Advies offerte verhuur D&B audiotechniek J systeem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by frederic
    ...
    Ik heb eerder de indruk dat hij wil uitpakken met zijn nieuwe set. Hij vraagt
    niet meer als vorig jaar, dus redeneer ik "laat maar komen".

...
    zou ik ook doen.

we zien de fotoos straks wel.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Voor een feestje van 2 tot 3000 man is het wel heel erg overkill. In elk geval hoef je je geen zorgen te maken over de verhouding tussen het sub en de toppen, je hebt bij beide een dusdanige overkill dat je naar smaak kunt bijregelen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by DJ Antoon
        Ook een tikkie overkill voor 800 man lijkt me.
        Het schattige plaatje op de D&B site heeft me blijkbaar nogal misleid... ik dacht aan formaat W8Lm, maar dat klopt niet helemaal... ghehe
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• qvt
          • Oct 2009
          • 721

J-Subs mee de lucht in zou ik lekker laten, gewoon lekker stacken. Stapeltjes J-Sub afwissellen met J-Infra is een beetje de standaard procedure, dus zoiets :

Sub - Infra - Sub - Infra - Sub enz..

Je gaat er wel plezier aan hebben, J-serie is vergelijkbaar met V-Dosc, Milo en andere dubbel 15/12 3weg arrays en IT ROCKS!
          There is no substitute for imagination

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

Die firma werkte tot deze zomer met L Acoustics. Zij maken prijs met hun nieuwe set. Ik heb nog nooit met de J serie gewerkt of gezien.
            Lijkt me toch logisch vooralleer je een offerte ondertekend dit eerst eens met anderen bekijkt? Want het kost genoeg geld.
            Dan zijn zij volgens mij ook de eerste met J in Belgie? Dan zullen zij wellicht graag laten zien wat dit systeem kan en er zelf ervaring mee opdoen?
            En zoals qvt al zegt, daar ga je absoluut plezier aan hebben!

Comment

• dexter
              • Jul 2005
              • 433

Als 1 van de eersten heb ik in de HMH een workshop van D&B en een live concert (van een bekende artiest en band) meegemaakt op de toen net in productie zijnde J-serie.
              Hele HMH werdt destijds gedaan met ik meen 8 of 10 J8 en 2 J12 en voor het pdoium langs 10 of 12 j-subs in cardioide opstelling. Weet het niet precies meer is enige jaren geleden:$.
              De hele HMH werdt prima gevuld en het kon loeihard.
              Deze hele set is speciaal door mensen van D&B uit Duitsland gekomen, ingeregeld en samengesteld.
              Ik weet niet hoeveel mensen in deze zaal kunnen maar welicht geeft dit een indicatie voor wat je met zo'n set kan doen.
              Overigens waren daar GEEN infra's aanwezig en die miste je ook totaal niet want het hele geluids spectrum was daar toen voldoende aanwezig.
              Last edited by dexter; 07-02-12, 19:46.

Comment

• mrVazil
                • Mar 2010
                • 330

Originally posted by sjoerd
                Dan zijn zij volgens mij ook de eerste met J in Belgie? Dan zullen zij wellicht graag laten zien wat dit systeem kan en er zelf ervaring mee opdoen?
                En zoals qvt al zegt, daar ga je absoluut plezier aan hebben!
                Hangt er in de AB geen J-serie?

Comment

• Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

Mocht dit zo zijn dan is de AB nog geen verhuurbedrijf, hoe ist trouwens met U al lang niks meer gehoord?

