Pa luidsprekers aanschaffen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • steennnn
    • Mar 2012
    • 2

Pa luidsprekers aanschaffen

Hallo,

Ik moet voor een band luidsprekers aanschaffen, de band bestaat uit 3zang, Elektrische gitaar, Bass gitaar, Viool, Keyboard en een (Elektrische (dit verschilt per optreden)) drum.
    de mixer die er al is is de Yamaha MG24/14FX.
    de band speelt verschillende soorten muziek, Van heel rustig tot stevige rock.
    de zalen waar gedraaid moet worden zijn maximaal met 300 man gevuld.

Er is een aanbod gekomen op een Db setje:
    F12 dB, FLEXSYS 12" active speakersystem € 983.53
    SUB 15 D dB, 800W/RMS 15"Digi SelfPowerAmp Active Subwoofer900.84 30.00 € 1261.18
    Maar ik vind deze persoonlijk niet erg mooi klinken, vooral niet voor de prijs.

Het budget zit rond de 2000 euro, maar de omstandigheden zijn een beetje apart. dit kan ook 1200 euro worden.

Zouden jullie mij kunnen helpen met het uitzoeken van goede luidsprekers? voor beide budgets..
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

ikzelf ben ook een beetje aan het uitkijken voor een actief systeem voor ook ong 300man (afh van binnen/buiten /optreden/DJ)
    mogelijke opties waar ik aan denk:
    QSC k12 actieve kastjes en daar 2 kw181 subjes bij, prijs ligt wel hoger dan 2000euro, maar kwaliteit zal ook iets hoger liggen.
    richtprijs : 2xk12 + 2xkw181 = 4000euro = nieuw
    of je zoekt een degelijke set tweedehands of 1 subje minder

er is zo veel op de markt dat het idd moeilijk kiezen is, vooral omdat je niet altijd de mogelijkheid hebt van testen naar de omstandigheden.

Comment

• drummerke
      • Oct 2006
      • 432

ik gebruik nu al een jaar 2 of 4 sub 15D voor bandjes en dat valt bij mij toch steeds in de smaak, vooral verhouding gewicht/power. Er is zeker beters op de markt maar dat ga je ook veeeeeeeeeeeeeeeel meer betalen. Anyway (u prijzen zijn zonder BTW denk ik... anders mag je mij een link sturen )

Comment

• I.T. drive in
        • May 2009
        • 352

Die QSC set klinkt behoorlijk goed.
        Enorm luid en toch rustig en niet schel.
        In frankrijk deden ze in de openlucht ongv. 100 man. met 1 sub en 1 top per kant.

Comment

• steennnn
          • Mar 2012
          • 2

Originally posted by drummerke
          ik gebruik nu al een jaar 2 of 4 sub 15D voor bandjes en dat valt bij mij toch steeds in de smaak, vooral verhouding gewicht/power. Er is zeker beters op de markt maar dat ga je ook veeeeeeeeeeeeeeeel meer betalen. Anyway (u prijzen zijn zonder BTW denk ik... anders mag je mij een link sturen )
          Het gewicht/power is erg goed, ze wegen niks, voelen daardoor ook goedkoop aan vind ik (A). ik vind ze niet echt lekker klinken. misschien heb ik gewoon een erg slechte smaak.

Zit nu een stuk goedkoper te kijken dan dB, heb ooit in een kleine zaal de 'Dap Audio Club Mate 15' en vind deze wel goed klinken. vooral voor de prijs. Misschien 2 van die Subs en leuke topjes erbij en dan voor 1200 klaar zijn..

