In ear aanschaffen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slol
    • Mar 2012
    • 15

In ear aanschaffen

Hallo,

Ik ben vaste technicus van een 9 koppige band (drums, bas, electrisch, toetsen, blazers (3x), en drie zang (leadzanger is ook toetsenist)). Nu treden we niet heel veel op, maar de keren dat we optreden zijn het minimaal zalen vanaf 500 personen. Binnenkort hebben we ons grootste optreden en dan staan we voor 4000 man.

Nu zijn we ons aan het oriënteren op in ear monitoring. Nu kom ik de meest uiteenlopende prijzen en adviezen tegen. We hebben zelf een budget van ±€850,- per set. Hierbij gaat het alleen om de zender en de beltpack. De oordoppen worden door de zanger en zangeressen zelf uitgezocht.

Ik zag zelf de PSM 200 van shure staan voor een heel acceptabel bedrag. Is dit wat? Of moet ik vooral verder kijken? Graag jullie advies.

Groeten,
    Sietse
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

De PSM200 zou ik voor grotere podia niet gaan gebruiken, ik denk dat je dan beter naar de PSM900 kunt kijken...
    En moet iedereen in de band dan ook echt draaLOOS ? kan me voorstellen dat een drummer of bassist niet per'se zonder draad moet, zo kun je wellicht iets minder setjes aanschaffen maar dan wel iets betere....

Comment

• berolios
      • Sep 2005
      • 1538

Zag op marktpl@@ts een setje PSM700's (als ik het me goed herinner) staan incl combiner etc... wellicht is dat iets voor de draadlozen?
      Verder inderdaad iedereen op draad die dat kan (drums, blazers, etc), scheelt een hoop gedoe en kosten.

Anders zijn die Sennheiser G3's niet heel slecht hoor en als je er een bult koopt, zal er ook wel wat aan prijs te onderhandelen vallen !
      Maar 2e hands zou ik zeker in de gaten houden, houdt wel rekening met de frequentiebanden, die blijven niet allemaal open.

Succes
      Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516