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by dexter
                    Als 1 van de eersten heb ik in de HMH een workshop van D&B en een live concert (van een bekende artiest en band) meegemaakt op de toen net in productie zijnde J-serie.
                    Hele HMH werdt destijds gedaan met ik meen 8 of 10 J8 en 2 J12 en voor het pdoium langs 10 of 12 j-subs in cardioide opstelling. Weet het niet precies meer is enige jaren geleden:$.
                    De hele HMH werdt prima gevuld en het kon loeihard.
                    Deze hele set is speciaal door mensen van D&B uit Duitsland gekomen, ingeregeld en samengesteld.
                    Ik weet niet hoeveel mensen in deze zaal kunnen maar welicht geeft dit een indicatie voor wat je met zo'n set kan doen.
                    Overigens waren daar GEEN infra's aanwezig en die miste je ook totaal niet want het hele geluids spectrum was daar toen voldoende aanwezig.
                    Dit was met Belle Perez; ik was er ook bij. Erg leuk en leerzaam. Infra's waren niet noodzakelijk omdat de Jsub zelf ook op Infra stand kan en op een 'gewone' modus (net als een B2). De JInfra is puur een nog diepere infrasub extensie voor grote festivals.

Nu ik zo lees wat er qua publiek verwacht wordt kan ik ook wel stellen dat het setje behoorlijk overkill is. Dan laten we de groundsupport nog even buiten beschouwing wanneer dit alles incl. subs wordt meegevlogen. Subs meevliegen lijkt mij ook niet noodzakelijk.

Verhuurfirma uit Belgie met J (Ques?, Imec?, DNS?) Had bij Amptec nog niks vernomen...
                    d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Ondertussen weet ik dat het een demoset is die ze gekocht hebben in Duitsland.

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Ondertussen weet ik dat het een demoset is die ze gekocht hebben in Duitsland.
                        Dat verklaart een en ander. Stond al een tijdje een J set te koop (o.a. via GearsourceEurope) en volgens mij staat er nog een te koop in Duitsland (24 toppen en 20 subben incl. versterkers) bij een grote verhuurfirma aldaar.
                        d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by dexter
                          HMH kunnen 5000 mensen in, door het ontbreken van reflecties heb je relatief veel vermogen nodig om een lekker volume te kunnen halen, met name voor de subs.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• qvt
                            • Oct 2009
                            • 721

@dexter: Alle subextenders uit de J serie zijn van zichzelf al cardiod of supercardiod (in te stellen via de amp), kost wel flink wat amps maar is wel handig.
                            @Musicsupport: De infra mode op een j-sub verandert alleen het LPF punt van 100 naar 70 Hz, het HPF punt blijft hetzelfde.

Ik kan je wel aanraden om de fly's op CUT te laten staan en de subs in INFRA, subs dan relatief iets harder zetten om het zeer kleine gat te vullen. In tijd zetten is zowiezo ff meten dus dan kun je het vanzelf zien. Ik vind persoonlijk de J-subs in normale modus een beetje honkytonky klinken, je gaat ze meer "horen". Vandaar dat ik het zo aanhou.
                            There is no substitute for imagination

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Ik heb hem voor de grap gevraagd hoe hij denkt dit terug te verdienen.

Comment

• Funkmaster
                                • Dec 2004
                                • 204

Originally posted by MusicSupport
                                Dit was met Belle Perez; ik was er ook bij. Erg leuk en leerzaam. Infra's waren niet noodzakelijk omdat de Jsub zelf ook op Infra stand kan en op een 'gewone' modus (net als een B2). De JInfra is puur een nog diepere infrasub extensie voor grote festivals...
                                Als dit was toen de J's nog maar net op de markt waren, zat de J-Infra nog in de ontwikkeling want die is er pas een heel eind nadien bijgekomen. Maar die J-Infra is best heftig... Vooral lucht verplaatsen, niet zozeer noten produceren :-)
                                Voor 5000 man is dit best wel een grote set, er zal in ieder geval geen een technieker klagen.

En hoe die man dit zal terugverdienen ben ik ook benieuwd naar want zoveel keer zal het toch wel niet voorvallen dat je zo'n grote set echt nodig hebt... Misschien had hij beter nog wat gewacht en voor de V gegaan.
                                It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

Working...