaatkast gezet bij -10C, aangezet en hij deed het na 7 dagen nog perfect." Maar wat dan als je 'm er in zet, eerst laat afkoelen en vervolgens probeert aan te zetten.... (foutje in de test specificatie))

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #25
                      Voor dit soort testen bestaan allerlei protocollen waarin exact beschreven staat hoe de tests uitgevoerd dienen te worden, da's dus niet zomaar ff wat aan prutsen.
                      Een fabrikant geeft vaak op verzoek ook een exacte omschrijving van de tests, ben bijna geneigd om die bij Behringer eens op te vragen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

                        #26
                        Heeft iemand nu eigenlijk al eens die Inukes op goeie speakers getest?
                        En klopt het vermogen wat ze op papier schrijven?

                        Comment

                        • desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

                          #27
                          het vermogen op papier klopt... als piekwaarden. en dat is ook de "truuk", Behringer zet er nergens op dat het RMS of AES vermogen is. Los daarvan is het rms vermogen voor de prijs volgens een early review van een duitser nog best acceptabel, maar verwacht niet dat je ineens voor 2 dubbeltjes op de eerste rij zit.

                          Comment

                          • drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

                            #28
                            Originally posted by desolation
                            het vermogen op papier klopt... als piekwaarden. en dat is ook de "truuk", Behringer zet er nergens op dat het RMS of AES vermogen is. Los daarvan is het rms vermogen voor de prijs volgens een early review van een duitser nog best acceptabel, maar verwacht niet dat je ineens voor 2 dubbeltjes op de eerste rij zit.
                            Ik heb er nu een gekocht en getest..en mag zeggen dat hij tov mijn crest vs1100 heel goed mee komt...het werkt allemaal anders dan een dikke trafo amp...en....het opgenomen vermogen is een leugentje......die is gemiddeld opgegeven...heb er een meter voor gehad en hij piekt en daalt snel...ook lochisch..omdat i ook zo gebouwd is...

                            Klank is goed te noemen...en in het laag veel strakker dan mijn crest...durf haast te zeggen dat het beter klinkt dan een dikke trafo amp... ik heb hem ook een nacht achter in de bus laten slapen de afgelopen twee nachten.....start meteen zonder problemen...

                            Ik heb een inuke nu3000...gekocht na het topic digitaal vs conventioneel....en de testen die ik tot nu toe heb gedaan zijn vergelijkbaar met wat er op de dag ook uit kwam.dus erg positief...voor het geld.......meer dan de verwachting....

                            En maakte me verdrietig dat hij veel straker en gedetailleerder presteerde dan mijn dure (destijds dan) nieuw gekochte crest....

                            Getest op 2 subs met filter br115,12 dB 100 hz en tops 2 eighteen sound kit 8....alles passief gefiltert...

                            Duzzzz...bedankt voor het topic en testdag conventioneel vs digitale amps.!!
                            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                            Comment

                            • RenéE
                              • Oct 2006
                              • 291

                              #29
                              Originally posted by MusicXtra
                              Voor dit soort testen bestaan allerlei protocollen waarin exact beschreven staat hoe de tests uitgevoerd dienen te worden, da's dus niet zomaar ff wat aan prutsen.
                              Dat is toch ook niet wat ik zeg? Ik ga niet zomaar beweren dat er ergens wat aangeprutst wordt. Ik noem alleen een puur hypothetisch voorbeeld waarbij het vergeten van een ogenschijnlijk logisch detail in een test specificatie (testprotocol) er toe kan leiden dat je eigenlijk niet test wat je wilt testen.

                              Inzicht in de test specificaties van Behringer zou inderdaad best interessant zijn.
                              Last edited by RenéE; 19-01-13, 16:10.

                              Comment

                              • showband
                                • May 2001
                                • 4516

                                #30
                                zijn er inmiddels nu forumleden die een jaartje ervaring hebben met die dingen?

                                Voor onze 2 kanaals ampbehoefte (buttkicker L / backupmonitor R) zou ik best wel een 3 kilo zware amp willen hebben namelijk.
                                Maar dan moet ie wel een beetje heel blijven.
                                lekker belangrijk!

                                Comment

                                Working...