GLD of yamaha LS 9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Dat ligt er net aan welk apparaat je gebruikt om die multitrack af te spelen....
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by MusicXtra
      Even simpel een CDtje opzetten en met een koptelefoon luisteren is absoluut geen manier om een tafel op klank te beoordelen.
      Beter is om een multitrack af te spelen, veel compressors, effecten en gates gelijktijdig te gebruiken zodat de processor goed aan het werk gezet wordt.
      Nee, ik bedoelde dat je niet de speakers (die overal anders zijn, de een verkoopt EAW, de ander Meyer, etc.) gebruikt om de mengtafel te beluisteren, maar je eigen koptelefoon, omdat dat dan overal je referentie is. Ik bedoelde niet (en heb volgens mij ook niet gezegd) dat je een CD moet beluisteren, en ben het dan ook volledig met je eens dat je daarvoor het beste multitracks kan gebruiken.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• BJR
        • Mar 2012
        • 7

Demo bij TMaudio heeft mij zeker overgehaald en hopelijk nu nog mijn collega. Ik moet echt zeggen wat een geweldige tafel, alles werkt zo makkelijk.

Comment

• MarkRombouts
          • Jan 2005
          • 1391

@BJR: ik heb anders nog wel een mooie LS9 set te koop hoor....
          Compleet met 48 kanalen multi. Zo inzetbaar .

Maar snap zeker als je een GLD gaat kopen, lijkt me een goed plan !

Comment

• BJR
            • Mar 2012
            • 7

Originally posted by MarkRombouts
            @BJR: ik heb anders nog wel een mooie LS9 set te koop hoor....
            Compleet met 48 kanalen multi. Zo inzetbaar .

Maar snap zeker als je een GLD gaat kopen, lijkt me een goed plan !
            Haha omdat jij ook over stapt op de gld?
            Ik hoop het heel erg, maar het hangt ook van mijn collega af.

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Al gekozen wat voor monitoren je wilt gaan aanschaffen trouwens ???

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Hahaha ik vind het toch wel weer mooi hoor, mensen hebben een nieuwe mengtafel bekeken... o o o wat ziet hij er mooi uit.... hoe hij klinkt? Eh... tja... niet naar geluisterd... maar dat zal wel goed zijn... toch? Het word steeds gekker... mp3 generatie.... nieuwe bruikbare frequenties gaan straks van 80 TOT 14k.... de rest verdwijnt langzaam achter alle mooie touchscreens.....

Comment

• Timo Beckman
                  • Jul 2006
                  • 1298

Daar ik nog van de analoge tafels ben kijk ik meestal met een gezond wantrouwen naar die digitale tafels .
                  Ik heb die demo gehad en werd uitgedaagd om die tafel in de stress te krijgen dit lukte niet omdat de multie track opname kuren kreeg toen ik eindelijk ff mocht spelen met de GLD (lang leven windows) .

De eerste indruk is behoorlijk positief . De eq functie heeft een erg handige functie betreffende de Q-factor die niet zou mistaan op de duurdere en grotere soort genoten van andere merken (digico bv) .
                  Betreffende het testen op kleine studio speakers : ik test hem liever live op productie daar ik dan een beter beeld krijg van de tafel en of alles lekker werkt met een stel van die herrie schoppers voor mijn snuffert .

Iets wat zeker een plus is is dat de GLD op linux werkt en niet op windows daar ik hier een zeer groot wantrouwen tegen heb zeker met audio gerelateerde zaken . Het drag & drop systeem was ook een prima manier om dingen op de plaats te krijgen daar waar je het wil . Jammer dat het een digi tafel betreft ( analoog is meer mijn ding doe je niks aan) en je nog steeds met je ogen naar een scherm zit te staren als je niet uitkijkt terwijl je eigenlijk naar het podium zou moeten kijken waar alles gebeurt .

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Goed nieuws: de GLD is besteld.

Nu hoop ik dat ze hem snel kunnen leveren. Ik heb de komende maanden wel wat leuke klussen staan, waar ik hem goed zou kunnen gebruiken.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Wat heb je er precies bij aan digitale multi's en extra kaarten enzo?

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Ik heb onderstaande materialen besteld:
                        - GLD80 mixer
                        - AR2412 audio rack
                        - 2 x AR84 expander
                        - 50m haspel met 2xCat6 en 2xAES-EBU multikabel

Ga op een later moment waarschijnlijk nog een Dante kaartje bestellen.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Gefeliciteerd, hoop dat je er veel plezier aan zult hebben.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Originally posted by MarkRombouts
                            Ik heb onderstaande materialen besteld:
                            - GLD80 mixer
                            - AR2412 audio rack
                            - 2 x AR84 expander
                            - 50m haspel met 2xCat6 en 2xAES-EBU multikabel

Ga op een later moment waarschijnlijk nog een Dante kaartje bestellen.
                            Nice Mark! gefeliciteerd; zag ook dat je LS9 set gereserveerd staat dus die heb je zo goed als verkocht.

Is dat een kant en klaar haspeltje van A&H of custom?

Vind de keus persoonlijk nog wel een 'beetje' een 'gok' sinds er nog geen werkende GLD software of iPad app is (A&H kennende komt dat wel een keer) en is er al duidelijkheid over het maken van scene's? (begreep van collega's dat dat nog niet helemaal werkte?)

Begrijp me niet verkeerd; een prima keus alleen ik had nog wat kanttekeningen die me nog niet helemaal enthousiast maken.

Als de mixer binnen is kom ik graag een keer op de koffie bij je om te testen

[Offtopic]

Je Max'en ook verkocht? Geen d&b meer; omdat je pas in een topic met L'ac aan het leuren was :0

[/Offtopic]
                            d&b Audiotechnik

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Steven: de LS9 is waarschijnlijk wel verkocht ja, anders zal dat zeker niet lang meer duren gezien de belangstelling.

Wat betreft de software voor de GLD of ipad app, deze komt in of net na de zomer volgens de heren bij TMaudio. Het maken van scene's was op de demo tafel inderdaad nog niet helemaal klaar qua software. Als het goed is is dit ondertussen al opgelost met een update. Als ik de set compleet heb kunnen we zeker een keer een afspraak maken. Ik hoop dat GLD eind van de maand te kunnen ontvangen, dan kan hij meteen mij op producties in april.

De maxen heb ik zeker niet verkocht, heb er wel even aan gedacht, maar blijf ze voorlopig gewoon gebruiken. Zeker als monitor zijn ze erg goed, als topkast iets minder, maar daar hebben we het al eens eerder over gehad.

Ik heb de laatste tijd inderdaad ook eens wat L'acoustics ingezet. Is me erg goed bevallen moet ik zeggen. Aangezien ik zelf niet over pa-systemen beschik ga ik voortaan voornamelijk D&B of L'acoustics inzetten op mijn producties. Beide merken hebben systemen die me erg goed bevallen en ik kan dan per project een keuze maken over wat het beste inzetbaar is voor de klus.

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

De PA set huren volgens situatie en locatie is idd het beste.
                                Ofwel moet je een moduleerbaarsysteem hebben.
                                Maarja, de centjes moet je ook hebben. En dat kost wel iets meer dan een GLD setup

Comment

Working...