GLD of yamaha LS 9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Hoe begin je windows kaal te strippen?

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Originally posted by MusicXtra
      Een kaalgestripte versie van Windows is echt wel stabiel, heb een laptopje van meer dan 10 jaar oud waar alleen Smaart en processor software op draaide, ding is nog net zo snel en stabiel als een nieuwe.
      Weet ik maar wat ik bedoelde is dat als iemand met die gestripte versie gaat klooien er problemen kunnen ontstaan en dus de tafel anders zou kunnen gaan reageren.....

Comment

• Big Bang
        • Apr 2008
        • 652

Dat is met linux toch niet anders? Mijn ervaring is dat windows wel stabiel te krijgen is, maar niet altijd out of the box en zeker niet met alle hardware. Of het stabiel is hangt dus van de fabrikant af.
        It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

Helaas vandaag te horen gekregen dat "mijn" GLD set pas na eind april geleverd kan worden. Jammer, maar goed dat zat er wel in.

Wel super service van TMaudio: ik krijg ter overbrugging van mijn projecten in april een demo GLD of Ilive ter beschikking !!!

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by MarkRombouts
            Helaas vandaag te horen gekregen dat "mijn" GLD set pas na eind april geleverd kan worden. Jammer, maar goed dat zat er wel in.

Wel super service van TMaudio: ik krijg ter overbrugging van mijn projecten in april een demo GLD of Ilive ter beschikking !!!
            Dan heb je geen goesting mee naar de GLD maar naar Ilive?

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Originally posted by frederic
              Dan heb je geen goesting mee naar de GLD maar naar Ilive?
              Denk dat dit wel gaat meevallen. Heb al wel eens wat dingen gedaan met een Ilive T80.

Heb je de GLD al gezien/gebruikt ? Denk dat er namelijk in werking en mogelijkheden niet zo heel veel verschillen in zitten. Voor mij zal de GLD in ieder geval meer dan voldoen, zeker een hele stap vooruit vanaf de LS9.

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by MusicXtra
                Een kaalgestripte versie van Windows is echt wel stabiel, heb een laptopje van meer dan 10 jaar oud waar alleen Smaart en processor software op draaide, ding is nog net zo snel en stabiel als een nieuwe.
                Het gesodemieter begint bij mij pas als er zonodig updates gedraaid moeten worden, na verloop van tijd is de snelheid er dan helemaal uit. XP zonder updates blijft gewoon stabiel. Maar die hangen dan ook niet aan het web...

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Ben momenteel aan het denken over een stageblok bij de GLD. Ik wil een vast rack maken met de AR2412 en 1 AR84. Dat wil zeggen dus 32 inputs en 16 outputs.

Ik wil hierbij ook gebruik kunnen maken van mijn LK37 kabels en blokken. En ben dus aan het denken hoe ik dit het makkelijkste, overzichtelijk, compact, maar toch flexibel kan gaan maken.

Iemand ideeën en/of voorbeelden hiervoor ??

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Ben momenteel aan het denken over een stageblok bij de GLD. Ik wil een vast rack maken met de AR2412 en 1 AR84. Dat wil zeggen dus 32 inputs en 16 outputs.

Ik wil hierbij ook gebruik kunnen maken van mijn LK37 kabels en blokken. En ben dus aan het denken hoe ik dit het makkelijkste, overzichtelijk, compact, maar toch flexibel kan gaan maken.

Iemand ideeën en/of voorbeelden hiervoor ??
                    De stadgeblok wordt verbonden met CAT5 met GLD.
                    Je moet dus gewoon een microfoonsplitter hebben. En om dit te doen met een LK zal dit veel geld kosten.
                    Als je een monitor tap wil maken, denk ik dat je beter kijkt voor een 2de gld. dit zal veel goedkoper zijn.

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Je begrijpt me niet helemaal geloof ik. Ik wil niet per se een analoge monitorsplit maken, kan wel, maar denk niet dat het nodig is.
                      De LK37 blokken en kabels zijn 12 kanalen en worden dus vooral gebruikt als sub snakes op het podium.
                      Hoop dat het zo duidelijk is.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Je komt er simpelweg niet onderuit om spinnen te maken van XLR naar LK37, of er moet een fabrikant zijn die stageboxen gaat maken met LK37 aansluitingen erop.
                        Overigens is dat voor mij bij mijn Roland M400 ook de afweging geweest om 2 1608 boxen erbij te nemen, leg er meestal één links en één rechts op het podium.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stamgast
                          • Feb 2010
                          • 253

Off topic: 't Is tegenwoordig zo fijn dat je je pre-amps dicht bij je bronnen kan hebben. Scheelt over het algemeen zo veel leed.
                          Concert registreren? Vroeger bende koper naar binnen sleuren en tegenwoordig één fiber. Vooruit: doen we nog een fiber spare.
                          Heerlijk. Dat wou ik even kwijt.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Je begrijpt me niet helemaal geloof ik. Ik wil niet per se een analoge monitorsplit maken, kan wel, maar denk niet dat het nodig is.
                            De LK37 blokken en kabels zijn 12 kanalen en worden dus vooral gebruikt als sub snakes op het podium.
                            Hoop dat het zo duidelijk is.
                            Ha, Kleine multi's voor op podium bedoel je.
                            Dan zou ik vlug effe kleine patchmulti's kopen? Veel eenvoudiger.

Ik leg er meestal een van 8+4 vooraan en 1 van 8 bij de drums.
                            Bij de blazersectie ligt er 1 van 16.

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Ik heb dus al LK37 kabels en LK37 12 input blokken van mijn "oude" analoge multisysteem. Deze blijf ik graag gebruiken, aangezien dit systeem nog erg goed is en erg snel kan werken.

Ik zou dus graag weer LK37 chassisdelen beschikbaar hebben bij mijn GLD stagerack. Ik begrijp dat hiervoor dus een patchsysteem gemaakt moet worden. Vandaar hier dus de vraag of mensen wellicht voorbeelden hebben.

Losse spinners heb ik ook aan gedacht, kan prima werken, maar ik verlies daarmee wel een stukje snelheid en overzichtelijkheid op het stagerack. Mijn voorkeur is het om de LK37 kabels rechtstreeks te kunnen aansluiten en tevens te beschikken over XLR inputs.

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Bij Atak Enschede hebben ze een (weliswaar analoge) multi, met een stuk of wat LK (37 denk ik) chassisdelen onderin. Boven alle XLR I/O zit een 1 HE paneeltje met net zoveel wartels als dat er onderin LK's zitten. Uit elke wartel komen een stuk of wat (12 in jouw geval) dunne kabeltjes (al dan niet met snakeskin of iets dergelijks) met XLR connectoren. Op die manier kan je zelf bepalen wat op welke LK komt zonder losse spinners. Je hebt dan nog steeds je XLRren beschikbaar voor directe inputs, en kan de LK's naar wens prikken. Eventueel zou je per LK een stuk of 4 kanalen uit kunnen rusten met Convertcon's, dan kun je er ook nog outputs bij maken (aangenomen dat je sloffen dubbel zijn uitgevoerd, met 12 Male en 12 Female parallel).

Eigenlijk gewoon dit idee (vond hem net op de Whirlwind site), maar dan met LK's, en met de LK's niet naast de wartels, maar ergens onderaan in een paneeltje met powercon in en uit bijvoorbeeld. Het mooie van de Whirlwind is dat je de XLRren terug kan drukken in je rack als je ze niet gebruikt, maar dan moet je ergens anders een gezamelijke trekontlasting bouwen, als je niet met wartels werkt.

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...