Rms vermogen VS db spl

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Originally posted by dj pr0flow
    Op de 2dehands site van J&H hier staat een set te koop:

Te koop aangeboden:

Superset- 3 maanden oud !!!!!!!!!! .
    2x Toppen SRM 450 V2
    2x Subs SRM 1801
    2x tussenpaal
    Bekabeling
    incl. factuur voor volledige garantie en dozen voor de toppen
    Set is zeer weinig en alleen thuis gebruikt.
    Prijs: € 2000,-

Wat denken jullie? Ik zou nadien nog 2 subs srm 1801 kunnen bijkopen aangezien deze nog meevallen in prijs. Maar zal deze krachtig genoeg zijn?

graag 2 x (2 subs en 2 tops --> +- 200 man) en dan de set volledig 4 subs en 4 tops +- 400 personen of zeggen jullie je moet nog een stapje verder zoeken?
    Ik zou niets van de V2 versie kopen van Mackie, ik weet niet exact hoe het zit maar het schijnen nu made in china produkten te zijn die veel minder klinken dan de oude Mackie speakers..
    Mischien weet iemand hier op het forum wel hoe het zit...

Neem de tijd om rustig iets te zoeken, ga links en rechts eens luisteren, daar steek je veel van op.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Hansound
      Ik zou niets van de V2 versie kopen van Mackie, ik weet niet exact hoe het zit maar het schijnen nu made in china produkten te zijn die veel minder klinken dan de oude Mackie speakers..

Neem de tijd om rustig iets te zoeken, ga links en rechts eens luisteren, daar steek je veel van op.
      Mackie speakers zijn van hero to zero. O
      nvoorstelbaar dat ze de samenwerking met RCF stopgezet hebben.

Comment

• dj pr0flow
        • Mar 2011
        • 85

Originally posted by Hansound

Vooral de Hd-reeks van Mackie blijkt niet echt betrouwbaar te zijn. Namelijk de HD1531 zou verschrikkelijk veel problemen hebben met zijn 15" woofer. Volgens vele zou de limiter niet goed genoeg zijn werk doen. Maar de smr-reeks heeft tot nu toe weinig klachten.

Maar nu had ik nog een aanbieding gekregen voor 4 Lem Peggasus 118 subs. Wat denken jullie hiervan? 2000Euro voor de 4.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by dj pr0flow
          Vooral de Hd-reeks van Mackie blijkt niet echt betrouwbaar te zijn. Namelijk de HD1531 zou verschrikkelijk veel problemen hebben met zijn 15" woofer. Volgens vele zou de limiter niet goed genoeg zijn werk doen. Maar de smr-reeks heeft tot nu toe weinig klachten.

Maar nu had ik nog een aanbieding gekregen voor 4 Lem Peggasus 118 subs. Wat denken jullie hiervan? 2000Euro voor de 4.
          Niet doen. Ze zijn loodzwaar en gemaakt van MDF en klinken niet bijster goed.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Bovendien is LEM ter ziele, als er iets stuk is heb je een probleem.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj pr0flow
              • Mar 2011
              • 85

Originally posted by MusicXtra
              Bovendien is LEM ter ziele, als er iets stuk is heb je een probleem.
              Maar wat moet ik dan wel kopen is z'n beetje de vraag?

Ik heb ongeveer een budget van 2000euro (heb het dan toch opgedreven). Voor dat budget kan ik bijvoorbeeld volgende subs kopen:

Actief:

db technologies sub18D (2stuks)
              rcf sub 718-AS (2 stuks)
              mackie HD1801 (2stuks)
              jbl prx 618s-xlf (2 stuks)
              db technologies dva s10 (1stuk)

passief:
              db technologies arena sw18 pro (2stuks)
              jbl mrx528s (2stuks)
              jbl srx718s (2stuks)
              jbl mrx518s (4stuks)
              hk audio pro18 (4stuks)
              dap x-18B (4stuks)
              db technologies arena sw18 (4 stuks)

Zelf denk ik dat de jbl mrx518s, hk audio pro18 perfect gaan zijn voor hoe ik ze wil gebruiken. (Namelijk 2 subs + tops momenteel dap x-12T -> 250 man , 4 subs + 4 tops -> 500 man) En deze kan ik ook betalen of zeggen jullie koop één van de duurder ookal zijn het er maar 2.

Subs die jullie nog kunnen aanraden?
              Subs die zeker uit de lijst geschrapt moeten worden zoals de mackie en dap?
              Last edited by dj pr0flow; 09-02-12, 19:11.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Voor 2000 euro voor subs, dan zou ik ook de RX118 van EV willen aanraden!
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• dj pr0flow
                  • Mar 2011
                  • 85

Originally posted by SPS
                  Voor 2000 euro voor subs, dan zou ik ook de RX118 van EV willen aanraden!
                  Probleem met de EV rx vind ik een beetje zijn afmeting. De hoogte van de sub 90cm + daarop een enkele 12' top is niet echt bepaald geweldig....

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

Voor 1350 euro kun je ook 2 hele knappe sub kasten zelf bouwen. Daar al eens aan gedacht?

Comment

• dj pr0flow
                      • Mar 2011
                      • 85

Originally posted by jens
                      Voor 1350 euro kun je ook 2 hele knappe sub kasten zelf bouwen. Daar al eens aan gedacht?
                      Het budget is ondertussen al omhoog naar 2000euro voor de subs (en dan ook 2000euro voor nieuwe tops)

Zelf bouw heb ik ook al over nagedacht maar:

1. Ik heb zo goed als geen kennis hiervan Natuurlijk weet ik wel waarom een cross-over enzo nodig is. Maar volume inhoud van een kast is al een groot vraagteken.

2. Ik zou graag naar een actief systeem overstappen.

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Voor zelfbouw zijn er ontelbaar veel tekeningen te vinden op het flinternet. Als je 4K te besteden hebt aan 2 subs en 2 toppen (met of zonder versterkers?) kan je 2e hands kijken naar A-merk sets (over het algemeen passief met ampracks), of voor een nieuwe set actieve RCF of iets dergelijks gaan.

Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj pr0flow
                          • Mar 2011
                          • 85

Originally posted by djspeakertje
                          Voor zelfbouw zijn er ontelbaar veel tekeningen te vinden op het flinternet. Als je 4K te besteden hebt aan 2 subs en 2 toppen (met of zonder versterkers?) kan je 2e hands kijken naar A-merk sets (over het algemeen passief met ampracks), of voor een nieuwe set actieve RCF of iets dergelijks gaan.

Daan
                          Ik wil zowieso actief kopen.

Als ik aan de A-merken denk denk ik automatisch aan Rcf maar voor 4K heb ik :

2 x rcf art 712A
                          2 x rcf Sub18

dusja niet echt genoeg als ik graag 400 - 500 man zou willen doen (tenzij ik later nog eens dezelfde set misschien koop).

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Dan ga je A-merk actief 2e hands.

Je bent heel zeker dat je actief wilt, maar zou je dan ook uit willen leggen waarom? Voor de kleinere klussen vind ik het het ideaal, maar van de andere kant stapel je al dat versterkergewicht (soms is het een kilo, soms 10) mee omhoog...

Daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Je kunt ook een actieve set bouwen.

Hier zeer krachtige inbouw plate amps met DSP: http://www.minidsp.com/onlinestore/b...lifiers?sef=hc
                              Last edited by frederic; 10-02-12, 22:35.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Originally posted by frederic

Hier zeer krachtige inbouw plate amps met DSP: http://www.minidsp.com/onlinestore/b...lifiers?sef=hc
                                Helaas is zijn budget dan op aan de versterkers....
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...