Comment

• Trooper
            • Aug 2006
            • 90

@drummerke: prijs van qsc k-set is idd zonder btw,

zelf ben ik ook weer aan het zoeken, ik zou misschien volgende willen proberen
            2x dbt sub15 (of 4x sub)
            2x dbt top (fullrange) 415

ik denk wel te weten dan een top 12" missch beter zou kunnen klinken, maar zou de tops ook als fullrange willen gebruiken voor de kleine DJ set tuin/verjaardagsfeestjes
            Zou bij deze setup : 4xsub15 en 2xtop415 voldoende zijn voor Live optredens voor ong 200man, zonder te moeten inboeten op geluidsniveau op mid/hoog?
            en hoe zijn de opera's 405 als podiummonitor bij livebands, of neem ik daar ook beter een 12".

het idee is om 6 tops te nemen en 4 subs, daar kan ik dan volgende mee doen:
            -kleine optredens in cafe met 2sub/2top
            -kleine DJ feestjes met 2 top of met 2sub/2top
            -tent DJ feestjes met 4 sub/2top
            -live optredens tot 200man 4sub/2top en 4monitors op podium

mits beetje zoeken en passen (en geluk) zou ik 6 tops en 4 subs kunnen verkrijgen voor om en de 4000euro, in vergelijk met de qsc heb ik hierbij al 4x actieve monitors voor dezelfde prijs (weliswaar niet dezelfde kwaliteit als qsc maar ik doe ook niet de meest kwalitatieve en hoge budget jobs)

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

concept is zeker goed. Maar ik denk ook als je 4 subs koopt dat je dan zowiezo zelfs voor klein feestje snel één sub zal mee nemen. Klinkt gewoon leuker. Ik gebruik wel een krachtige top (RCF art 722) voor live bandjes boven men 2 of 4 subs. Een degelijke 12" monitor is zeker voldoende (zie vb de oude mackie srm450), heb helaas de nieuwe db technologie toppen nog niet kunnen testen, maar deze zullen zeker wel straf genoeg zijn.

Comment

• crash
                • Sep 2004
                • 88

Als je met dit budget (€2000,-) ook iets acceptabels voor max. 300 man wil neer zetten zou ik persoonlijk eens kijken naar een tweedehands HK-actor set.
                Anders eerst knappe toppen kopen en later Sub invullen.

Heb laatst de nieuwe JBL PRX (612, 615) reeks beluistert en kan niet anders zeggen dat ik prettig was verrast. Je zou dan later voor de 618S-XLF als Sub kunnen kiezen. Niet de 618S want dit is het gewoogweg net niet.

Comment

• MusicSupport
                  • Feb 2006
                  • 1016

Originally posted by crash
                  Als je met dit budget (€2000,-) ook iets acceptabels voor max. 300 man wil neer zetten zou ik persoonlijk eens kijken naar een tweedehands HK-actor set.
                  Anders eerst knappe toppen kopen en later Sub invullen.

Heb laatst de nieuwe JBL PRX (612, 615) reeks beluistert en kan niet anders zeggen dat ik prettig was verrast. Je zou dan later voor de 618S-XLF als Sub kunnen kiezen. Niet de 618S want dit is het gewoogweg net niet.
                  Tijdje terug ook al gezegd hier. Prx klinkt heel dynamisch en volwassen en heeft een prima prijs prestatie en hoge kwaliteit afwerking voor een actieve kast.
                  d&b Audiotechnik

Comment

• Trooper
                    • Aug 2006
                    • 90

ik ga hier beetje verder op steenn zijn topic,

ik heb mij nu 2x dbt opera sub15 (800w) + 2 dbt opera mkII (12" 400W) 2de hands aangeschaft,
                    voor kleine optredens in cafe/jeugdhuis/... moet dit voldoende zijn, echter voor buiten tot max 150-200man zou ik
                    nadenken om nog 2 subjes bij te nemen.
                    maar zou het voldoende zijn om de sub05 met 400W te nemen of gaat dit beetje in conflicht zijn met de 800W versie?
                    De 400W versie gaat vanaf 30Hz en de 800Wversie vanaf 40Hz

