Rms vermogen VS db spl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj pr0flow
    • Mar 2011
    • 85

Originally posted by djspeakertje
    Dan ga je A-merk actief 2e hands.

Je bent heel zeker dat je actief wilt, maar zou je dan ook uit willen leggen waarom? Voor de kleinere klussen vind ik het het ideaal, maar van de andere kant stapel je al dat versterkergewicht (soms is het een kilo, soms 10) mee omhoog...

Daan
    Ik heb zelf een Db technologies flexsys systeem (4 x sub 18D + 2 x F212) te koop zien staan voor 4500 Euro. Is net wat boven het budget maar misschien is het nog net mogelijk.

Wel voor paar redenen wil ik graag actief gaan.

We hebben vaak dat we 2 kleine klussen op dezelfde avond hebben, bij een actief systeem moeten we ons dan geen zorgen maken dat we wel genoeg versterkers hebben.
    Het gewicht is ook natuurlijk belangrijk maar als ik dan kijk een rcf sub 705 weegt +- 35kg maar mijn "oude" jb systems vibe18s Mk2 zijn 60kg (passief) dusja....
    Last edited by dj pr0flow; 11-02-12, 14:19.

Comment

• soundsystem
      • Aug 2011
      • 73

Originally posted by dj pr0flow
      Het gewicht is ook natuurlijk belangrijk maar als ik dan kijk een rcf sub 705 weegt +- 35kg maar mijn "oude" jb systems vibe18s Mk2 zijn 60kg (passief) dusja....
      Maar die RCF kan wel de vibe18 sub niet bijhouden, dus dan schiet je ook niets op, alleen heb je een lichtere kast. Het is dan ook een 15" speaker met 3" spoel, tegenover een 18" sub met 4" spoel...

Comment

• dj pr0flow
        • Mar 2011
        • 85

Originally posted by soundsystem
        Maar die RCF kan wel de vibe18 sub niet bijhouden, dus dan schiet je ook niets op, alleen heb je een lichtere kast. Het is dan ook een 15" speaker met 3" spoel, tegenover een 18" sub met 4" spoel...
        Nu goed een rcf 4Pro 8003-AS heeft een 1000Wrms versterker 18" sub met 4" spoel. Ik denk dat de Vibe's hier wel bij verbleken. En al helemaal als je ziet dat de rcf nog steeds 10kg lichter is.

Comment

Working...