Comment

• Trooper
                      • Aug 2006
                      • 90

setup tot nu toe:
                      4x dbtech sub15 (800WRMS),
                      4x dbtech 405d (300+100w RMS)
                      2x dbteck opera mkII (als monitor samen met nog een paar passieve monitors)

als ik met deze set -4xsub +2xtop405d -in openlucht speel heb ik het gevoel van teveel sub en te weinig mid/hoog.
                      ik denk er nu aan de 405d samen met de opera mkII te gaan gebruiken als monitor zodat ik 6 aktieve monitors op podium heb,

heb deze week eens getest wat een qsc k12 doet als top:
                      setup:
                      dbtech sub15 + qsc k12 LINKS
                      dbtech sub15 + dbtech 405d RECHTS
                      getest met micro's en getest met CD's en telkens kom ik uit dat een dbtech405 meer Db's produceert dan een k12 zowel dichtbij als op 20-30m

dus nu denk ik eraan om nog 2x 405d of 2x605d van dbtech erbij te nemen om als TOP van frontsysteem te gebruiken.
                      het gebeurt dat ik openluchtoptredens doe , en dan staan mensen soms op 20-30m ipv vlak voor podium.
                      dankzij het speciale vorm van de operda D aktieve toppen heb je zowel voor als iets verder nog steeds voldoende mid/hoog.

iemand met tips voor andere speakers waar ik nog niet aan gedacht/getest heb. JBL PRX612 of zit deze gelijk met een qsc K12.
                      Ik had de qsc k12 al als monitor getest en zeer tevreden maar als top draagt deze echt niet ver.
                      dus ik zoek beetje tops die verder dragen.
                      dbtech F212?

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Originally posted by Trooper
                        iemand met tips voor andere speakers waar ik nog niet aan gedacht/getest heb.

Ik zal wel in een ander segment denken, maar heb je dit al gelezen?
                        klik
                        Volgens mij a.s. zondag in de open lucht te beluisteren.

Kun je iig zeggen dat je tops hebt bij je subs

grtz

Nes
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Trooper
                          • Aug 2006
                          • 90

Originally posted by NesCio01

Ik zal wel in een ander segment denken, maar heb je dit al gelezen?
                          klik
                          Volgens mij a.s. zondag in de open lucht te beluisteren.

Kun je iig zeggen dat je tops hebt bij je subs

grtz

Nes
                          19 pagina's : kan het iets concreter
                          danku

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by Trooper
                            19 pagina's : kan het iets concreter
                            danku
                            Te lui voor de manual?

Wel, we hebben een gerespecteerd forumlid, die naast technicus
                            te zijn, - en wie weet wat nog meer ? - ook speakersystemen bouwt.

Als laatste heeft hij nu topkasten ontwikkeld met een opbrengst
                            van - ik dacht, maar lees vooral het topic van 19 pagina's -
                            2500 watt per kast.

Ook staat in het topic te lezen dat deze te beluisteren zijn
                            a.s. zondag ergens in een park in Breukelen, vanaf 14:00 uur.
                            (open lucht, dus paraplu mee!)

Als ik goed heb gegoogled, in m.n. een jazzambiance, maar
                            ik kan daar ook falikant naast zitten.

Dit zijn dan 19 pagina's in een nutshell.
                            Normaliter reken ik €45,00 excl btw voor een helikopterview.

Wat deze passieve Prospect kasten kosten, lees je nergens
                            op de 19 pagina's, kan ik ook niet helicopoteren voor je
                            (da's 8 x woordwaarde), so,........
                            ask Sander.

Voordeel is dat het passieve kasten zijn, zodat je zelf
                            een echte versterker ervoor kunt uitkiezen, wat
                            naar mijn bescheiden mening, altijd beter is dan die inbouw
                            meuk van actieve kasten.

Maar ja, da's mijn subjectieve mening.

Wie weet kom ik je zondag tegen, zit wel in de planning,
                            afhankelijk van het strandfestijn a.s. zaterdag.

Ik hoop dat ik je toch wel benieuwd heb gemaakt naar
                            de rest van dat topic?

grtz

Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Trooper
                              • Aug 2006
                              • 90

OK bedankt voor de nutshell,
                              ik heb de 19 pagina's ondertussen diagonaal gelezen,
                              manual niet gezien , maar via FB al iets meer te weten gekomen,
                              +pb naar Sander

Brooklyn (breukelen) is niet bij de deur voor mij - BE Gent - om even een paar luidsprekers te horen spelen.

ik wil me nu ook niet blindstaren op de nieuwe speakers van Sander, dus als er nog zijn die ervaringen willen delen /andere types willen voorstellen als TOPkastjes, graag,
                              dank u

Comment

Working...